Ga naar inhoud


draaibaar afstellen schotel (stap voor stap)


prutsie

Aanbevolen berichten


@Henksat,

 

Dank je... met 55 graden is er toch echt iets fout... dus de rotor verlagen en de schotel verhogen :-) Ik kijk gewoon met google earth altijd naar de positie. Reken even graden minuten seconden e.d. om en pats... gevonden. Rotor hier op mikken. Rotor op 0, sirius "globeel" zoeken, rotor "naar sirius laten draaien", alles scherp zetten op sirius en 9 van de 10 keer KLAAR(!) Allees ineens goed.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt.

 

Wat ik zeker weet is dat de bevestigingspaal 'waterpas' is en de oost/west uitlijning van de schotel overeenkomt met de '0' lijn van de rotoras.

 

Volgend week-end probeer ik opnieuw. 't zou natuurlijk ook kunnen liggen aan't feit dat ik USALS wil gebruiken met een Moteck en ik lees hier toch dat dit niet altijd een success is (maw dat ik niet zuiver op een positie kom)...

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Gast Forza Milan

uh ... in feite is het gewoon zorgen dat de rotor op de juiste breedtegraad staat ... de schotel en rotor perfect op nul zetten ... en de hoek van de schotel aanpassen tot je beeld krijgt op sirius ... zo doe ik het ... good or wrong :P

 

cheers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy

Je kunt in ieder geval wel uitrichten op Sirius (laat motor nu nog op "0" staan ) stel je lattitude op de motor in, hoogte vd schotel staat dan na uitrichten perfect ( de elevatiehoek). Sirius is voor jou echter niet het absolute zuiden dus zul je nog moeten finetunen. Dat finetunen is met usals echter een appeltje eitje.Voer je coördinaten in je ontvanger in en geef dan commando ga naar sirius vervolgens ga je naar de schotelinstallatie toe en stel nogmaals scherp op Sirius door de ganse handel een paar tikken westwaards om de paal te verdraaien totdat je weer volle bak signaal op Sirius hebt en zet dan alles goed vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Toen Prutsie dit topic 4 jaar geleden opstartte was Sirius op 4,8° de meest voor de hand liggende sat als nulpunt om een draaibare schotel af te stellen. Minder dan een jaar geleden werd Hotbird 3 na de uitval van een zonnepaneel doorgeschoven naar 4° om daar als Eurobird 4° met een gereduceerd aantal transponders verder door het leven te gaan vooral voor de feeds. Valt Eurobird 4 nu ook te gebruiken als nulpunt voor de satters die iets westelijker wonen of lukt dit niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even op king of sat gekeken en er zijn daar geen beschikbare kanalen (behalve de occasionele feeds) dus ik weet niet als je deze sat wil gebruiken op welke frequentie je gaat uitrichten?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wolverine
Net even op king of sat gekeken en er zijn daar geen beschikbare kanalen (behalve de occasionele feeds) dus ik weet niet als je deze sat wil gebruiken op welke frequentie je gaat uitrichten?

Ik dacht dat de transponders voor die feeds steeds ingeschakeld bleven met bvb een testbeeld maar dit schijnt dus niet het geval te zijn? Ik zie in je signature dat je draaibaar kijkt, is er dan helemaal geen signaal op 4E?
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 oost is als afstelsat niet interessant en zou ook vnl. geschikt zijn voor mensen die even ver naar het westen wonen als in Goes of Vlissingen. Amsterdam zit op 5 oost, dus de Sirius is het beste, en Enschede op 7 oost, dus de Eutelsat W3A.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

na aandachtig alles gelezen en toegepast te hebben ,is mijn opstelling ook gelukt , alles werkt perfect , echter zit ik met 1 groot probleem , ondanks ik op 19.2 bvn perfect ontvang 99% signaal ( nooit behaald met mijn vast disch ) krijg ik de transponder van tvv heel slecht door , fijnregelen van disch en lnb helpen niet , is dit door een zwak transpondersignaal van tvv ? al de andere sat's werken prima , wat doe ik verkeerd ,

( de handleiding op dit forum heb ik netjes toegepast )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

langdurig getest en geen ufo's langsgeweest , de lnb staat nu op een vaste disch , level 80% op tvv - level 90% op bvn dus die is in orde ,

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wilde het zelf eens zien op die wok van mij

BVN 85%

een 85%

beide dus iedentiek (vandaag)

 

de ned1 heeft 89% (vandaag)

 

dus met een en dezelfde LNB en schotel zou je niet zo'n groot verschil mogen zien OF je LNB skew staat niet naar behoren

zoek op skew + LNB dat kan zoals je in die berichten aantreft een behoorlijk verschil geven.

 

chiao

Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat het probleem met de skew heeft te maken , ontvangst vast is in orde met de lnb recht in de houder , op de rotordisch staat hij recht als ik naar sirus kijk en komt de schotel met lnb een beetje schuin naar onder als ik naar 19.2 ga , in deze positie heb ik de skew al eens gedraaid maar dan wordt het nog slechter , blijkbaar zit heel het probleem in het schuinkomen van de disch ondanks bvn in toplevel komt , de andere transponders hebben dit niet en werken goed

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...