Ga naar inhoud


Slechte ontvangst BBC kanalen astra 2


Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik zeer slechte ontvangst op BBC2, BBC3, BBC 4 en CBBC --> astra2

BBC 1 heeft geen probleem, ik vermoed andere tp

Voorheen had ik kwaliteit van 9/10, nu schokkend of geen beeld (2/10)

Het heeft niets te maken met sneeuw want die was er gisteren en eergisteren nog niet

Ik heb een Multytenne 45 TWIN.

Zijn ze aan deze transponder aan het prutsen?

Iemand hetzelfde probleem?

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Alle bbc's, trouwens alle Britse FTA's via Astra 2 en Eurobird 1 komen bij mij ongestoord en op volle kracht binnen. Heb echter wel een parabool met afzonderlijke LNB's per satelliet en woon aan de Belgische kust. Zeker dat je multytenne geen tik door de wind heeft gekregen? BBC 1 England, BBC2 England, BBC Three, BBC Four en BBC 1 Northern Ireland zenden trouwens allen uit via tp 45 op 10773 H. Het zijn enkel de regionalen en BBC HD die op andere tp's uitzenden. Veel hulp is dit wellicht niet, maar misschien heb je een idee in welke richting je naar de fout moet zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had gisterenavond hetzelfde als Steventje, denk dus wel dat er met de transponder gerommeld wordt.

 

Heb wel nog goede ontvangst, werk met een 80 cm schotel met beugel en drie koppen nl. 13°, 19° en 28° Oost.

 

Normaal heb ik op de BBC kanalen 60% signaal en 58% kwaliteit (Humax 5400), nu heb ik nog altijd 60% signaal en 30% kwaliteit.

Die 30% geeft trouwens nog altijd perfect beeld (pas vanaf 18% heb ik geen beeld).

 

Een tijdje terug heb ik net hetzelfde eens een dag gehad, de dag erna was alles terug normaal..

 

Dus denk dat alles nu binnenkort ook weer goed komt..

 

Groetjes,

 

Pieter

 

 

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier zowel op de rotor als fix 100% alles.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mister HaCk
er gaat een voornemen van Astra om de beam die gericht staat op UK en Ierland om deze te verschuiven richting atlantic, hierdoor zou ontvangst alleen met grotere schotels in europe nog mogelijk zijn.

Indien ze dat doen dan zullen ze waarschijnlijk zorgen dat het signaal in Z-O Engeland niet verzwakt en dan is er nog steeds meer dan genoeg spillover om voldoende signaal in de Benelux te hebben. De honderdduizenden Britten in Frankrijk, Spanje en Portugal zullen hier wel niet al te blij mee zijn crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mister HaCk
er gaat een voornemen van Astra om de beam die gericht staat op UK en Ierland om deze te verschuiven richting atlantic, hierdoor zou ontvangst alleen met grotere schotels in europe nog mogelijk zijn.


Welke beam(s)? confused
Waar heb je deze informatie gehoord of gelezen? confused

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien een (afgedwongen) reactie op deze ontwikkeling?

 

>KLIK< Uitbreiding zenderlijst CanalDigitaal

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beam verleggen zal voor de benelux kijker niet veel uitmaken, de weers reserve zal iets minder zijn, maar schotel diameter verder europa in zal heel vlug drastisch toenemen.

Voor Uk en Ierland veranderd er niks en zal niks er van merken buiten dat de weersreserve hier ook iets zal afnemen.

Men moet iets gaan doen, omdat in europa gewoon met gangbare schotels(tot 1.5) gekeken kan worden en dit is een doorn in het oog van de rechthebbende van programma's die de bbc, itv en channel4 gaan uitzenden.

tevens geven kabelnet operators in euro landen de programma's zonder toestemming door aan hun abonnee's.

Kijk maar eens bij de zwitserse kabel operator http://www.cablecom.ch/sender_dch_basic.html?region=3001 en dan tv zenders engels.

Hierdoor is 1 van de optie's om de beam te verschuiven.

Hierdoor heb je dan al in zwitserland schotels nodig van meer dan 3 meter

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...