Ga naar inhoud


Uitbreiding HD kanalen CD??


Edmund

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: dbv

Moeten ze Ned1 HD verplicht doorgeven aan iedereen?


Vermoedelijk wel CDS had het uitgeschakeld op seca2 alleen te zien met een seca3 kaart hier in dit bericht is dus geklaagd en nu staat seca2 al weer een paar dagen aan. laugh


Dan een transponder kiezen op ASTRA3 met een footprint richting Spanje en ook het set-top box pakket in HD uitzenden. Dan moeten er 800.000 HD ontvangers worden uitgegeven. Terugverdientijd is dan 4 jaar. Ik zou dan onderhandelen met Philips en Astra om terugverdientijd terug te dringen naar 3 jaar. Voor de meeste investeerders is 3 jaar te overzien.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 450
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mooie berekeningen. Alleen vergeten jullie volgens mij dat het op dit moment niet de economische tijd is voor investeringen die zich pas na 4 jaar in zijn geheel hebben terugbetaald. Zeker een investeringsmaatschappij zit hier niet op te wachten.

 

Ook wordt even een belangrijke factor vergeten. Je kan namelijk wel meer zenders gaan doorgeven maar die zenders moeten ook betaald worden. Vrijwel alle zenders, en zeker HD zenders, vragen tegenwoordig voor doorgifte van de zenders. Dat kan variëren van enkele eurocenten tot meer dan een euro per maand per abonnee. En zijn de CanalDigitaal abonnees wel bereid om de maandelijkse lasten te zien stijgen. Als je kijkt naar de huidige situatie rond HDTV blijkt dat men alles heel graag wilt zien maar er geen eurocent extra voor over hebt.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus


Ik denk niet dat ze snel Film1/Sport1 HD in zullen voeren, is toch maar voor abo freaks en niet voor het grote publiek.



Dit maakt dat CanalDigitaal vrijwel de enige HDTV satellietprovider is in Europa die GEEN HD filmzender in haar pakket heeft zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heb je dat bij Ziggo niet nodig? En waarom heeft CDS seca 2 weer aangezet op Nederland-HD. En waarom weten de PO zelf niet wat ze willen op de VPRO, AVRO, EO en NOS na???

 

Zijn ze ook even voor het gemak vergeten te vermelden dat er ook nog een satelliet provider is die 1 van de drie ook in HD brengt..

 

Tja Film1HD en Sport1HD is feitelijk ook een must... een groot gebrek waar heel weinig hoop voor gegeven wordt...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Waarom heb je dat bij Ziggo niet nodig?


Ziggo schijnt een beleid te willen voeren om simulcast HD kanalen niet in een HDTV pakket te willen stoppen (zo zit Eurosport-HD bij hen ook niet in het HDTV pakket maar gewoon in het basispakket).

UPC is overigens niet de enige provider waar NL-HD in een apart HDTV pakket zit, Deltakabel doet dit ook.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Bij delta zit Nederland 1 HD ook in het HD pakket..

 

bron: http://www.delta.nl/Media/1344/3287/34404

 

Wat me verder hier opvalt is dat je bij Delta Animal Planet HD hebt, maar dat er in deze lijst ook maar 1 HD kanaal staat van de PO???

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Waarom heb je dat bij Ziggo niet nodig? En waarom heeft CDS seca 2 weer aangezet op Nederland-HD.


Dat wil ik ook wel graag weten, want het veroorzaakt wederom problemen op diverse ontvangers, zelfs op mijn Dreambox 8000 krijg ik alleen maar beeld op Nederland HD door het uithalen van kunstgrepen.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Mooie berekeningen. Alleen vergeten jullie volgens mij dat het op dit moment niet de economische tijd is voor investeringen die zich pas na 4 jaar in zijn geheel hebben terugbetaald. Zeker een investeringsmaatschappij zit hier niet op te wachten.

Ook wordt even een belangrijke factor vergeten. Je kan namelijk wel meer zenders gaan doorgeven maar die zenders moeten ook betaald worden. Vrijwel alle zenders, en zeker HD zenders, vragen tegenwoordig voor doorgifte van de zenders. Dat kan variëren van enkele eurocenten tot meer dan een euro per maand per abonnee. En zijn de CanalDigitaal abonnees wel bereid om de maandelijkse lasten te zien stijgen. Als je kijkt naar de huidige situatie rond HDTV blijkt dat men alles heel graag wilt zien maar er geen eurocent extra voor over hebt.


Uiteraard spelen er meer factoren die wij niet in kunnen schatten. De algemene strekking hier op het forum is dat CDS moet gaan inspelen op de sterk veranderende markt. Er komen steeds betere alternatieven voor CDS. TV via Internet zal op termijn ook een belangrijke concurrent gaan worden. Hier op het forum zitten de early adopters en die beginnen nu langzaam af te haken bij CDS. Dit houdt in dat de massa gaat volgen. Dit kan nog jaren duren. Als CDS dit maar op tijd inziet. Nu kan het nog ruimschoots. Delta in Zeeland is helemaal huilen met de pet op que beleid. Een mooi buitengebied waar CDS terrein kan winnen bijvoorbeeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat

En als de BravaHDTV op 23,5 nou eens de bron is van Canalsat?
Dan gaat het feestje niet door.

Dan zorg je ervoor dat Astra op 19.2 de bron van Brava wordt. smirk

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je moet wel kunnen investeren. Als men lukraak gaat investeren maar men kan dit niet goed financieel onderbouwen dan is het bedrijf binnen enkele jaren ook op de fles en hebben "we" helemaal niks meer. Ik denk zelf ook wel dat men weet hoe men het zou moeten doen maar dat men nog niet weet hoe men dat in een haalbaar financieel onderbouwd plan kan plaatsen.

 

Digitenne lijkt een beetje "over the hill" te zijn. De piek voor KPN is wellicht iets te vroeg geweest. Men had gehoopt dat men in meer plaatsen in Nederland aan de abonnees die Digitenne om redenen als beeldkwaliteit en content de rug toe keren een alternatief als glasvezel te kunnen aanbieden. Daar liggen goede kansen voor CanalDigitaal.

 

Ik denk dat als je realistisch bent dat, zeker als je kijkt naar op Nederland gericht content, CanalDigitaal op dit moment het verliest van de kabel. Men heeft het jaren op digitale televisie gebied gewonnen van de kabel. En nu even niet meer. Maar dat kan in de toekomst zo maar weer anders zijn.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: satcat

En als de BravaHDTV op 23,5 nou eens de bron is van Canalsat?
Dan gaat het feestje niet door.

Dan zorg je ervoor dat Astra op 19.2 de bron van Brava wordt. smirk


En daar kan CanalDigitaal voor zorgen?

Brava HDTV wordt aangevoerd vanuit Steenwijk. Deze gebruikt een glasvezel naar Hilversum waar men de zender via de CanalDigitaal transponder uplinkt naar de satelliet. De satellietfeed wordt gebruikt voor herverspreiding in heel Europa.

Als Brava HDTV de uplink via de Astra1 zou willen gaan verzorgen kost dit het moederbedrijf achter deze zender heel veel centen. De aanvoer moet dan namelijk van Hilversum naar Parijs worden verhuist. Dat kost via glasvezel heel veel geld. En dat gaat men zeker niet doen. Ook nog eens omdat vele kabelaanbieders in Europa deze verandering dan ook nog eens moeten gaan doorvoeren. Brava heeft hard moeten vechten om in Europa op diverse kabelnetten te worden aangeboden en wil zeker geen onrust laten ontstaan door van alles te gaan veranderen dat ook nog eens extra geld kost voor het bedrijf.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher

En daar kan CanalDigitaal voor zorgen?

Brava HDTV wordt aangevoerd vanuit Steenwijk. Deze gebruikt een glasvezel naar Hilversum waar men de zender via de CanalDigitaal transponder uplinkt naar de satelliet. De satellietfeed wordt gebruikt voor herverspreiding in heel Europa.

Als Brava HDTV de uplink via de Astra1 zou willen gaan verzorgen kost dit het moederbedrijf achter deze zender heel veel centen. De aanvoer moet dan namelijk van Hilversum naar Parijs worden verhuist. Dat kost via glasvezel heel veel geld. En dat gaat men zeker niet doen. Ook nog eens omdat vele kabelaanbieders in Europa deze verandering dan ook nog eens moeten gaan doorvoeren. Brava heeft hard moeten vechten om in Europa op diverse kabelnetten te worden aangeboden en wil zeker geen onrust laten ontstaan door van alles te gaan veranderen dat ook nog eens extra geld kost voor het bedrijf.

Maar BravaTV zit toch al op Astra1, 12.670-Verticaal? (Twee keer, zelfs.) confused
Dan moet er dus ook een alternatief zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Origineel bericht van: Elwin
Ik heb wel een idee wat ze moeten doen bij CDS:

- Brava HDTV afplukken van CanalSat, kan op de huidige Brava HDTV zender Nederland 1 HD.
- MelodyZen HD laten vervallen, en Nederland 2 HD op die plek zetten.
- Penthouse HD toevoegen, BeBe TV HD toevoegen.

smile


En Ketnet/Canvas HD? Die mag er ook gerust bij, daar kunnen we ook allemaal van meegenieten.


Ketnet/Canvas HD kan er volgend jaar dan bij als de Themazenders op Astra 3 overgaan op MPEG4. En dan één RTL-zender in HD, en VTM HD. Zijn beide partijen blij. smile

Over Brava HDTV, de aanvoer kan dan toch overgezet worden naar Astra 1? Ik weet ook niet of Brava een heel populaire HD-zender is, voor mij is het in ieder geval geen toevoeging. Ben ook geen klassieke muziek liefhebber. MTVNHD vind ik dan weer wel interessant. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...