Ga naar inhoud


[UPC] DVB-C vraagje


NINjak

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pet
there is a little solution,
use Sbox on your dreambox or pc server and send that keys from Sbox to CCcam,
so it works also,
only problem,there is one option for Linux pc users sbox.x86,
so you have to use this.
i don't now if that works on 64 bit pc's.
but in Sbox u can use boxkey and RSA key,
then u can make a Camd to CCcam.
i hope u understand me what i try to explain,
i am not english speaken normally,but i do my best so u can understand me.

hope that works for you and the rest that search for a solution till CCcam the RSA key and Boxkey can use with no other softcam.



only problem,there is one option for Linux pc users sbox.x86,

sbox.x86 werkt niet op linux pc dat hebben we al getest.

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: kjonker1
only problem,there is one option for Linux pc users sbox.x86,

sbox.x86 werkt niet op linux pc dat hebben we al getest.

Dan hebben jullie niet goed getest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kjonker1
Dat denk ik wel het werk niet met een smargo met sbox op een debian server.

Dus, je testte 1 Linux versie met 1 sbox versie op 1 type cardreader met 1 configuratiefile ?
Dat werkte niet en dan is je conclusie ineens : sbox op x86 werkt niet...
Link naar reactie
Delen op andere sites

o,nee we hebben ook een infinty usb en een mastera geprobeerd.

 

Maar als jij weet hoe het moet,dan hou ik me graag aanbevolen.

 

En als je sommige forum dan ook nog eens leest,dan heeft niemand het verder werkend alleen met sbox in een cardreader in een DM

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat hier allemaal kunnen op een forum zetten, maar dat ga ik niet doen, omwille van het feit dat ik geen problemen wil met de kabelmaatschappij hier en dat ik ook niet wil dat ze hun codering veranderen en de deur dan weer voor jaren dichtslaat voor iedereen.

Het enige dat ik je kan zeggen is dat sbox x86 wel werkt, in elk geval zijn zowel de Linux variant als de cardreader anders bij een geteste werkende configuratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik zou dat hier allemaal kunnen op een forum zetten, maar dat ga ik niet doen, omwille van het feit dat ik geen problemen wil met de kabelmaatschappij hier en dat ik ook niet wil dat ze hun codering veranderen en de deur dan weer voor jaren dichtslaat voor iedereen.


Overigens wel interessant om eens te bediscusseren wat UPC en Telenet voor maatregelen zouden kunnen nemen? De RSA key kunnen ze namelijk niet op afstand veranderen (behalve dan door alle mediaboxen om te ruilen maar dat gaat niet gebeuren) en kaartwissels zetten ook geen zoden aan de dijk.

Sowieso vangen UPC en Telenet geld van iedereen omdat je hoe dan ook een analoog basisabonnement nodig hebt voor het signaal, dus of men er echt wakker van ligt dat er geshared wordt is nog maar de vraag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Overigens wel interessant om eens te bediscusseren wat UPC en Telenet voor maatregelen zouden kunnen nemen? De RSA key kunnen ze namelijk niet op afstand veranderen (behalve dan door alle mediaboxen om te ruilen maar dat gaat niet gebeuren) en kaartwissels zetten ook geen zoden aan de dijk.

Hadden ze daar bij Sky Italia ook niet iets aan de codering veranderd, wat tot massale problemen leidde bij iedereen die niet met de originele box werkte ?
Ik wil hen niet op ideeën brengen, maar denken dat ze niets kunnen doen is gevaarlijk en kortzichtig.

Origineel bericht van: Apple740
Sowieso vangen UPC en Telenet geld van iedereen omdat je hoe dan ook een analoog basisabonnement nodig hebt voor het signaal, dus of men er echt wakker van ligt dat er geshared wordt is nog maar de vraag.

Als ze er niet zouden van wakker liggen, waarom hebben ze dan een systeem gekozen waar decoder en smartcard aan elkaar gekoppeld zijn ?
Waarom zijn de opnames dan versleuteld in 3DES op de harddisk en is de harddisk in een formaat dat niet zomaar te lezen is ?
Waarom zit er dan Macrovision op de SCART poort van hun decoders bij het afspelen van VOD (Video On Demand) (en misschien ook op component ?) ?
Waarom maken ze gebruik van HDCP op de HDMI poort ?
Waarom is de USB poort niet bruikbaar voor een externe harddisk ?
Waarom zijn de VOD streams geëncrypteerd ?
Waarom ligt er een dikke klodder lijm op sommige chips bij de koopmodellen ?

Als je dat allemaal op een rijtje zet kun je toch moeilijk anders dan concluderen dat ze bijna het onmogelijke gedaan hebben om toch maar te verhinderen dat je je opnames overzet naar een ander medium of dat je via een ander toestel kijkt.
Dat geeft hen namelijk een enorme macht.
Als ze zeker zijn dat je via hun toestel kijkt, dan kunnen ze enorm streng beveiligen, en factureren naar hartelust.
Jij en je opnames zitten toch gevangen op dat toestel.
Ze kunnen bijv. nieuwe toestellen enkel te huur aanbieden (alle HD toestellen zijn enkel te huur bij Telenet), en dat levert hen dan natuurlijk veel extra inkomsten op.
Ze kunnen functies van je toestel onbruikbaar maken, om ze daarna tegen een vergoeding weer bruikbaar te maken.
Zo moest je hier indertijd 4€/maand betalen voor Flexview, om dus op je eigen harddisk te kunnen opnemen !
In de toekomst kunnen ze er ook voor zorgen dat je opnames bijv. maar 3 dagen bekijkbaar zijn, of dat het aantal keer dat je ze kunt afspelen beperkt is.
Al dat soort grapjes zijn natuurlijk niet mogelijk als je als klant de keuze hebt tussen hun toestel en een niet-gecastreerd toestel, zeg maar een Dreambox.

Bovendien kun je met je Dreambox niets bestellen, dus extra inkomsten blijven ook uit.

Verder zou ik nog wel wat tegenmaatregelen kunnen bedenken mocht ik in hun plaats zijn, maar die ga ik hier niet zetten, precies omdat ik hen niet op ideeën wil brengen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar je allemaal die onzin verdaan haalt ten eerste je kunt gewoon met de scart kabel ook kijken,alleen geen HD,maar wel digitaal.

 

Ten tweede upc geeft de klant de optie om hun eigen upc decoder tekopen,maar kan alleen met een philips en je kunt bij iedere normal electroshop kopen.

 

Dus kunnen daar alleen softwarematig kunnen iets doen,en verder niet de rsa key en de boxkey zijn niet te veranderen

 

Alleen films bestellen of andere luxe onzin dingen zou zal niet gaan.

 

Maar als je het allemaal zo goed weet kun net zo goed iemand van upc zelf wezen,die in belgie woont.

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kjonker1

Dus kunnen daar alleen softwarematig kunnen iets doen,en verder niet de rsa key en de boxkey zijn niet te veranderen


Ohja? en hoe denk je dan dat de boxkey en rsakey geinitialiseerd worden als je een nieuwe box gekocht hebt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kjonker1
Ik weet niet waar je allemaal die onzin verdaan haalt ten eerste je kunt gewoon met de scart kabel ook kijken,alleen geen HD,maar wel digitaal.

Pfff, ik weet maar al te goed dat ik technisch wel een stuk beter op de hoogte ben dan jij.
SCART is niet digitaal.
Als jij dat dan onzin noemt, tja, daarmee kun je op korte termijn misschien scoren bij zij die er ook weinig van afweten, maar dat maakt het nog niet waar.

Origineel bericht van: kjonker1
Ten tweede upc geeft de klant de optie om hun eigen upc decoder tekopen,maar kan alleen met een philips en je kunt bij iedere normal electroshop kopen.

En al eens geprobeerd iets over te zetten op DVD van die box, of de files over het netwerk of via USB2 naar je PC te copiëren ?
Veel succes ermee.
Al eens geprobeerd om opgenomen films via VOD over te zetten ?
Al eens de harddisk eruit gehaald, in een PC gestopt, en geprobeerd de bestanden over te zetten ?

Origineel bericht van: kjonker1
Dus kunnen daar alleen softwarematig kunnen iets doen,en verder niet de rsa key en de boxkey zijn niet te veranderen

En dan ?
Als je niet meer kunt decoderen heb je ook zwart beeld, hoor.
En als dat gebeurt, wie gaat dan de emulator updaten ?
Bij CCcam in combinatie met satellietzenders kan dat nog, omdat de auteurs van de tool de satellietsignalen ook in het buitenland uit de lucht kunnen plukken en zelf testen tot het weer werkt.
Hoe ga je dat doen met een kabelprovider die alleen in Nederland en Vlaanderen actief is ?
Ga je die buitenlandse auteurs hun reis en verblijf sponsoren omdat zij eventjes een paar weken hier kunnen research doen ?
Of ga je zelf eventjes die emulator herschrijven ?
Ben ik nu echt de enige die een beetje vooruit denkt ?

Origineel bericht van: kjonker1
Alleen films bestellen of andere luxe onzin dingen zou zal niet gaan.

Het is wel daarmee dat ze hun grote winst doen, hee.
Wees maar gerust dat ze die willen veiligstellen.

Origineel bericht van: kjonker1
Maar als je het allemaal zo goed weet kun net zo goed iemand van upc zelf wezen,die in belgie woont.

Bedankt voor de verdachtmakingen.
En dan zeggen dat ik nog zou moeten helpen ook.

Soms krijg ik de indruk dat sommigen hier willen dat alles zo snel mogelijk op dit forum komt, en dat iedereen het kan lezen.
Goed wetende dat het dan overmijdelijk is dat de kabelmaatschappijen de codering veranderen, en de deur definitief dichtgaat.
En dan bestaat vrije keuze weer niet meer bij de kabel, en heeft alleen satelliet nog enigszins dat voordeel.
Vrije keuze bij de kabel, ik denk dat veel satellietfans dat met alle middelen willen beletten.
En de kabel wil het ook niet, dus jullie zijn bondgenoten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kjonker en zzzz, hierbij jullie officiele waarschuwing. Ik had duidelijk gewaarschuwd het gezellig te houden en jullie blijven beide (vooral zzzzz) toch kinderachtig doorgaan.

Bij deze hebben jullie beide een verbod om langer deel te nemen aan deze discussie.

Doe je dat toch, volgt een hele lange ban.

Geen PM's aan mijn adres a.u.b.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

of het met het laatste nieuws wat ik gelezen heb ook maar iets te maken heeft met de UPC kaart weet ik niet, maar het lijkt er wel op!

 

de zogenaamde HD+ kaart van sky (ook een pure nagra kaart 1830) loopt op de nieuwe scam 3.53 zonder problemen

 

daar mipsl dus enigma2 / dus voor mij niet te testen op enigma1

 

HD+ is ook een pairing principe waar alleman (consumenten) tegen ageren en zelf oproepen bestaan tot een HD+ boycot

 

misschien is het relevant voor de boxkey en RSA op kaart

 

uit die nieuwe berichten en test blijkt overigens ook dat een melding "DT$08 data not defined" ~newcs~ eigenlijk ook geen RSA key aanwezig is OP KAART > dus goed nieuws ivm HD+

 

Of dat voor UPC ook geld weet ik niet zeker (misschien is dat nog effe te testen door de UPC users met dreambox

 

in een parallel draadje (IHAD) over HD+ en dus de oplossing middels scam 3.53, werkt het in ieder geval een HD+ kaart met je dreambox

 

(een zware slag voor de HD+ propagandisten die consumenten willen dwingen een gecertificeerde box te gebruiken)

 

het leek me belangrijk [algemeen] om dit onder de aandacht te brengen want het kan zijn dat je dwarsverbanden ontdekt en kunt gebruiken.

 

dus het gaat niet over wanneer en door wie de oplossing aangelevert is maar over hoeveel kunnen we van elkaar leren en werkt het.

 

ciao

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, het nieuws over de HD+ smartcard betekent niet zoveel voor de UPC kaart. De UPC kaart is namelijk, in tegenstelling tot de HD+ kaart, gekoppeld ("getrouwd") met de Mediabox die door UPC wordt verstrekt. De HD+ kaart kent slechts een enkele boxkey/RSA combinatie die voor alle ontvangers gelijk is (en de boxkey is ook nog eens simpelweg uit te lezen in de Humax firmware...) en dus niet de draconisch zwaar beveiligde boxkey van UPC. UPC Gaat daarin wel érg ver trouwens, nog verder dan Sky bijvoorbeeld...

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Hoi,
HD+ is ook een pairing principe waar alleman (consumenten) tegen ageren en zelf oproepen bestaan tot een HD+ boycot

Wat lees op de duitse fora is er (momenteel) geen sprake van pairing bij de HD+ smartcards.
Een HD+ smartcard werkt dan ook gewoon in meerdere ontvangers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...