Ga naar inhoud


[TF-77x0HDPVR] Algemene discussie: Hardwaremodificatie TF-77x0HDPVR


Murdock

Aanbevolen berichten


  • Reacties 465
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Waarom, ik bedoel het echt niet als kritiek hoor.

Je bent net als ik iemand die sterk gelooft in de topfield producten.

 

En dat ze er in Korea niet blij mee zijn kan ik geloven maar daar trek ik me eerlijk gezegt geen bal van aan. Ik moet de aandeelhouders van topfield niet vertegenwoordigen.

De klant heeft gewoon recht op correcte informatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist en dat is dus wat ik bedoel

 

maar ja ik sta mischien hier iets anders tegenover als het Topfield aan gaat

 

maar nu gaan we weer on topik

 

zijn er al mensen die de hardware update hebben in hun tuner en hebbendeze iets te melden over hoe de tuner het nu doet

want dat vind ik toch iets belangrijker.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
ze vertellen het echt wel hoor maar ik zet hier niet alles neer terbescherming van anderen

en geloof mij dat Topfield met deze discusies niet echt blij is


Zo je het eerste voor mij kunnen verduidelijken? Zeg je daarmee dat Topfield Korea wel degelijk bevestigd heeft dat er hardware moet worden gemodificeerd of is dat een verkeerde interepatie van je woorden van mijn zijde.

En ja ik kan begrijpen dat Topfield niet al te blij is met deze discussie. Ondanks dat het nog steeds voor mij een topmerk is heeft het denk ik voor mensen die Topfield nog niet echt goed en lang kennen een klein imago deukje heeft opgelopen. Jammer genoeg.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher


En ja ik kan begrijpen dat Topfield niet al te blij is met deze discussie. Ondanks dat het nog steeds voor mij een topmerk is heeft het denk ik voor mensen die Topfield nog niet echt goed en lang kennen een klein imago deukje heeft opgelopen. Jammer genoeg.


ik ben bang dat dat deukje alleen maar grootter word als deze update alleen voor de TF7710HD pvr geld
want bij de importeur (disributeur) geld de regel alleen de niet grijse import dus de 7700 valt daar niet onder want die is grijse import.
dus ik denk daarom dat Topfield het eerst met een firmware op wil lossen en als dat lukt is dat voor mij een rede om nooit een model met de 10 er in te kopen.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had mijn dealer een mail gestuurd en heb de volgende reactie ontvangen:

 

"Dit verhaal klopt, u gaat van ons automatisch een mail krijgen wanneer wij u ontvanger bij ons willen hebben om er de modificatie van te veranderen"

 

Gaat dus over een TF7700HDPR. Afwachten dus voor mij :-(

Hebben andere met een 7700 al wel een actie lopen ?

Als je TV kijkt moet het ook goed zijn !

 

TF7700 met Samsung HD501LJ, mediaguard CD. Philips 7032 Philips PF9967

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
dus ik denk daarom dat Topfield het eerst met een firmware op wil lossen en als dat lukt is dat voor mij een rede om nooit een model met de 10 er in te kopen.

Zo'n importeur per land is er natuurlijk niet voor niets. Het is hun taak om ervoor te zorgen dat een ontvanger goed functioneert voor de beoogde klanten binnen de landsgrenzen. Daarbij zal onder andere gelet moeten worden op het gebruik van bepaalde CAM's vanwege gekozen coderingen van landelijke content aanbieders. In Duitsland zijn weer andere CAM's populair die door de importeur aldaar goed getest zullen worden voordat een ontvanger de markt op mag.

Een paar jaar geleden waren er ook een aantal kabel klanten die de gok wel aandurfden om een grijs geïmporteerde TF5200PVRc aan te schaffen en dat was ook geen succes. Achteraf bezien toch echt een probleem in die kabel PVR van Topfield, maar iets dat bij de Duitse importeur niet speelde en dus niet of nauwelijks prioriteit had of kreeg bij Topfield Korea.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat zo is spijt het me te zeggen dat Topfield ook is gezwicht voor deze monopoliepositie

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma

ik ben bang dat dat deukje alleen maar grootter word als deze update alleen voor de TF7710HD pvr geld
want bij de importeur (disributeur) geld de regel alleen de niet grijse import dus de 7700 valt daar niet onder want die is grijse import.
dus ik denk daarom dat Topfield het eerst met een firmware op wil lossen en als dat lukt is dat voor mij een rede om nooit een model met de 10 er in te kopen.


Je kan de importeur denk ik niet gaan kwalijk nemen dat met kostenloos apparaten gaat modificeren die niet bij hen gekocht zijn. Dat hoort niet bij de service van die importeur gewoonweg omdat deze geen geld heeft ontvangen van de koper van die ontvanger om die service te kunnen verlenen.

Ik denk juist dat hier het nut van de xx10 modellen voor het eerst echt duidelijk wordt. Die zijn dus onder andere voor de Nederlands/Belgische markt. Er is een probleem dat eigenlijk alleen in deze landen zich voordoet. En gaat Topfield alleen de xx10 modellen modificeren.

Ik weet wel zeker dat als er geen xx10 model had geweest er grote kans had geweest dat die modificatie niet had plaatsgevonden. De reden is heel makkelijk. Men zou dan immers alle xx00 modellen moeten gaan modificeren (je kan namelijk dan geen ondersheid maken tussen de koper in verschillende landen) en dat had een te kostbaar grapje geworden waaraan ook nog eens Europees imagoverlies aan gekoppeld had geweest. Dus had men het aantal in Nederland en België verkochte modellen veel te laag gevonden om die stap te nemen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

cool

Citaat:
Leuke uitspraak van iemand die pas sinds december 2007 lid is

Bedoel je dit nu als discriminerende opmerking of moet (mag) ik me gevleid voelen dat zo'n nieuweling als ik ben al zo leuk mee kan praten ?

 

Ja, ik ben pas (op)nieuw lid en .... ja, ik ken je ook al sinds je net uit de luier met o.a. onze wederzijdse hobby bent gaan bezig houden.

 

Nu je toch zo bekend bent met de specifieke Nederlandse Topfield-policy gelijk het forumlid welke al weken geleden wist dat er een modificatie aan zat te komen waarom kun je dan dit oranje getinte modificatie bulletin niet even publiceren, of reikt je (jullie) arm nog net niet ver genoeg en zijn de Koreanen toch slimmer dan al deze "hard en beter roepers".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toppers
Nu je toch zo bekend bent met de specifieke Nederlandse Topfield-policy gelijk het forumlid welke al weken geleden wist dat er een modificatie aan zat te komen waarom kun je dan dit oranje getinte modificatie bulletin niet even publiceren, of reikt je (jullie) arm nog net niet ver genoeg en zijn de Koreanen toch slimmer dan al deze "hard en beter roepers".


Ik kan er alléén maar op antwoorden dat alles wat ik hier gepost heb eerst gechecked had en dat het in tussen ook allemaal officieel is bevestigd door de getroffen invoerders.
Rare definitie van "hard en beter roepers"!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de problemen met de TF7700 geeft een Dozenschuiver met 5 filialen na het bekend zijn van de problemen de volgende oplossing.

Het gaat over het uitvallen van de Nederlandse zenders.

Heeft die TF7700 geen hardware probleem dan

Dit is de oplossing die ze geven, makelijk zo opgelost.

 

citaat; Meest actuele firmware in de Topfield ? (zie Welcome to TOPFIELD)

Factory reset uitgevoerd ? (terug naar fabrieksinstellingen via het menu).

Test deze met de Aston 1.07 CI module en de CanalDigitaal smartcard of alleen op de FTA zenders zonder kaart en module om e.e.a. uit te sluiten ?

Controleer tevens of je niet per ongeluk verkeerde DiSEqC instellingen in het menu hebt staan ; is vaak de boosdoener.

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

ANP,

Gelet op jouw citaat hebben we het hier over dezelfde leverancier want ook ik heb desgevraagd inhoudelijk hetzelfde antwoord ontvangen over de modificatie van mijn TF7700HDPVR.

 

Ik wil toch ook nog even iets anders kwijt.

Gisterenavond ben ik van een 4 weken durende vakantie teruggekomen en zag vandaag op dit forum een immens aantal berichten over de FW upgrade. Nadat ik een half uur alleen maar gekibbel heb moeten lezen was ik blij dat Murdock voorstelde om m.b.t. de voorgenomen mogelijke HW upgrade een nieuwe thread te openen waarbij ik de illusie had dat er nu daadwerkelijk inhoudelijke informatie werd verstrekt.

Helaas moet ik ook nu weer constateren dat ook in de nieuwe thread een aantal leden zich alleen maar bezig houden om wederzijds verwijten te maken zonder dat dit enige toegevoegde waarde t.b.v. het eigenlijke thema heeft.

Normaal valt het mij niet zo erg op maar nu dat ik veel berichten tegelijkertijd en achter elkaar lees zie ik nu pas hoeveel irrelevante informatie in zo`n thread omgaat.

Misschien dat we ons weer wat meer tot de inhoudelijke relevante informatieverstrekking kunnen richten en wat minder vaak op de persoon gerichte verwijten - toespelingen - opmerkingen.

Wees wat vriendelijker voor elkaar en houd iedereen in zijn waarde hoe zeer het ook soms tegen je haren in strijkt.

Jürgen

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awel, ik sluit me hier volledig bij aan. Als ik me het begin van het forum ivm hardwaremodificatie meen te herinneren, dan was het ook géén jarenlang lid die meldde dat zijn vader "by the way" te horen kreeg dat er een hardwaremodificatie zou komen.

Velen (vooral jarenlange leden) voelden zich blijkbaar gekrengd in hun eer omdat zij van niets wisten en niet als eersten dit openbaar konden brengen, kijk maar naar de talrijke verwijten die dit forum naar een laag niveau heeft gebracht waarvan velen beschaamd zijn.

Nogmaals: één amateur kan meer vragen stellen dan zeven wijzen.

Ik hoop dat men beseft dat dit nog altijd een platform is om weetjes te plaatsen, en effectief, dit kan en mag (tegen-)geargumenteerd worden. Maar vergeet niet dat wie ook dit doet, normaal gezien het met goede bedoelingen doet om anderen verder te helpen.

 

Saterke, op dit forum nog niet lang lid, al jaren een satelliet-liefhebber en jarenlang lid van andere forums...

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...