Ga naar inhoud


[Satelliet] Zenderstoelendans bij Canal Digitaal


Elwin

Aanbevolen berichten


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nee de kabel is gewoon groot in Nederland. Er zijn nog altijd teveel analoge kabel abonnees die gewoon 16 euro neertellen voor TV, terwijl dat voor dezelfde zenders ook 7.50 kan zijn bij Digitenne of 9.50 bij de schotel... Op een of andere manier is er nog altijd een grote groep die niet wil overstappen ;-) en dus gewoon 8.50 of 6.50 teveel betalen(!) Reken dat eens uit per jaar. En dankzij dat teveel betaalde geld kan de kabel ook "dik" doen. En ondanks die extra inkomsten hebben ze ook nog veel schulden.

 

Tja wij TV-fanaten hier kijken momenteel naar uitgebreide pakketten, HD-TV, Nederland 1,2,3 de SBS en RTL zenders in SD met HD bitrates. Dus wij bekijken het ff door een andere bril dan de doorsnee Nederlander.

 

Maar ondanks alles verwacht de OPTA dat de kabel volgend jaar duurder wordt, want de OPTA wil kabel over de kabel (dat anderen ook op de kabel mogen)....

 

Tja dan zijn er nog altijd kleine kabelaars in Nederland die het nog "gewoon" voor 9.95 per maand kunnen doen.

 

Neemt niet weg dat CDS er transponders bij moet nemen (de technologie miet wijzigen). Met de huidige beschikbare bandbreedte bieden ze momenteel niet alle populaire themazenders. Aangezien er bij Digitenne praktisch geen bandbreedte beschikbaar is, is wat themazenders betreft de satelliet en IPTV de enige concurrent voor de kabelaars. En aangezien dit forum sat4all heet en wij dus satelliet fanaten zijn zien we niets liever dan alle goede themakanalen op satelliet en ook Film1-HD en Sport1-HD....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens. Aan het begin van het jaar werden er in nieuwjaarstoespraken of zo allerlei plannen bekend gemaakt om 23 Oost populairder te maken. Er zou van alles gaan gebeuren op die positie. Inmiddels zijn we bijna een halfjaar verder en is de situatie nog net als in januari.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Denk dat er voor SciFi op dit moment weinig ruimte over is. Misschien straks op een nieuwe transponder op Astra 3?


Dat "straks" moet je erg ruim nemen! mad

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik denk met jou nog veel meer mensen niet. Maar op Astra 1 is geen plek meer, dus enige mogelijkheid die ik dan zie, is op Astra 3 een transponder erbij huren.

 

Origineel bericht van: dj33333
jammer dat ze niet paar hd zenders extra erbij op de astra 3

 

Misschien is er dan ook plek voor HD-zenders? History HD komt er in elk geval aan, maar wanneer?

 

Origineel bericht van: Neptunus
Dat "straks" moet je erg ruim nemen! mad

 

Daar ben ik inderdaad bang voor. Eerst Schlager TV en History HD een keer, en dan ergens een keer Eurosport HD, en heel misschien ooit is SciFi. We weten het niet... confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elwin,

 

Wat History HD betreft zou het volgens dit artikel in juli 2009 worden.

 

Bron: Dutch Media (hopelijk mag dit)

Datum: 27 mei 2009

 

History HD

 

Ook heb ik op een ander forum iemand horen zeggen dat Eurosport HD in september 2009 komt. Maar ik kan niet instaan voor de betrouwbaarheid hier van. Afwachten maar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus als ik het goed begrijp komt film 1.3 in de overvolle entertainment transponder te zitten omdat MGM een maand blijft doorlopen? en komt na een maand 1 plekje vrij van de voormalige plek van film 1.3?

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben heel blij dat film1.3 24/24 gaat uitzenden en Vitalteit nu ook bijna de hele dag uitzendt. Super dus.

 

Maar ik blijf het eigenaardig vinden dat met MGM (een maand lang) dubbel wil laten uitzenden. Dat heeft toch geen enkele zin?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...