Ga naar inhoud


De Wavefrontier T90 staat op het dak.


Daveys

Aanbevolen berichten


  • Reacties 236
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Ventura
Allemaal via PM voor details?


Origineel bericht van: vGnp
Waarbij ik dan ook graag aanwezig zou zijn, zoals we hier al eens hadden besproken. Ben best wel benieuwd naar een vergelijkend warenonderzoek. shocked

vGnp


Is komende zaterdag 11.00 uur ok voor jullie? Als we klaar zijn is het dan precies lunchtijd wink.

Ik zal jullie in ieder geval vast m'n adresgegevens PM'en.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: Daveys
Wow, gaaf. Wat doe je daar? Zit je daar voor je werk?

Ik woon hier... En nee, ik werk hier niet!


Da's nog veel beter :D. Het vlees moet fantastisch zijn in Argentnie. Ik ben er jaloers op als ik hier in de schappen van de supermarkt kijk frown

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daveys
Is komende zaterdag 11.00 uur ok voor jullie? Als we klaar zijn is het dan precies lunchtijd wink


Aangezien ik 250 kilometertjes moet rijden, zou ik 11:30 uur zeer op prijs stellen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: Daveys
Is komende zaterdag 11.00 uur ok voor jullie? Als we klaar zijn is het dan precies lunchtijd wink


Aangezien ik 250 kilometertjes moet rijden, zou ik 11:30 uur zeer op prijs stellen.

vGnp


Wow, dat kan ik me voorstellen. Waar moet je helemaal vandaan komen?

Cees, Ventura, 11.30 uur ok?

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daveys
Waar moet je helemaal vandaan komen?


Uit Noord-Oost Groningen. Daar waar de meeste westerlingen het gas loslaten omdat ze bang zijn over de rand te vallen... laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kon eigenlijk ook niet anders of je had in het buitenland moeten wonen. Ik had een klant in Uithuizen en dat was altijd wel een eind rijden zeg eek.

 

Gas los??? Nooit :D

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om 09.00 uur was ik de eerste die de Hema binnenliep om zo'n lekkere appeltaart te halen. Deze staat in de koelksat nu op jullie te wachten heren :D

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine update voor wat betreft de meet en greet, het was erg gezellig en leerzaam cool. Een satlook doet veel meer dan je denkt en ik zal hier in dit draadje nog een verslag over schrijven met wat begeleidende foto's. In het kort kan ik zeggen dat de resultaten tegenstrijdig lijken als je enkel naar dB's kijkt. Hieronder de veranderingen in dB's, De rest komt later. Eerste twee waarder met de DM800 en een tv'tje, de laatste met de Satlook. Ik ben in ieder geval superblij met het resultaat en kan niet wachten op de eerste lekkere dikke najaarsbuien :D

 

Hotbird 13E: BVN: Van SNR 14.3dB naar SNR 13.7dB naar SNR 12.4dB

Astra 19E: BVN: Van SNR 16.3dB naar SNR 16.2dB naar SNR 13.8dB

Astra 23E: L1mburg: Van SNR 14.7dB naar SNR 16.5dB naar SNR 15.5dB

Astra 28E: BBC1: Van SNR 15.1dB naar SNR 16.2dB naar SNR 14.4dB

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daveys


Hotbird 13E: BVN: Van SNR 14.3dB naar SNR 13.7dB naar SNR 12.4dB
Astra 19E: BVN: Van SNR 16.3dB naar SNR 16.2dB naar SNR 13.8dB
Astra 23E: L1mburg: Van SNR 14.7dB naar SNR 16.5dB naar SNR 15.5dB
Astra 28E: BBC1: Van SNR 15.1dB naar SNR 16.2dB naar SNR 14.4dB


Je ontvangst is dus slechter geworden, of ik lees het niet goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: RVP
Je ontvangst is dus slechter geworden, of ik lees het niet goed.


De ontvangst is op de meetontvanger wezenlijk verbeterd, ook de sats op 1 en 5 graden west worden nu ontvangen.

Echter blijkt, dat de sterkte meter van de DM om de een of andere reden bij maximale afstelling van de schotel minder aanwijst.

Het zou kunnen zijn, dat de ingebouwde meter een optelsom van ruis(vloer) en signaal aangeeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: RVP
Je ontvangst is dus slechter geworden, of ik lees het niet goed.

Het zou kunnen zijn, dat de ingebouwde meter een optelsom van ruis(vloer) en signaal aangeeft.


En dat is precies waar ik nu in geïnteresseerd ben momenteel. Hoe kom je aan 16,5dB met de DM en daarna op 14dB met een betere ontvangstkwaliteit. Wat maakt nu die 16,5dB. Op de signaalmeters ben ik ook van 94 naar 82 gegaan. Hoe en wat meet de DM nu en de hamvraag, welke kan je het beste gebruiken voor de afstelling van de schotel en LNB's (effe advaocaat van de duivel spelen :D)

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk, dat dit een onderwerp is voor het Dreambox forum.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...