Ga naar inhoud


Geen BBC op Astra 2?


Gast jurgendouchy

Aanbevolen berichten

Gast jurgendouchy

Ik heb een Lemon ci42 tuner met een dou lnb op een 80cm schotel.

 

De ene lnb staat gericht op astra 1 & 2 met ca. 80% signaal en 98% kwaliteit op beide. de andere lnb staat op hotbird.

 

Hotbird an Astra 1 kan ik goed ontvangen maar als ik zenders zoek op astra 2, vind hij zenders die op astra 1 staan.

In de decoder staat nochtans de instelling op astra 28.2E.

 

Zou het kunnen dat hij astra1 voor astra2 ziet?

Kan je astra 1&2 eigenlijk wel ontvangen met een gewone duo lnb? hotbird is niet noodzakelijk.

 

Ik wil vooral de BBC en ITV en BVN.

Link naar reactie
Delen op andere sites


klaarblijkelijk een diseqc issue

want je schrijft

Citaat:
zenders zoek op astra 2, vind hij zenders die op astra 1 staan

 

dus ofwel is je diseqc switch verkeerd ingesteld op de tuner voor die combinatie ofwel je hebt een rare LNB gekocht

 

wat de hardware aangaat:

ik ken geen enkele duoblock op 19,2 + 28,2 Oost

die ik ken zijn 19,2 + 23,5 Oost

 

de aanduiding astra 1 astra2 astra3 etc is niet goed en we hebben liever een positie in graden oost of west

 

maar je uitleg van het probleem is ook erg vreemd DUS we kunnen niet eenduidig herkennen wat daar allemaal staat en is geinstalleerd

 

Citaat:
Ik heb een Lemon ci42 tuner met een dou lnb op een 80cm schotel.
een LNB DUS afgezien van de dou <> duo

maar vervolgens schrijf je

Citaat:
De ene lnb staat gericht op astra 1 & 2 met ca. 80% signaal en 98% kwaliteit op beide. de andere lnb staat op hotbird.
plots heeft ie er twee ???

 

wat had regel 1 van je vraag dan voor zin???

 

als je heldere antwoorden wilt ontvangen moet je heldere beschrijvingen geven in je vraag (liefst zo> )

1) installatie beschrijving

2) probleem beschrijving

3) geen oneigenlijke namen van posities maar graden opgeven

 

dus doe nog eens de vraag opnieuw en licht ons in daarover wat je hebt, als je er zin in hebt

 

chiao

 

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar heb je het al astra 1 en astra 3

waar praat je over man?

 

kijk maar eens hoeveel astra's er op 19,2 oost staan

Astra 1F/1H/1KR/1L/1M (19,2°E) - TV

en welke op 23,5 oost staan

Astra 1E/1G/3A (23.5°E) - TV (<<< 3 is dat die je bedoelde)

en welke we op 28,2 oost / 28,5 hebben staan

Astra 2A/2B/2C/2D (28,2°E) - TV / EuroBird 1 (28.5°E) - TV (<<< 2 was dat niet die jij wilde?)

 

begrijp je hoe onduidelijk je bent en hoe verwarrend jullie problemen weergeven?

 

er bestaat geen duoblock voor 19,2 + 28,2/28,5 Oost

chiao

 

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij "denkt" de vraagsteller dat hij met 1 lnb zowel Astra 1 als Astra 2 kan ontvangen.

hij heeft een duo-lnb met de ene gericht op astra 1 en de andere op hotbird, en hij vraagt zich dus af waarom hij geen astra 2 kan ontvangen smirk

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk, dat je gelijk hebt.

Om aan alle verwarring een eind te maken..

 

Hij heeft een duo lnb, die gericht is op 13 en 19 graden.

Wanneer hij zijn ontvanger op 28 graden zet en gaat zoeken ziet hij niet de zenders die hij verwacht.

Wel ziet hij dan allerlei zenders, die op 19 graden zitten.

 

De begripsverwarring zit hem erin, dat hij, wanneer hij zijn ontvanger op Astra 2 zet(28 graden) er transponders in die astra 2 lijst zitten, die samenvallen met de astra 1 lijst.

 

Conclusie, er is geen lnb gericht op astra 2, en daarom geen ontvangst van de BBC.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jurgendouchy

Ik ken er eerlijk gezegd niks van.

 

Ik heb een Lemon volksbox gekocht in 2de hands.

 

die stond van de vorige eigenaar afgesteld op astra 19E en hotbird 13E

 

Nu dacht ik gewoon mijn sateliet te richten op astra 28E en 19E

 

Knipsel.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat gaat dus niet, het verschil tussen 13 en 19 graden is 6 graden. Je duo lnb heeft dus 6 graden verschil tussen de beide feedhoorns.

 

Asta 1 (19) en astra 2 (BBC)(28 graden) heeft 9 graden verschil.

 

Je zult dus afzonderlijke lnb's moeten installeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jurgendouchy
Origineel bericht van: ceesv
Ik denk, dat je gelijk hebt.
Om aan alle verwarring een eind te maken..

Hij heeft een duo lnb, die gericht is op 13 en 19 graden.
Wanneer hij zijn ontvanger op 28 graden zet en gaat zoeken ziet hij niet de zenders die hij verwacht.
Wel ziet hij dan allerlei zenders, die op 19 graden zitten.

De begripsverwarring zit hem erin, dat hij, wanneer hij zijn ontvanger op Astra 2 zet(28 graden) er transponders in die astra 2 lijst zitten, die samenvallen met de astra 1 lijst.

Conclusie, er is geen lnb gericht op astra 2, en daarom geen ontvangst van de BBC.



Ik denk dat je me begrijpt. wilt dit dan zeggen dat ik mijn schotel moet herrichten?

Kan dit met zo'n dubbele lnb?

Het zou een multi lnb zijn die standaard bij de ontvanger zat. dus niks speciaal voor astra of hotbird.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat je nodig hebt, is een wat grotere schotel, met een multi lnb houder, waar je 2 losse lnb´s zet.

In het brandpunt van de schotel zet je de lnb voor astra 2, 28 graden(BBC) en je richt je schotel uit op die 28 graden positie.

de 2e losse lnb zet je dan zo op de rails, zodat je astra 1 ontvanger.

De 2 lnb´s verbind je met een 2-1 diseqc schakelaar, welke je daarna met je ontvanger verbindt.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik meen dat TV Vlaanderen (en CD ?) schotels verkopen die kunnen gebruikt worden voor astra 1-2-3. Hij heeft al een 80cm, maar 9° verschil lijkt me toch erg veel voor een gewone schotel, zelfs met 2 sterke satellieten.

misschien eens overwegen om die astra 1-2-3 schotelset aan te schaffen, dan heeft ie meteen de juiste trio-lnb op een aangepaste schotel.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
Hij heeft al een 80cm, maar 9° verschil lijkt me toch erg veel voor een gewone schotel, zelfs met 2 sterke satellieten.


Moet makkelijk kunnen , ik heb op een Triax 78 cm 28.2º / 19.2º / 13º en 5º oost bij erg slecht weer wel wat blokken op Sirius

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trust
Moet makkelijk kunnen , ik heb op een Triax 78 cm 28.2º / 19.2º / 13º en 5º oost bij erg slecht weer wel wat blokken op Sirius

kijk, dat snap ik dus niet hé : ik heb ook een 80 cm schotel, draaibaar. Als ik mijn schotel op Astra 1 zet, en ik beweeg deze manueel 2° naar links of 2° naar rechts dan ben ik het beeld al kwijt. Hoe kunt ge dan met een "gewone" schotel (geen multi-focus dus), 80cm, in een vaste opstelling zowel 28,2E als 5E ontvangen, zelfs met uitval bij slecht weer, dat kan er bij mij dus niet in ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij zit in Wallonie aardig aan de rand van astra 2, daarom mijn advies om een wat grotere schotel te nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...