Ga naar inhoud


[TF-77x0HDPVR] Algemene discussie: Hardwaremodificatie TF-77x0HDPVR


Murdock

Aanbevolen berichten

Gaan we weer, ik bedoel dit niet richting jou maar met deze opmerking blijven we wel ronddwalen in een cirkel.

 

Het is de importeur geweest die enkel heeft geroepen dat er een modificatie nodig is voor het malfunctioneren van de hardware en wel specifiek voor de Aston/mediaguard modules. Nimmer is er een specifiek bulletin of toelichting verschenen, enkel maar de noodzakelijkheid is bevestigd door de importeur.

Was dus met firmware niet oplosbaar, terwijl Topfield Korea juist wees op oplossingen middels nieuwe Firmware

 

Nu suggereren we alweer (met de strekking, als ik goed lees) bij de eerste en beste rapportage na HW-modificatie dat deze pas goed gaat werken na firmware-update.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 465
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast satbird2002
Origineel bericht van: Toppers
Gaan we weer, ik bedoel dit niet richting jou maar met deze opmerking blijven we wel ronddwalen in een cirkel.

Het is de importeur geweest die enkel heeft geroepen dat er een modificatie nodig is voor het malfunctioneren van de hardware en wel specifiek voor de Aston/mediaguard modules. Nimmer is er een specifiek bulletin of toelichting verschenen, enkel maar de noodzakelijkheid is bevestigd door de importeur.
Was dus met firmware niet oplosbaar, terwijl Topfield Korea juist wees op oplossingen middels nieuwe Firmware

Nu suggereren we alweer (met de strekking, als ik goed lees) bij de eerste en beste rapportage na HW-modificatie dat deze pas goed gaat werken na firmware-update.


Lijkt mij het meest logische gevolg dat wanneer er HW modificatie plaatsvindt, er tevens meer of andere mogelijkheden wordt gecreerd om met FW een aantal problemen op te lossen.

er wordt toch ook gesproken dat bij zowel de gemodificeerde als bij de nieuwe TF7710 binnen 2 weken een FW update komt.

de FW komt pas als de HW problemen zijn opgelost.
heb verders ook wel vertrouwen erin dat de problemen grotendeels hiermee over 2 weken voorbij zijn


Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Forumgenoten, mijn terugkoppeling vanmorgen was wat kort door de bocht ivm tijdgebrek, had slechts enkele minuten om te installeren en proberen voor vertrek naar afspraak (mea coulpa).

Ik begrijp de vragen en was zelf zo nieuwsgierig dat ik jullie mijn eerste bevindingen niet wilde onthouden.

 

Nu wat uitgebreider getest en kom tot volgende conclussie:

- Wanneer aston 1.07 218(in bovenste slot getest)als single cam wordt gebruikt loopt de machine werkelijk als een zonnetje!

Zenderswissel gaat snel, kan ned3 en rtl4 probleemloos gelijk opnemen en terwijl deze kanalen worden opgenomen kan ik ook nog kijken naar rtl5, de opnamen na afloop bekeken en ook dit was probleemloos.

Wanneer ik de diablo in onderste slot bij plaats begint de ellende, zenderwissel zeer traag, wisselen van zenders ene cam naar zenders andere cam, wordt onderste cam niet meer herkend.

 

Kortom de aston 107 218 icm diablo is geen aanrader, de problemen zijn minder met de aston 105, echter bij switch van ene naar ander cam herkenning onderste slot niet vanzelfsprekend.

(Cam erin / eruit geeft weer beeld).

 

Ik kan niet zeggen welk component is vervangen daar ik eea niet heb bekeken voor inlevering.

 

Feitelijk is de aanpassing dus zeer succesvol en kan me een standpunt van TF voorstellen dat voor hun hiermee de zaak is opgelost. Persoonlijk wil ik natuurlijk vanuit de hobby graag dat de diablo zich ook met de 107 218 laat combineren, echter besef dat elke formele aanspraak hierop nul is. Misschien dat software update hier nog iets in kan verbeteren.

 

Wat ben ik blij dat hij weer terug is, want het beeld is toch onvoorstelbaar scherp en mooi vergeleken met de net afgekoppelde TF4000PVR. :D

 

Vu+ duo

TF7710HDPVR Aston 1.05 Diablo

TF4000PVR Aston 218

Stab120 Tuner1+DuoLNB Astra+Hotbird Tuner2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sorbos

Nu wat uitgebreider getest en kom tot volgende conclussie:
- Wanneer aston 1.07 218(in bovenste slot getest)als single cam wordt gebruikt loopt de machine werkelijk als een zonnetje!
Zenderswissel gaat snel, kan ned3 en rtl4 probleemloos gelijk opnemen en terwijl deze kanalen worden opgenomen kan ik ook nog kijken naar rtl5, de opnamen na afloop bekeken en ook dit was probleemloos.
Wanneer ik de diablo in onderste slot bij plaats begint de ellende, zenderwissel zeer traag, wisselen van zenders ene cam naar zenders andere cam, wordt onderste cam niet meer herkend.


Als ik dit lees heb ik kennelijk ook de modificatie aan board, echter zonder deze te versturen ter modificatie.
Ik kijk al maanden middels de Ason 1.05 in het bovenste slot en de Diablo (wireless) in onderste slot (C+ provider verwijderd).
Zonder traag te worden kan ik switchen tussen de Ned-zenders en bijvoorbeeld Premiere......... Sterker wanneer ik bijv Ned I en een Premierekanaal in opname/record zet kan ik switchen, ofwel ook kijken tussen bijv RTL-4 en een ander Premiere SD-kanaal.
De opnames zijn achteraf perfect te bekijken zonder enig probleem.

Kortom, het lijkt wel of we over verschillende uitvoeringen spreken van onze Topfield 7700/7710.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast HonyBony

Hoi,

 

na 7 dagen (maandag op maandag) heb ik 1 van mijn decoders terug.

Het beeld lijkt nu niet meer te haperen. Met een mediaguard.

 

Alleen de decoder was zo slecht verpakt en is dus klaarblijke gevallen en zit een hele deuk in de kast en de harddisk doet het niet meer. Waarschijnlijk door de val.

 

Ik heb hem nog niet in details uitgeprobeerd.

 

Groetjes

andre

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002
Origineel bericht van: HonyBony
Hoi,

na 7 dagen (maandag op maandag) heb ik 1 van mijn decoders terug.
Het beeld lijkt nu niet meer te haperen. Met een mediaguard.

Alleen de decoder was zo slecht verpakt en is dus klaarblijke gevallen en zit een hele deuk in de kast en de harddisk doet het niet meer. Waarschijnlijk door de val.

Ik heb hem nog niet in details uitgeprobeerd.



Groetjes
andre




heel erg vervelend voor je,
zelf heb ik de ontvanger van mij in een extra grote doos met luchtzakjes verpakt inclusief orginele doos, ben benieuwd hoe ik hem terug krijg.
het was bekend dat GLS niet al te gentle omging met pakketten volgens hun eigen voorwaarden.

zou in ieder geval hun aansprakelijk stellen ze zijn verzekerd tot 750,- euro had ik ergens gelezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand al een formeel antwoord gekregen van Topfield Korea ivm de hardware aanpassing? Mijn laatste bericht (op 3/3/2008) was nog steeds ontkennend en sindsdien krijg ik geen reactie meer...

 

Dear,

 

Sorry, I don't understand by whom the talk of hardware change is issued. Anyhow, I have nothing to ensure you about that.

 

Regards,

 

Yi, Hoze

 

Topfield

 

Ondertussen is mijn ontvanger (als Belg moet ik zelf instaan voor de verzending) via de Nederlandse dealer bij de Nederlanse importeur terecht gekomen. Ik zal hem 2 tot 3 weken moeten missen...

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...