Ga naar inhoud


Uitbreiding HD kanalen CD??


Edmund

Aanbevolen berichten

We speculeren veel over de mogelijkheden van HD-zenders van Canal Digitaal. Misschien moeten we gewoon eens bij Canal Digitaal de vraag voorleggen wanneer ze wel de zenders NL 1, 2,3 en de zenders van RTL en de SBS groep in HD gaan doorgeven. Pas is er een dealerdag geweest, zoiets moet toch aan de orde zijn geweest, denk ik.

 

Volgens mij zal een dergelijke mededeling van Canal Digitaal een hoop onvrede wegnemen. Van de andere kant kan dat hun onderhandelingspositie schaden als ze nog met partijen in gesprek zijn.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 450
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Edwinmtb
We speculeren veel over de mogelijkheden van HD-zenders van Canal Digitaal. Misschien moeten we gewoon eens bij Canal Digitaal de vraag voorleggen wanneer ze wel de zenders NL 1, 2,3 en de zenders van RTL en de SBS groep in HD gaan doorgeven. Pas is er een dealerdag geweest, zoiets moet toch aan de orde zijn geweest, denk ik.

Volgens mij zal een dergelijke mededeling van Canal Digitaal een hoop onvrede wegnemen. Van de andere kant kan dat hun onderhandelingspositie schaden als ze nog met partijen in gesprek zijn.




Het is inderdaad meer een speculatie topic dan dat er concrete dingen zijn behandelt. Maar het is wel leuk om zo een beetje te speculeren. smile CDS een mail sturen kun je doen, denk alleen niet dat je een concrete datum gemaild krijgt. Eerder zo'n standaard mailtje dat ze ermee in gesprek zijn, en die verhaaltjes kennen we wel... smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er vergeten wordt dat Brava ook weer gebruikt door Skylink, sinds kort ook Discovery. Dus ze moeten deze zender nu wel doorgeven op de 23.5. Ik wacht geduldig af voordat ik het HD pakket ga nemen.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal nog een keer heel langzaam typen. laugh

 

Brava HDTV wordt per glasvezel van Steenwijk naar Hilversum gestuurd.

Daar wordt de zender gezamelijk met de andere HD-zenders in één stream naar de satelliet op 23,5gr gezonden.

Door de satelliet wordt dit weer uitgezonden naar de aarde.

 

Op aarde wordt dit signaal ontvangen door de klanten en diverse kopstations van kabelmaatschappijen.

CanalSat vangt die stream ook op en haalt uit die stream Brava en vermengt die dan weer in een eigen stream.

Die stream van CanalSat wordt dan weer naar Astra 1 op 19,2gr gestuurd.

 

Als er geen signaal naar 23,5 wordt gestuurd is er dus ook geen signaal op 19,2.

Als CanalDigitaal zelf Brava HDTV op 19,2 gaat uitzenden betekent dat er andere zenders naar 23,5 moeten verhuizen en wordt er nog geen ruimte gecreëerd.

 

Om CanalSat als bron te maken moet er voor één zender een glasvezelverbinding naar Frankrijk worden gemaakt.

En moeten de abonnees van andere providers weer duo-LNB's gaan aanschaffen en kopstations moeten de schotel draaien.

Dit alles maakt het een dure omvangrijke operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat

Om CanalSat als bron te maken moet er voor één zender een glasvezelverbinding naar Frankrijk worden gemaakt.
En moeten de abonnees van andere providers weer duo-LNB's gaan aanschaffen en kopstations moeten de schotel draaien.
Dit alles maakt het een dure omvangrijke operatie.

Dus de kijker moet zich aanpassen aan Brava en niet andersom?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Nog langzamer kan ik niet typen.
Probeer het nog eens opnieuw te lezen.
Als Brava HDTV blijft zitten waar die zit hoeft niemand iets aan te passen.

Jawel, CDS zoekt ruimte op Astra 3 en zal de kansen op meeliften op Astra1 zeker aangrijpen.
(Typesnelheid: 1 letter per aanslag eek).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan niet. Het signaal/beeldaanvoer dat CanalSat gebruikt op de Astra1 is afkomstig van de Astra3. Als CanalDigitaal stopt met Brava op de Astra3 blijft Brava op de Astra1 ook zwart.

 

Misschien beter uit te leggen. Als de Astra3 in storing valt dat heeft de Astra1, en alle kabelnetten in Europa waarop Brava HDTV op wordt uitgezonden, ook zwart beeld.

 

Dit is enkel maar op te lossen als Brava de beeldaanvoer vanuit Steenwijk niet naar Hilversum maar direct naar Parijs transporteert. Dat gaat via glasvezel en dat kost heel veel centen meer voor Brava. En dat gaan ze dus niet op de korte termijn doen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Dat kan niet. Het signaal/beeldaanvoer dat CanalSat gebruikt op de Astra1 is afkomstig van de Astra3. Als CanalDigitaal stopt met Brava op de Astra3 blijft Brava op de Astra1 ook zwart.

Je kunt het nog duizend keer herhalen, maar ik begrijp niet waarom CDS (dus de abonnee) verantwoordelijk is voor het in stand houden van het BRAVA-signaal op Astra3.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Misschien kan Essent wel stroom van jou afnemen want je hebt toch stopcontacten genoeg. crazy

Appels en peren. Onjuiste vergelijking.
Je zou in dit geval moeten zeggen: dus jij hebt zonnepanelen, verkoopt de opgewekte energie aan Essent en bent vervolgens gewoon klant bij Essent.
Die constructie blijkt zelfs daadwerkelijk te bestaan, en ik vind dat eveneens krom.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger maakte alle kabelnetten in Nederland gebruik van de beeldaanvoer van de Nederlandse publieke en commerciële zenders via CanalDigitaal. Als er dus een storing op deze zenders via de satelliet was dan konden kabelkijkers ook niet kijken. Een soortgelijke constructie is er bij veel andere zenders waaronder Brava.

 

Als er bijvoorbeeld bij Discovery op de aanvoerfeed op 45 oost een storing is dan heeft heel Europa daar mee te maken. Brava heeft in dit geval niet een eigen satellietfeed maar gebruikt door doorgifte via CanalDigitaal op de Astra3 voor verdere verspreiding van haar signaal voor andere geïnteresseerde televisieproviders in Europa. Zowel via IPTV, satelliet als de kabel.

 

Haal CanalDigitaal dus Brava HDTV weg dan heeft heel Europa gaan Brave meer. En geloof me. Brava betaalt daar echt best wel een aardige stuiver voor om via CanalDigitaal te worden doorgegeven. Net als de commerciële omroepen CanalDigitaal vroeger heel fors betaalde (en daarom kon men deze zenders dus jarenlang gratis via de satelliet aanbieden) om via de satelliet te worden uitgezonden.

 

Misschien dat je het nu iets beter begrijpt. En ja dat Brava jou zender niet is dan speelt dan een ondergeschikte rol. Op deze manier kunnen ze de HD transponder die men nu al heeft een beetje betalen want met het huidige aantal abonnees moet zelfs bij die ene transponder die men nu gebruikt nog aardig wat geld worden bijgepast.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
maar ik begrijp niet waarom CDS (dus de abonnee) verantwoordelijk is voor het in stand houden van het BRAVA-signaal op Astra3.

CDS is geen abonnee.

Brava maakt alleen programma's en heeft CDS ingehuurd om doorgeefluik (provider) naar de rest van de wereld te zijn.

CDS heeft om prijstechnische reden besloten dat via Astra 3 te doen.
Een transponder op Astra 3 kost een heel stuk minder dan op Astra 1.

Extra reden;
Op Astra3 heeft Skylink al haar zenders zitten en die wilden ook meteen Brava aan haar abonnees aanbieden.
In de loop van de tijd zijn in Europa ook kabelproviders Brava gaan doorgeven en hebben hun ontvangstschotel op Astra 3 gericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Maar je moet wel kunnen investeren. Als men lukraak gaat investeren maar men kan dit niet goed financieel onderbouwen dan is het bedrijf binnen enkele jaren ook op de fles en hebben "we" helemaal niks meer.


Ik blijf het frappant vinden dat men aan de ene kant geen ruimte heeft om te investeren in een nieuwe transponder maar aan de andere kant bakken met geld spendeert aan tv commercials. Wat CanalDigitaal jaarlijks uitgeeft aan reclamegelden kun je zo een transponder voor afhuren.

Het meest trieste is nog dat in die peperdure commercials de mensen worden gelokt met "de meeste HD zenders" maar er niet bij vermeld wordt dat dit geen Nederlandse HD zenders betreft (want die heeft CDS op NL3-HD na niet in het aanbod zitten). Ook wel logisch natuurlijk want als CDS de feiten zou vermelden wordt er geen hond meer abonnee.

In deze context bezien vraag ik me overigens af waarom Digitenne ook geen gebruik maakt van het FTA HDTV aanbod op de schotel om hier lekker mee te pronken? Er bestaan immers DVB-T/DVB-S2 combi receivers en als men vervolgens een schoteltje in de Digitenne pakketten aanbied als extra optie kan men dit commercieel prima verkopen en net als CanalDigitaal lekker pronken met andermans zenders zonder zelf geld uit te geven aan transponders. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...