Ga naar inhoud


Uitbreiding HD kanalen CD??


Edmund

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: jedeje

[Aan aannames hebben we niets, feiten willen we.
Grtz
JeDeJe

Feit is, dat als je bij de een gratis transponderruimte beschikbaar stelt, je dat bij de volgende ook moet doen. Dus ook bij RTL-HD, zoals die maar al te graag willen. Nee, dus.
Feit is eveneens, dat uiteindelijk de klant weer moet betalen voor de aanvoerroute, terwijl het toch al gaat om commerciele uitbating.
(En feit is, dat voor niks de zon op gaat. Uiteindelijk zal ik als klant vast weer meer moeten betalen voor die "gratis" ruimte.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 450
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: jedeje

Ja zo lust ik er nog wel 1, je zou ook kunnen stellen dat Chellomedia niet van zins is z´n krenten in de pap door de concurrent weer te laten geven. cool


2 dingen: Chellomedia zit wettelijk gezien fout als men Film1-/Sport1-HD wel aan de kabelaars wil verkopen maar niet aan CDS. Dat mag gewoon niet. Als jij je huis te koop zet mag je ook niemand uitsluiten.
Verder zou Chellomedia zichzelf in de vingers snijden door Film1-/Sport1-HD op de schotel onmogelijk te maken. Ze maken hiermee een film1/sport1 abonnement niet aantrekkelijk terwijl er 1.000.000 schotelaars in NL zijn, waarvan een aanzienlijk deel nooit kabel zal nemen of uberhaupt kan nemen. Deze potentiele markt willen ze er graag bij, door via CDS zo veel mogelijk abonnementen te slijten. Op de schotel moet het pakket dus ook zo aantrekkelijk mogelijk zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze willen het wel verkopen aan CanalDigitaal. Alleen stellen ze aardig wat eisen aan de verkoop. En dat mag gewoon in Nederland. En door die eisen is het commercieel niet aantrekkelijk voor CanalDigitaal om deze zenders door te geven. Dat zit in de combinatie zelf transponderruimte en een flinke doorgiftevergoeding betalen.

 

Of dit een goede beslissing is. Misschien dat de toevoeging van deze zenders het HD pakket een extra boost geeft dat er meer abonnees dit gaan afnemen. Maar wij kunnen niet in de cijfertjes kijken. Wellicht dat de kosten zo hoog zijn dat om nog een beetje geld binnen te halen het aantal nieuwe HD abonnees zo hoog moet zijn dat dit whisfull thinking is.

 

Het ligt in ieder geval veel gevoeliger en moeilijker dan jij nu hier voorstelt.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Ze willen het wel verkopen aan CanalDigitaal. Alleen stellen ze aardig wat eisen aan de verkoop. En dat mag gewoon in Nederland.


Ja, maar die eisen mogen niet afwijken dan ze normaliter zijn waarmee ik wil zeggen dat CDS hetzelfde bedrag moet neerleggen als een Ziggo of Cai. (overigens verwacht ik niet dat er bedragen neergelegd hoeven te worden maar dat er wordt verrekend met de binnengehaalde abonnementsgelden. CDS zal meer pakketten verkopen dua vangt Chellomedia ook meer).
En aangezien alle providers in Nederland die Film1/Sport1 doorgeven ook Film1-/Sport1-HD aanbieden, behalve CDS, zullen die eisen niet onredelijk zijn.

Blijft dus over dat CDS geen trek heeft om in HDTV transponderruimte te investeren. Overigens niets nieuws onder de zon, CDS heeft zelfs geen trek om transponderruimte beschikbaar te stellen voor NL1- en 2-HD. (je gaat bijna denken dat de investeerders achter CDS van plan zijn om de toko te verkopen, in dat geval zou ik inderdaad ook niet meer investeren.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
(je gaat bijna denken dat de investeerders achter CDS van plan zijn om de toko te verkopen, in dat geval zou ik inderdaad ook niet meer investeren.)


Na het samengaan in de M7 groep lijkt me dat onwaarschijnlijk. Ik zou eerder denken dat juist door het samengaan in de M7 groep, verschillende bedrijfsprocessen efficiëter worden. Ook wordt misschien het delen van zenders goedkoper. Dit moet geld opleveren, bijv. voor nieuwe transponders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Feit is, dat als je bij de een gratis transponderruimte beschikbaar stelt, je dat bij de volgende ook moet doen. Dus ook bij RTL-HD, zoals die maar al te graag willen. Nee, dus.


Wat een onzin. Men "moet" helemaal niets. Verwar wat jij wil of acceptabel vindt niet met iemand moet.

Origineel bericht van: Eduard07
Feit is eveneens, dat uiteindelijk de klant weer moet betalen voor de aanvoerroute, terwijl het toch al gaat om commerciele uitbating.


Juist omdat het gaat om commerciële uitbating moet de klant er voor betalen, daar is niets vreemds aan.

Al blijken velen hier op dit forum het heel bizar te vinden, dat er betaald moet worden voor geleverde diensten.

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Satwatcher
Ze willen het wel verkopen aan CanalDigitaal. Alleen stellen ze aardig wat eisen aan de verkoop. En dat mag gewoon in Nederland.


Ja, maar die eisen mogen niet afwijken dan ze normaliter zijn waarmee ik wil zeggen dat CDS hetzelfde bedrag moet neerleggen als een Ziggo of Cai. (overigens verwacht ik niet dat er bedragen neergelegd hoeven te worden maar dat er wordt verrekend met de binnengehaalde abonnementsgelden. CDS zal meer pakketten verkopen dua vangt Chellomedia ook meer).
En aangezien alle providers in Nederland die Film1/Sport1 doorgeven ook Film1-/Sport1-HD aanbieden, behalve CDS, zullen die eisen niet onredelijk zijn.

Blijft dus over dat CDS geen trek heeft om in HDTV transponderruimte te investeren. Overigens niets nieuws onder de zon, CDS heeft zelfs geen trek om transponderruimte beschikbaar te stellen voor NL1- en 2-HD. (je gaat bijna denken dat de investeerders achter CDS van plan zijn om de toko te verkopen, in dat geval zou ik inderdaad ook niet meer investeren.)


In Nederland is het nog steeds zo dat je gewoon elke bedrijf andere eisen mag stellen om je product te verkopen. Je kan wel, als je denkt dat er oneerlijke concurrentie ontstaat, aan de bel trekken bij de NMa, OPTA of rechter.

Ik vind het bout van jou dat je op voorhand alle schuld van het ontberen van Chello HD kanalen bij CanalDigitaal legt. Ze hebben de schijn zeker tegen maar het wil nog niet zeggen dat het in alle gevallen altijd op voorhand de schuld van CanalDigitaal hoeft te zijn. We weten uit het verleden dat Chello best wel een moeilijke onderhandelingspartner is. Maar ik denk inderdaad ook dat CanalDigitaal er zich niet echt druk om maakt omdat men zelf transponderhuur moet betalen en eigenlijk ook de zenders, als men concurrerend wil zijn met andere aanbieders, gratis bij een F1/S1 abonnement moet gaan geven.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees net op een 'ander forum' dat Sky .de 3 nieuwe transponders heeft besteld voor uitbreiding van het HD aanbod.

 

Kan beter van die club lid worden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher


In Nederland is het nog steeds zo dat je gewoon elke bedrijf andere eisen mag stellen om je product te verkopen. Je kan wel, als je denkt dat er oneerlijke concurrentie ontstaat, aan de bel trekken bij de NMa, OPTA of rechter.


Andere eisen, maar zeker geen onredelijke anders ontstaat er inderdaad concurrentievervalsing en dat mag niet. CDS is ooit naar de rechter gestapt voor een eerder akkefietje met Chellomedia (ging toen om Film1.3 of iets dergelijks?) en won de zaak glansrijk.
Dat CDS nog steeds niet naar diezelfde rechter is gestapt voor Film1-HD/Sport1-HD zegt eigenlijk alles. Men vindt doorgave gewoon niet interessant genoeg.

En het is niet zo dat Film1- en Sport1-HD nog maar net bestaan en CDS nog in allerlei onderhandelingen verwikkeld zou kunnen zitten over doorgave. De zenders bestaal al sinds 2006. Men heeft 3 jaar de tijd gehad om de zaak aan te kaarten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Satwatcher


In Nederland is het nog steeds zo dat je gewoon elke bedrijf andere eisen mag stellen om je product te verkopen. Je kan wel, als je denkt dat er oneerlijke concurrentie ontstaat, aan de bel trekken bij de NMa, OPTA of rechter.


Andere eisen, maar zeker geen onredelijke. CDS is ooit naar de rechter gestapt voor een eerder akkefietje met Chellomedia (ging toen om Film1.3 of iets dergelijks?) en won de zaak glansrijk.
Dat CDS nog steeds niet naar diezelfde rechter is gestapt voor Film1-HD/Sport1-HD zegt eigenlijk alles.


Wat zet het dan? Zegt het dat ze geen interesse hebben om die zenders door te geven? Of zegt het dat de juristen er geen brood in zien? Of zegt het dat CDS niet voldoende vraag verwacht om er transponderruimte voor te huren?

Ofwel: het zegt eigenlijk helemaal niet zoveel, alle opties die ik hier noem zouden waar kunnen zijn.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jedeje

Wat een onzin. Men "moet" helemaal niets. Verwar wat jij wil of acceptabel vindt niet met iemand moet.

Je gaat niet eens in op mijn redenatie.

Origineel bericht van: jedeje

Juist omdat het gaat om commerciële uitbating moet de klant er voor betalen, daar is niets vreemds aan.
Al blijken velen hier op dit forum het heel bizar te vinden, dat er betaald moet worden voor geleverde diensten.
Grtz
JeDeJe

Je gaat hier wederom niet in op mijn redenatie. Die is namelijk, dat niet de klant, maar de zender betaalt voor aanvoer. Dat doet de PO omdat wij die al hebben betaald dmv belasting, en dat zou de commerciele omroep ook moeten doen (zoals het ooit ook was), omdat die al verdienen aan de reclame. Ik heb het dus hier niet over CDS, uiteraard moet die ook geld verdienen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik het wel helemaal mee eens. Eigenlijk zal je alleen moeten betalen voor reclamevrije (of reclamearme) zenders. Maar zoiets als SBS of RTL, waar uitgezonden wordt tussen de reclames door, daar hoor je niet nog eens voor te betalen...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...