Ga naar inhoud


L band | S band | C band | X band | Ka band Weer satellieten, Spionage sat


ghostecho

Aanbevolen berichten

 

Eens iets anders, natuurlijk is de ku band een uitdaging voor velen, maar als hobbyist wil je ook wel eens iets anders als recht op en neer.

Juist wat eigenlijk niet kan is interessant, althans voor mij een uitdaging.

 

Zo wil ik eens een balletje op gooien .

Er zijn namelijk nog veel meer frequentie banden als alleen de ku band en c band.

Denk maar eens aan de anderen banden zoals bands: L band | S band | C band | X band | Ka band Weer satellieten, Spionage satellieten.

 

Natuurlijk kun je deze niet op een normale manier ontvangen soms moet je de lnb aanpassen of vervangen, dhr.Dish laat ook wel eens wat zien in zijn programma, ooit heeft hij ook laten zien hou dat je op een eenvoudige manier zelf weer satellieten kunt ontvangen, maar helaas heb ik dat toen niet opgenomen. (Heeft iemand dat nog en zo ja kun je dat een opnieuw beschrijven en onder de aandacht brengen ? )

 

Een dreambox lijk mijn met zijn open Linux Operating System sourcecodes juist een ideale machine hiervoor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: ghostecho
dhr.Dish laat ook wel eens wat zien in zijn programma, ooit heeft hij ook laten zien hou dat je op een eenvoudige manier zelf weer satellieten kunt ontvangen, maar helaas heb ik dat toen niet opgenomen. (Heeft iemand dat nog en zo ja kun je dat een opnieuw beschrijven en onder de aandacht brengen ? )

Misschien staat het nog bij Dr.Dish online television ?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dit heeft verder weinig met de dreambox te maken aangezien elke sattuner gewoon hetzeflde frequentie gebied bestrijkt. (950-2150 mhz) Ik zie niet in wat de dreambox dan direct als voordeel heeft.

 

Je moet de juiste LNB zien te vinden. Vaak wordt gebruik gemaakt van small band signalen. Dan heb je ipv van een sat tuner een scanner nodig. Soms kun je met een oude analoge sat ontvanger ook al wat. Je kunt de baseband uitgang gebruiken.

 

kijk hier is: http://www.uhf-satcom.com/kaband/

 

Ik heb deze link al is meer geplaatst.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ghostecho
Ik berg dit bericht nog eens onder de aandacht, is er nu echt niemand met ervaringen met zijn dreambox en anderen ontvangst banden


Snuffer is met de KA-band aan het stoeien geweest (niet i.c.m. dreambox) maar heeft de lnb's al weer te koop staan .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Wat valt er te ontvangen op de Ka-band?

Het zou immers dé Direct-to-home band van de toekomst worden.

Dat e.e.a. anders verlopen is (vooral onder invloed van Astra) weten we inmiddels, maar er zijn toch een aantal satellieten inmiddels in staat (ook) op deze band uit te zenden maar daarover vindt je niks terug op lyngsat bijv.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...