Ga naar inhoud


Uitbreiding HD kanalen CD??


Edmund

Aanbevolen berichten


  • Reacties 450
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Edmund
Heren,

Ik las ergens dat CD binnenkort meer kanalen HD zou gaan doorgeven oa Ned 1 2 en 3.
Heb ik dat op 1 april gelezen ofzo ik kan er niks van vinden, ook niet op de CD website.

Edmund

( die graag een Sharp 52 Inch LCD-LED TV wil zien )


Volgens de klantenservice worden alle publieke HD kanalen en ook de RTL HD kanalen voor het eind van dit jaar toegevoegd aan het aanbod. Nog even geduld dus. Hopelijk kunnen we met oud&nieuw alles in HD kijken.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edmund
Heren,

Ik las ergens dat CD binnenkort meer kanalen HD zou gaan doorgeven oa Ned 1 2 en 3.
Heb ik dat op 1 april gelezen ofzo ik kan er niks van vinden, ook niet op de CD website.

Edmund

( die graag een Sharp 52 Inch LCD-LED TV wil zien )


Natuurlijk moet je speciaal op 1 april niet alles en iedereen geloven.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edmund
cheapwatcher
OK bedankt, wel vreemd dat er nergens iets over te lezen is. Laten we hopen dat ze de waarheid spreken.
Edmund

Er moet toch wel iets te vinden zijn, want er zijn in het nieuws best wel wat voornemens uitgesproken
door PO, de commerciele omroepen en CDS.
CDS gaat op Astra3 1 transponder ombatterijen naar MPEG4. Dat feit is een paar weken geleden
op dit forum ook uitgebreid (inclusief speculaties) bediscussieerd.

Er zal de komende weken wel wat beweging komen op dit front.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher

Volgens de klantenservice worden alle publieke HD kanalen en ook de RTL HD kanalen voor het eind van dit jaar toegevoegd aan het aanbod. Nog even geduld dus. Hopelijk kunnen we met oud&nieuw alles in HD kijken.


Dan zal er toch echt een transponder bij moeten komen, waar in het onlangs verlengde contract met SES Astra geen sprake van is. Enkel een themazender transponder omgooien naar MPEG4 is misschien wel genoeg voor NL1- en 2-HD maar niet ook nog eens de RTL's in HD daar bij.

Het zou me niets verbazen als het antwoord van de klantenservice dus meer een zoethoudertje is om te voorkomen dat veel abonnee's de kuierlatten gaan nemen naar de kabel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
CDS zal pas transponderruimte gaan regelen als RTL-HD daadwerkelijk begonnen is...


Jammer dat dit altijd áchteraf moet gaan. wink

Zo ook al met NL1/2/3-HD. Waarom pas de overgang naar MPEG4 maanden nádat de zenders gestart zijn, en niet eerder dit jaar al geregeld? CDS loopt steeds achter de feiten aan zo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik het ook mee eens. CDS loopt altijd achter. Alles komt achteraf. Als Nederland 1 en 2 HD al weken aan het uitzenden zijn, gaat CDS is 'proberen' en 'kijken' of ze de zenders kunnen toevoegen.

 

Als ze de concurrentie aan willen gaan met de kabel, zullen ze toch wat sneller moeten zijn met het toevoegen van zenders. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

als alle zenders 'binnen de 2 weken' al bij CDS zouden zijn, zou ik al héél blij zijn. Normaal moet je véél langer wachten op een zender (vier maanden op een halve zender ACHT bij voorbeeld), of zenders die er al helemaal niet komen...

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Jammer dat dit altijd áchteraf moet gaan.

Zeker jammer. Maar in eerste instantie zou Nederland 1,2,3 HD al eind Maart/begin April beginnen. Vervolgens was het voor "onbepaalde tijd" uitgesleld en ineens begonnen ze op 4 Juli... Stel CDS had al een transponder gehuurd vanaf 1 April...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat maakt het nu uit of je dat anderhalve programma per week wat dan ook echt in HD uitgezonden wordt, vanaf de eerste week, of pas na een half jaar, kan zien? Ik vind het uiteraard ook erg fijn om naar een scherp beeld te kijken... maar het HD aanbod is zó karig, dat ik niet begrijp waar mensen zich druk om maken. Bovendien moet dan dat ene programma je ook nog interesseren, want ik ga er niet vanuit dat mensen zomaar kijken, gewoon omdat het HD is... dat zou te dom voor woorden zijn.

Als ze zo doorgaan zul je de genoemde zenders kunnen zien voordat er ook echte volledige programmering op uitgezonden zal worden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat het uiteindelijk allemaal wel goed gaat komen met het HD aanbod van de interessante zenders bij CDS.

 

En dat mag best bijzonder genoemd worden want volgens mij moet CDS hiervoor veel meer investeren dan de kabel en dan IPTV.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Jammer dat dit altijd áchteraf moet gaan.

Zeker jammer. Maar in eerste instantie zou Nederland 1,2,3 HD al eind Maart/begin April beginnen. Vervolgens was het voor "onbepaalde tijd" uitgesleld en ineens begonnen ze op 4 Juli... Stel CDS had al een transponder gehuurd vanaf 1 April...


Er bestaat vast nog zoiets als een optie nemen op een transponder. wink (waarbij de zaak afgeblazen kan worden mocht het uitzenden niet door gaan).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...