Ga naar inhoud


Toekomst tv: satelliet via cd of (kpn) itv?


Tijs67

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Go, kijk eens rond,

http://www.sat4all.com/forums/topic/335849-nieuwe-codering-fox-sports-2-international/?p=2252995

 

Canaldigitaal biedt nieuwe betaalzenders alleen nog maar aan via extra beveiligde kaarten en CI modulen. Alleen nog te zien met goedgekeurde ontvangers.

http://www.sat4all.com/forums/topic/335849-nieuwe-codering-fox-sports-2-international/page-22?do=findComment&comment=2253239

Andere satelliet aanbieders zijn alleen nog maar te bekijken via getrouwde kaarten met goedgekeurde dichtgetimmerde ontvangers,,,,,

Elke dag treffen we op dit forum mensen aan die kijken via commerciële wan cardsharing.... Pitaterij is groter als ooit, hetgeen steeds meer reacties oproept bij providers.

Er is een zeer groot aanbod van fta zenders via satelliet, wanneer je een draaibare schotel of een t-90 met 12 lnb's hebt.

Voor Astra 19 bijvoorbeeld 810 FTV kanalen.... http://nl.kingofsat.net/pos-19.2E-fta.php

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Chatuliem: In de Telecom zeiden we ooit: Plannen die verder dan drie jaar vooruit kijken zijn het papier niet waard. Beetje overdreven natuurlijk. Maar je hebt gelijk: De overheid en Europese overheid kunnen een belangrijke factor zijn die het speelveld ingrijpend veranderen komende vijf jaar.

 

Als je naar de begroting van de NPO kijkt (horizon: 2018)  dan zie je welke richting het uit gaat, maar uiteraard zeggen zij niets over techniek. En terecht, zo houden zij hun handen vrij. 

 

Als ik terug kijk hebben de nationale- en Europese toezichthouders goed werk verricht. Telefonie- en dataverkeer is in toenemende mate "open" en betaalbaar geworden. Als het aan de afzonderlijke providers had gelegen was de markt sterk gecompartimenteerd, en de prijs hoog.

 

Kortom: je kan gewoon niet vooruit kijken. Wil je goedkoop uit zijn, dan moet je een "volger" zijn en zeker geen early adopter. Als er rook uit jouw receiver komt, dan moet je op dat moment kijken wat er speelt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Go, kijk eens rond,

http://www.sat4all.com/forums/topic/335849-nieuwe-codering-fox-sports-2-international/?p=2252995

 

Canaldigitaal biedt nieuwe betaalzenders alleen nog maar aan via extra beveiligde kaarten en CI modulen. Alleen nog te zien met goedgekeurde ontvangers.

http://www.sat4all.com/forums/topic/335849-nieuwe-codering-fox-sports-2-international/page-22?do=findComment&comment=2253239

Andere satelliet aanbieders zijn alleen nog maar te bekijken via getrouwde kaarten met goedgekeurde dichtgetimmerde ontvangers,,,,,

Elke dag treffen we op dit forum mensen aan die kijken via commerciële wan cardsharing.... Pitaterij is groter als ooit, hetgeen steeds meer reacties oproept bij providers.

Er is een zeer groot aanbod van fta zenders via satelliet, wanneer je een draaibare schotel of een t-90 met 12 lnb's hebt.

Voor Astra 19 bijvoorbeeld 810 FTV kanalen.... http://nl.kingofsat.net/pos-19.2E-fta.php

Is piraterij de oorzaak of de legitimatie? Denk je echt dat de zenders zich anders zouden gedragen als er geen piraterij was? Het probleem is nl. dat ze eerst diensten gratis aanboden, maar dat nu zien als een gemiste kans. Commercieel gezien is dat toch een enorme blunder geweest? Daarom bieden ze CI+ aan. Omdat ze daarmee weer volledig grip krijgen op datgene wat ze willen wat wij ontvangen. Ze gebruiken piraterij als argument voor het verbergen van hun eigen verborgen agenda. Zo vangen ze twee vliegen in 1 klap. Ze treden op tegen piraterij, en ondertussen kunnen ze hun eigen positie tegenover de klant versterken. aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gaan ze piraterij nooit kunnen indijken denk ik.Ik ben al site's tegen gekomen,dat ze de volledige streams aanbieden,zonder dat je nog een wok nodig heb.Is het einde cs voor die grote mannen,dan is het begin illegale ip streams aanbieden,en dan kunnen ze weer zoeken om dat te blokkeren,en hoelang gaat dat duren? :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is piraterij de oorzaak of de legitimatie? Denk je echt dat de zenders zich anders zouden gedragen als er geen piraterij was? Het probleem is nl. dat ze eerst diensten gratis aanboden, maar dat nu zien als een gemiste kans. Commercieel gezien is dat toch een enorme blunder geweest? Daarom bieden ze CI+ aan. Omdat ze daarmee weer volledig grip krijgen op datgene wat ze willen wat wij ontvangen. Ze gebruiken piraterij als argument voor het verbergen van hun eigen verborgen agenda. Zo vangen ze twee vliegen in 1 klap. Ze treden op tegen piraterij, en ondertussen kunnen ze hun eigen positie tegenover de klant versterken.

Dit lijken twee stellingen.Of heb je er bronnen bij? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk momenteel al jaren tv via satelliet (CD) en sinds een half jaar ook itv via kpn.

 

er wordt toch wel hier en daar wat door mekaar gehaald in vergelijking met dvb-S2

op KPN IPTV

is wel degelijk Dolby Surround bij de filmzenders (ik heb ze allemaal)

is ook uitzending gemist voor alle nederlandse zenders (en HBBTV is wat anders op satelliet)

KPN IPTV is Hybrid broadcast broadband TV

kun je HBO en FILM1 abonneren alsook FOX sport en Sport naast bekende basispakketten

kun je films en of series on demand zien

en op elke PC of iPad in huis kijken je familie leden mee naar hun eigen zenders

 

Dat Arris sigarendoosje waar het beeld uit komt voor je TV is geen Vrije keuze, klopt maar wat interesseert dat nu?

Die vrije keuze is binnenkort voor abonnee TV via sateliet ook onmogelijk (dus dan is er straks geen geen verschil)

Mij interesseert dat dus helemaal niks. Dat heb je nodig om te kijken of te luisteren.

Koffiezetten moet ik nog steeds zelf doen.

 

Betreffende het buitenland, kijk toch maar eens bij DIGITAL Fernsehen in 't forum...

Heel veel mensen daar gaan over op Hybrid broadcast broadband TV als het aanbod er is via Kabel of via VDSL / Optisch

 

dus er is toekomst voor (en velen onder jullie hebben niet eens IPTV staan, maar kletsen lekker mee :grin: )

hoeveel toekomst zit in de satelliet, dat moet je jezelf afvragen.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijken twee stellingen.Of heb je er bronnen bij?

Je hebt gelijk. Ook bewust gedaan, om aan te geven hoe gemakkelijk er maar van iets uit gegaan wordt zonder dat er bij nagedacht is.

Nu even inhoudelijk. Jaren geleden was er een interview met mensen van UPC. Daar werd al gezegd, dat ze het zonde vonden dat services als uitzending gemist gratis werden aangeboden aan de consument. HD+ en CI+ gaan dat probleem oplossen. Dan worden die diensten tegen betaling geleverd. Zelf vind ik dit een geloofwaardiger verhaal dan het anti-cardsharing. Nu zijn er al programma's waarbij je niet meer kunt doorspoelen bij de reclames. De volgende stap is NLziet.nl, de laatste stap is uitzending gemist hieronder brengen. Dit proces staat volledig los van het anti-cardsharing verhaal...

Als er geen cardsharing zou zijn, zouden ze precies hetzelfde doen. Gewoon omdat ze dit zien als bron van inkomsten.

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees ervoor,wat men ook kiest of zal kiezen,dat men meer en meer zal gebonden worden aan de wil van aanbieders,content providers en de programmamakers rechtenorganisatie's e.d.

Of dit nu dvb-s dvb-c iptv of eender wat is,vrees ik ervoor dat we binnen een gelukkig nog niet wetende tijd overal zullen zitten met gesloten bakjes,en dat we volledig gaan overgeleverd worden aan de wil,van voorgenoemden.Wat we in de jaren 80 voor normaal hielden,zal onmogelijk worden,en voor alles en nog wat zal extra moeten worden bijbetaald.

Bewijzen,kan ik niet sluitend geven,maar nu weet ik al,dat bij ons bvb rechtstreeks opnemen van dvb-c en iptv signalen al niet meer mogelijk is.Verdere actie's blijven verlopig nog uit,maar aan wat we dat te danken hebben,of voor hoelang nog,dat is koffiedik kijken.

Maar betalen om een signaal geleverd te krijgen,en binnen het wettelijke ermee doen wat we willen,lijkt helaas een voorbijgaande tijd te worden  :(  :angry:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat we in de jaren 80 voor normaal hielden,zal onmogelijk worden,en voor alles en nog wat zal extra moeten worden bijbetaald.

...

Maar betalen om een signaal geleverd te krijgen,en binnen het wettelijke ermee doen wat we willen,lijkt helaas een voorbijgaande tijd te worden  :(  :angry:

WAT we?

Of wat jij normaal vond?

blijf even bij je eigen verantwoordelijkheid staan.

 

Wat chatuliem er van vindt is helemaal grenzenloos / oeverloos gezever, over UPC en cardsharing hetgeen niets met het DVB-s2 ontvangst te maken heeft.

 

Als er nu een iemand satelliet TV koppelt aan illegaal kijken zoals er enkelen hier in het bericht doen

dan is het zeer zeer tragisch voor die vrijheid over grenzen weg te kunnen kijken (tele = ver visie=kijk hebben op)

dat is bovendien een bevestiging van een jarenlang gehanteerd stigma (buitenlanders kijken vreemde dingen)

 

die overwegingen getoond in de berichten daar gaat het toch helemaal niet over.

 

De vraag in post #1 gaat over: wil ik via satelliet een canal DIGITAAL een abonnement of via mijn vdsl of glasvezel van KPN IPTV een abonnement.

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de eerste posting staat ook meteen de vraag, hoe zie je de toekomst? En in dat kader is mijn bijdrage bedoeld. Je moet niet alleen rekening houden met de technische vooruitgang, maar ook met de tegenontwikkeling wat betreft beperkingen van ontvangst.

Daarbij maakte ik tevens de kanttekening, dat deze beperkende maatregelen in mijn ogen niets te maken hebben met cardsharing, zoals iemand terloops vermeldde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe zo je dan de beperking van het aantal sid's per kaart willen noemen?

Kwaliteitsverbetering?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke beperking vind ik een verslechtering. Ik kijk satelliet omdat ik graag meer keuzevrijheid heb. Ziggo biedt bv, geen ITV aan, terwijl ik daar heel vaak naar kijk. Of tijdens de olympische spelen waren er op de BBC maar liefst 20 HD en 20 SD zenders extra. Toen heb ik daadwerkelijk met drie tv's in de kamer gezeten. GOD tv en CNN waren beter te zien op Sirius dan op Astra. Zo kan ik nog wel ff doorgaan. Of die jeugdconferentie die ik keek, die plaats vond in Roemenië en ik via 10 kon ontvangen. Ik heb toen ook een film opgenomen, tweetalig en het Engels was goed te verstaan. Je moet er toch niet aan denken dat je in de toekomst een abbo moet nemen bij Sky om deze FTA te mogen ontvangen.....brrrr. En toch schijnen mensen dit heel normaal te vinden en verdedigen ze het beleid van CD uit alle macht. Dat vind ik dus enge mensen.

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas hebben we niet alleen met technische vooruitgang te maken. De tegenstroom vanuit de providers zal ervoor zorgen dat IPTV nooit haar echte mogelijkheden zou kunnen benutten. Een Xtrend kan ook KPN ontvangen, weliswaar niet interactief, maar is dat een optie?

Met 'KPN' bedoel je niet Digitenne neem ik aan?

Dus dan blijft over interactieve TV van KPN. Hoe kan ik die ontvangen op mijn Xtrend?

Uiteraard indien ik ook een aansluiting van KPN iTV heb.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er toch niet aan denken dat je in de toekomst een abbo moet nemen bij Sky om deze FTA te mogen ontvangen.....brrrr. En toch schijnen mensen dit heel normaal te vinden en verdedigen ze het beleid van CD uit alle macht. Dat vind ik dus enge mensen.

Je slaat een beetje door.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...