Ga naar inhoud


De Wavefrontier T90 staat op het dak.


Daveys

Aanbevolen berichten


  • Reacties 236
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Duur is een relatief begrip, maar soms worden ze ook 2e hands aangeboden.

 

Ik weet wel, dat ik zonder mijn Satlook digital Nit niet in staat zou zijn, om de ontvangst te optimaliseren.

 

Een veel gemaakte fout is, dat men meent, dat maximum signaalsterkte ook de beste ontvangst oplevert.

 

Met maximum signaal stel je eigenlijk alleen de parabool schotel af op maximum reflectie.

De positie en stand van de LNB in de houder, en de positie van de houder in geval van een Waveform is daarna een heel ander verhaal!

En dat zie je terug in de s/n en Ber.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze instellingen zorgen niet voor een betere beeldkwaliteit, echter...

Op het moment dat er door veel wind je antenne begint te wiebelen,

Op het moment dat er sneeuw en ijsvorming op je schotel komt,

Op het moment dat er zich donkere wolken boven je hoofd beginnen te ontwikkelen,

Op het moment dat er een zware regenbui is,

Op het moment dat er een nabuur transponder in gebruik wordt genomen,

op het moment dat er een nabuur satelliet in je ontvangst venster komt,

 

Op dat moment zie je wel degelijk het verschil van een optimaal uitgerichte antenne/lnb!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is precies wat ik wil Cees. Beel heb je of heb je niet met digitaal. Ik weet dat de sterkte belangrijk is bij sneeuw, regen, onweer, etc. en dat is de reden dat ik een zo goed als mogelijk afgestelde schotel wil.

 

Heb je een prijsindicatie en wat verschillende modellen? Wat is de allerbeste waarmee je het zo goed als mogelijk kan krijgen?

 

Misschien zijn ze er wel van een paar duizend euro wat natuurlijk waanzin is om zelf aan te schaffen. Als met zo'n apparaat het uitrichten dan zo goed kan gebeuren dat je onder alle omstandigheden beeld hebt zou het interessant zijn dat ik een installateur benader die met zo'n apparaat werkt. Dat is eigenlijk waar ik naar opzoek ben.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is over dit onderwerp een draadje geweest.

<<Klik>> en <<Klik>> .

 

Nieuw worden de Satlook's aangeboden voor rond de 800 Euro, maar ze zijn ook regelmatig 2é hands te koop.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te lezen Cees!

 

Is de Satlook Digital Nit nu het allerbeste waar je mee kan uitrichten of zijn er installateurs die met nog kritischer satlooks werken?

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is sinds een tijdje ook de Satlook Digital NIT Colour. En er zijn nog veeeeeeel meer hele mooie meters te koop.

Ik heb zelf ook een Satlook, maar als het schip met geld binnen zou komen dan zou ik een Spaun Sparos 609 kopen.

Is wel circa 3500 pleuries... eek

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Er is sinds een tijdje ook de Satlook Digital NIT Colour. En er zijn nog veeeeeeel meer hele mooie meters te koop.
Ik heb zelf ook een Satlook, maar als het schip met geld binnen zou komen dan zou ik een Spaun Sparos 609 kopen.
Is wel circa 3500 pleuries... eek

vGnp

Origineel bericht van: Ventura
Als geld helemaal geen rol speelt. Dan gaat mij voorkeur naar TV Explorer HD High definition TV analyser. Een satlook digital NIT is ook geen straf wink.


Heerlijk hoe jullie je laten gaan :D. Dit zijn dus de echt serieuze satfinders maar zijn ze ook echt beter. Met andere woorden, kan je hierdoor nog betere waardes halen dan met de Satlook?

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daveys
Heerlijk hoe jullie je laten gaan :D. Dit zijn dus de echt serieuze satfinders maar zijn ze ook echt beter. Met andere woorden, kan je hierdoor nog betere waardes halen dan met de Satlook?


Denk het niet. Maar ze hebben mogelijkheden die de Satlook niet heeft. De Sparos bijvoorbeeld kan twee LNBs tegelijk meten. Leuk voor een Duo LNB setup, of voor de T90 met een midden LNB en eentje op de buitenkant van de rail. Het meest belangrijke nu is dat de meter HD aan kan, en BER (en voor HD signalen: MER) kan meten.
En ja, het is maar net wat de gek er voor over heeft. Ik heb 800 euries uitgegeven voor die Satlook. En dat voor het uitlijnen van 8 danwel 16 LNBs. "Hobbygek" dus. Zoals ik het niet snap dat iemand weet ik veel hoeveel geld uitgeeft voor een stukje papier met opdruk (lees: Postzegelverzamelaars) zullen zij niet snappen wat ik in de satelliethobby "investeer"

vGnp

P.S. Inderdaad een goeie tip: Kijk eens op die bekende Duitse webveilingsite en zoek naar Satlook Digital

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn ervaring is, dat de Satlook digital voldoet voor onze toepassingen.

Het is dan zeker een betaalbare (en te verdedigen) uitgave.

Ik heb er on dertussen ook al diverse problemen bij anderen mee opgelost, die ontvangstklachten hadden.

Het grote voordeel is ook, dat er een diseqc sturing in zit, waarmee je schakelaars en rotoren kunt aansturen.

 

De apparaten, op de markt, die beduidend duurder zijn, hebben meer functies, en zullen geijkt zijn aan een standaard, iets wat voor ons niet van belang is.

 

Gelderland is groot, waar zit je ongeveer?

Wanneer het niet te ver weg is, wil ik best een demonstratie komen geven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb al eens overwogen een demonstratie filmpje te maken, en die in de database op te nemen.

een Satlook vergt wel enige basiskennis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Wanneer het niet te ver weg is, wil ik best een demonstratie komen geven.


Waarbij ik dan ook graag aanwezig zou zijn, zoals we hier al eens hadden besproken. Ben best wel benieuwd naar een vergelijkend warenonderzoek. shocked

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...