Ga naar inhoud


[UPC] DVB-C vraagje


NINjak

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: MagicOnline
klopt apple,

Maar je mist dan nog steeds de RSA key, deze is echter niet bekend.
Dit is het hele probleem...

CA decoder nummer = het IRD. Nummer (ziet NewCS gewoon als je hem start. (geen probleem, hoef je verder niets voor in de config te zetten)

BoxID = serie nummer min de twee laatste nummers en converteren naar hex (hex code in de config zetten)

RSA key: ??? (helaas is er nog geen (publiek?) AC6 script om rom110 rev A07 te dumpen)
Box is ook niet uit te lezen omdat er lijm om de pinnen zit.

Het is dus wachten op een dump om de RSA key te pakken te krijgen.


Maar dan zijn jullie er bijna, dus ?
Er ontbreekt maar één parameter meer, en als ik het goed begrijp is die RSA key niet uniek per toestel ?
Wat die lijm betreft, dat blijkt er wel af te halen, ten minste als het is zoals bij Telenet (Vlaanderen).
Op een forum (http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=...jm&start=50) schrijft iemand :

Bij gebrek aan de juiste software en jtag verbindingspunten heb ik mij maar eens bezig gehouden met die witte brol van de digibox te halen.

Het is er afgehaald met behulp van een scalpel. Telkens kleine laagjes eraf gesneden (of beter: geschuurd) tot de chip zichtbaar was.

Er blijken 2 chips onder te zitten:
* ST E
NAND256W3A0AN6
GA0G6 8Y
CHN 83 438
=> datasheet<=

* ST
M28W160CT
90N6
1E28Y VS
ITA 1E515
"

Nu ja, misschien is het wel mogelijk om op die manier de witte smurrie er gedeeltelijk af te halen, maar zijn de contactpunten nog altijd niet vrij.
En zelfs als je de contactpunten vrij hebt, dan weet je nog niet welke je precies moet verbinden, en bovendien, uiteindelijk zul je dan een ROM dump hebben, en dan moet je daarin nog altijd de RSA key (zijn het er geen 2 ?) zien te vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op een ander forum omschrijft een Pool, nadat hij foto's heeft gezien van de binnenkant van de UPC box, wat je nodig hebt voor een dump;

 

 

For making dump you need:

 

1. Hot air station with preheater - to desloder flash chip.

2. Reballing set, to make new bga balls after deslodering.

3. Some knowladge to make it...

4. External BGA flash programmer like UP&UP, personally I have UP-2008.

5. Aditional EBGA 64 adapter for this programmer.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline
klopt apple,

Maar je mist dan nog steeds de RSA key, deze is echter niet bekend.
Dit is het hele probleem...

CA decoder nummer = het IRD. Nummer (ziet NewCS gewoon als je hem start. (geen probleem, hoef je verder niets voor in de config te zetten)

BoxID = serie nummer min de twee laatste nummers en converteren naar hex (hex code in de config zetten)

RSA key: ??? (helaas is er nog geen (publiek?) AC6 script om rom110 rev A07 te dumpen)
Box is ook niet uit te lezen omdat er lijm om de pinnen zit.

Het is dus wachten op een dump om de RSA key te pakken te krijgen.

Ik ben er bang voor, hopelijk geeft Youca wel vrije ontvanger keuze... dan kan UPC de ramen wit schilderen.

Ik denk dat dat van dat Box ID niet klopt.
Toevallig heb ik hier een kapotte digibox in mijn handen, en daar staat een serienummer op.
Als ik daarvan de laatste 2 cijfers weglaat, en converteer naar hex krijg ik iets dat ook wel IRD genoemd wordt.
Echter in de software die ik ken die u moet helpen met dat soort zaken heet dat IRD, en is dat een aparte waarde van de boxkey.
Maw. boxkey én RSA key zijn volgens mij nog altijd nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is staan en 2 serie nummers op

 

Serienummer van de box (BOXID) en het serie nummer van de CA decoder.

 

Zoals ik al schreef is het nummer van de CA decoder gelijk aan het IRD nummer.

 

Ik ga er zelf niet al te veel energie meer in steken...

 

Als het een beetje meezit ga ik verhuizen naar een gebied zonder UPC.

 

Daar heb je kabel voor 10,36 en als je digitaal wil betaal je 2,50 meer.

Ook hebben ze vrije hardware keuze, kun je nagaan wat UPC de boel flest kwa prijs.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline
Als het goed is staan en 2 serie nummers op

Serienummer van de box (BOXID) en het serie nummer van de CA decoder.

Tja, ik heb hier dus een digibox van Telenet, en men ging ervan uit dat dat op hetzelfde neerkwam qua beveiliging.
Op die digibox staan 3 stickers :

STB CA Serial number : WW XXXX YYYY ZZ (12 cijfers, allemaal decimale cijfers)
Telenet S/N : XXXXXXXXXXXXXX (14 cijfers, allemaal decimaal, eerste twee zijn nullen)
MAC address number : 12 cijfers, hexadecimaal

CAM ID komt overeen met STB CA serial number (laatste 2 cijfers weglaten en omzetten naar hexadecimaal.
Welk een is dan de boxkey ?
Die Telenet S/N ?
Maar die is dus slechts 14 cijfers in decimaal formaat, terwijl de boxkey 16 cijfers hexadecimaal zou moeten zijn.
Of moeten daar dan leading zeroes voorkomen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

post-19266-1318260487,2118_thumb.jpg

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi resultaat, hoe dan ook. Maar wel een verschrikkelijke hoge BER....

 

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...