Ga naar inhoud


WIFI uitschakelen !


steventje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb thuis 2 PC's waarvan 1 met WIFI alhoewel die PC zelden opstaat.

 

Mijn WIFI modem/router staat wel vaak op dus vroeg ik me af mijn router nog draadloos uitzendt ook als mijn ontvanger/PC af staat?

 

Is die WIFi straling schadelijk? Ik zou namelijk mijn WIFI willen uitschakelen en alleen nog kabels aansluiten op mijn modem die ik

 

zou verbinden met het stopcontact en via een ander stopcontact naar mijn PC gaan.

 

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


bij gelijk welke modem kan je in de configuratie Wireless uitschakelen (disable)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je merk/type modem vermeldt dan zou het zomaar kunnen dat mensen met een zelfde modem je gelijk de gouden tip kunnen geven, vanwaar deze geheimzinnigheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de onduidelijkheid.

 

Ik heb een netopia 3347 router.

 

Wat ik in feite wou weten is of die WIFI nou schadelijk is voor de gezondheid. Het gaat hier toch over een digitale gepulseerde straling

 

Ik hoor sommige zeggen dat dit even schadelijk zou zijn als dichtbij een UMTS mast wonen.

 

Daaroom zoch ik alternatief voor WIFI door bvb te surfen via stopcontact en werkt dit goed?

 

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

via stopcontact werkt onder omstandigheden vrij goed, maar wat zou je je druk maken over straling, er is tegenwoordig zoveel straling (analoge/digitale tv/radio/gsm/afstands bediening/magnetron etc)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar WIFi is digitale gepulseerde straling die werkt op 2.5Ghz dacht ik

 

Draadloos telefoneren is ook iets van een 2Ghz (DECT)

 

Ik probeer daarom ook de WIFI uit mijn huis te weren, GSM heb ik niet.

 

Magnetron zit in een soort Faraday kooi en straling kan er niet.

 

Radio, TV, sat horen niet thuis bij gevaarlijke straling

 

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat je magnetron meer straling naar buiten lekt, als alle WiFi modems uit de hele straat bij elkaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@steventje

als je nu ook eens aangeeft waar je je geografisch bevindt en je je niet zo anoniem aanmeldt dan kun je een inschatting maken van de op je geografische locatie anwezige straling en de mate van mogelijk gevaar van deze straling....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: steventje
Maar WIFi is digitale gepulseerde straling die werkt op 2.5Ghz dacht ik

Draadloos telefoneren is ook iets van een 2Ghz (DECT)

Ik probeer daarom ook de WIFI uit mijn huis te weren, GSM heb ik niet.

Magnetron zit in een soort Faraday kooi en straling kan er niet.

Radio, TV, sat horen niet thuis bij gevaarlijke straling


WLAN werkt in zowel 2,4 Ghz als 5 Ghz, hier in europa met max 100mW. Een magnetron lekt altijd straling en meer dan een AP.
En ook nog eens een breed spectrum wo 2,4 Ghz. Maar de ene model doet dit meer dan de ander.
Dect werkt ook in de 2,4 Ghz band. Net als bluetooth.

Radio ontvangers hebben wellicht geen straling maar radio zenders wel. Zonder radiozenders geen radio programma's. Televisie en dan vooral de CRT's zenden röntgenstraling uit in hele lichte hoeveelheden.

Nogmaals, als dit soort straling schadelijk was voor de volksgezondheid waren de producten al lang van de markt gehaald.

Ik vind jouw persoonlijke kruistocht tegen straling in je eigen leefomgeving prima maar wees aub realistisch: al zou je alle straling uitbannen, je ontvangt nog steeds gammastraling uit het heelal en van de gemeenschap om je heen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor de correctie: heb net even serieus research gedaan en je hebt helemaal gelijk. blush

 

Ik heb dus altijd ten onrechte aangenomen dat dect op 2.4 Ghz werkte (nav interferentie issues met 2.4 Ghz wlan) maar dat is helemaal niet zo. In europa werkt het enkel in de 1.9 Ghz.

In bv amerika gebruiken ze behalve 1.9 ook op de 2.4 of 5 ghz ISM frequenties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: steventje
Daaroom zoch ik alternatief voor WIFI door bvb te surfen via stopcontact en werkt dit goed?
Dat werkt wel, totdat je een wandcontactdoos hebt die via een andere fase van spanning/stroom wordt voorzien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie oplossing die contactdoos dingen. ipv wifi.. Alleen..........

Daar zit ook een zendertje in he... tsja...

 

Met je snuffert de hele dag vlak op een wifi zitten is mij ook niet echt bevoordeeld, maar heb het dan over binnen een halve meter ervan zitten voor erg lange tijd per dag.

 

een magnetron doet meer aan straling en dit is ook breedbandig.

een dect telefoon is ook breedbandig op 1.85ghz

de tv satalieten stralen ook op 2.6ghz naar beneden 24-7

umts-gsm ect is ook allemaal breedbandig.

point tot point data toepassingen die over je huis stralen in die band ook 24-7

 

en waarom zijn mensen zo panisch over die wifi-umts band kwa straling terwijl de hogere banden veel meer invloed hebben dan die lage banden.? rara.. een middagje klooien met onze data link op 5.8ghz geeft gewoon een zere kop, (zit dan regelmatig recht voor de schotel) punt. is bekend klaar.. Maar dat is als eerder gezegd als je er met de neus bovenop zit..

 

maar ja ik heb er geen verstand van helaas. wat is nu meer dan 20 jaar werken in die richting. dan heb je nog geen ervaring toch.. die mensen van stop umts weten toch veel meer daarvan..

 

Maak je eigen niet druk om dat beetje straling, alle foto's die je in de gezondheidszorg hebt gehad in je leven geven meer straling af (en intenser) dan die wifi ooit zal doen.

want wrom hebben die mensen altijd van die schortjes om of speciale kleding.? en waarom heeft de tandarts altijd daar iets voor.?

en waarom hoor je daar nu nooit iemand over..????

 

ik blijf lachen bij dit soort vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...