Ga naar inhoud


Uitbreiding HD kanalen CD??


Edmund

Aanbevolen berichten

Hi Apple740,

 

nee bij de kabel is het veel beter.. dan mag je naast tv kijken ook gratis met je klacht naar het theater in baarn om in kassa de confrontatie aan te gaan met het management van ziggo..

 

dat is pas echt fijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 450
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zit me af te vragen of je de drie Nederlandse HD kanalen van de PO wel HD kanalen kunt noemen... Met die paar programma's momenteel. Tevens zal begin volgend jaar (over een paar weken begint de themazender wissel aktie al) de huidige themazender transponder worden omgebouwd in MPEG4/DVB-S2 en is er plek voor 2-3 extra HD zenders. Er is dan dus plek voor de twee overige van Nederland HD en eventueel Net5 HD. Voor RTL in HD is CDS in onderhandeling wat betreft de distributie. Hier maakt CDS goede kansen, daar dit signaal "letterlijk" door de luxemburgse licentie feitelijk ook in luxemburg ontvangbaar moet kunnen zijn. Hiervoor zal dan zeker een extra transponder kunnen komen... Hierop is dan ook weer plek voor de ovegie HD zenders van SBS en eventueel ook RTL lounge...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede opmerking van jou over die "Luxemburgse" transponder.

 

Het leuke is : Die is er al.

Er zitten nu pas 3 TV zenders + 1 radiostation op.

(12618/V/27500 3/4)

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Ik zit me af te vragen of je de drie Nederlandse HD kanalen van de PO wel HD kanalen kunt noemen... Met die paar programma's momenteel.

Dat lijkt me voor de hand te liggen. Via de huidige (SD) kanalen kan je geen HD weergeven. Toen destijds van zwart-wit naar kleur werd overgegaan ging dat wel, maar toen waren ook niet direct alle uitzendingen in kleur.
Al eerder werd er al op gewezen dat de SD beeldkwaliteit door upscaling via NED. 1-2-3 HD beter is dat het reguliere SD signaal. Dus het is zeker niet zinloos deze HD zenders alle drie door te geven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: satcat

CDS is geen abonnee.

Ik zei: dus de abonnee!


Nou dan leg jij toch even uit waarom CDS dus de abonnee is.

Wie betaalt er uiteindelijk de rekening, dan? CDS uit eigen zak?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: satcat
Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: satcat

CDS is geen abonnee.

Ik zei: dus de abonnee!


Nou dan leg jij toch even uit waarom CDS dus de abonnee is.

Wie betaalt er uiteindelijk de rekening, dan? CDS uit eigen zak?


De ombouw van een compleet netwerk wordt vast niet gedekt door die €5,83/maand van jou Eduard07.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: Littlesat
Ik zit me af te vragen of je de drie Nederlandse HD kanalen van de PO wel HD kanalen kunt noemen... Met die paar programma's momenteel.

Dat lijkt me voor de hand te liggen. Via de huidige (SD) kanalen kan je geen HD weergeven. Toen destijds van zwart-wit naar kleur werd overgegaan ging dat wel, maar toen waren ook niet direct alle uitzendingen in kleur.
Al eerder werd er al op gewezen dat de SD beeldkwaliteit door upscaling via NED. 1-2-3 HD beter is dat het reguliere SD signaal. Dus het is zeker niet zinloos deze HD zenders alle drie door te geven.


Littlesat is een gewaardeerd forumgenoot, maar hieromtrent is het tegen hem/haar praten tegen dovemansoren. De beeldkwaliteit van de HD variant is ook met SD materiaal veeeeeeeeeeel beter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat

De ombouw van een compleet netwerk wordt vast niet gedekt door die €5,83/maand van jou Eduard07.

Deze opmerking raakt kan noch wal.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Als RTL verplicht is vanwege de Luxemburgse licentie uit te zenden in Luxemburg, betekent dat nog niet dat dat persé via de satelliet moet.

 

De RTL zenders zijn ook via de ether te ontvangen in Luxemburg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: satcat

De ombouw van een compleet netwerk wordt vast niet gedekt door die €5,83/maand van jou Eduard07.

Deze opmerking raakt kan noch wal.

Als je ook dat niet begrijpt houdt alles op hè?
Als ik de draad zo terug lees vraag ik me alleen steeds af of je nou ligt te kwallen of dat je nou zo dom bent.
Maar waarschijnlijk ben ik wel zo dom om je steeds proberen uit te leggen hoe het in elkaar zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: satcat

De ombouw van een compleet netwerk wordt vast niet gedekt door die €5,83/maand van jou Eduard07.

Deze opmerking raakt kan noch wal.

Als je ook dat niet begrijpt houdt alles op hè?
Als ik de draad zo terug lees vraag ik me alleen steeds af of je nou ligt te kwallen of dat je nou zo dom bent.
Maar waarschijnlijk ben ik wel zo dom om je steeds proberen uit te leggen hoe het in elkaar zit.


Toch even een steunbetuiging aan Eduard07.
Wat hij vertelde klopt te helemaal. Hij is dus niet aan het kwallen en ook helemaal niet dom met zijn opmerking.

Daarentegen jouw reactie - en daar hoef je niks bij uit te leggen - is dom.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, waarom zou je er niet een schepje boven op doen?

Ik ga me toch verdedigen.

stelling;Astra1 kan niet de bron worden.

Origineel bericht van: Eduard07
Dan zorg je ervoor dat Astra op 19.2 de bron van Brava wordt.
uitleg waarom het niet mogelijk is, is toch vrij eenvoudig.

Origineel bericht van: Eduard07
Maar BravaTV zit toch al op Astra1, 12.670-Verticaal? (Twee keer, zelfs.)

Dan moet er dus ook een alternatief zijn.

Nogmaals door 2 man uitgelegd waarom Astra1 een copy is en niet het origineel en waarom het niet kan.

Origineel bericht van: Eduard07
Dus de kijker moet zich aanpassen aan Brava en niet andersom?
Hoezo dat? heb je het wel begrepen, niemand hoeft toch iets aan te passen?

Origineel bericht van: Eduard07
Jawel, CDS zoekt ruimte op Astra 3 en zal de kansen op meeliften op Astra1 zeker aangrijpen.
(Met 2 man)Zucht, Als er geen origineel op Astra 1 is dan valt er toch niets te copiëren.

(Ik begin dan toch te denken dat Eduard07 het niet wil begrijpen dan wel zit te stangen.)

Origineel bericht van: Eduard07
Je kunt het nog duizend keer herhalen, maar ik begrijp niet waarom CDS (dus de abonnee) verantwoordelijk is voor het in stand houden van het BRAVA-signaal op Astra3.
Dan nog eens uitgelegd waarom Brava economisch op Astra 3 moet zijn en dat CDS niet gelijk staat aan een abonnee.

(Ik ben er nu toch wel van overtuigd dat het muntje nu wel gevallen moet zijn.)

Origineel bericht van: Eduard07
Ik zei: dus de abonnee!
Nee hoor, Ik had moeten raden dat Eduard07 bedoelde, dat als hij betaalt dat de techniek en iedereen met andere belangen zich moet aanpassen.

Had je dat niet eerder kunnen melden voordat je mensen 7 keer de redenen laat uitleggen.(ik ben boos)

Origineel bericht van: Eduard07
Wie betaalt er uiteindelijk de rekening, dan? CDS uit eigen zak?
Ja hoor een dooddoener.Als je geldstromen gaat volgen kom je natuurlijk altijd bij de klant uit.

 

Maar helaas Eduard07 jouw abonneegeld dekt niet de kosten voor een ombouw operatie en oosteuropa een duoLNB aan te bieden.

(Ondertoon En bedankt dat ik eigenlijk voor niets alle uitleg heb mogen doen.)

Origineel bericht van: Eduard07
Deze opmerking raakt kan noch wal.
Ja Eduard07 jouw bijdragen waren uitermate scherp en zeer doordacht.

 

En gelukkig krijg je nog bijval van iemand die het ook niet snapt dan wel maar gedeeltelijk heeft gelezen.

 

Zo nou ben ik afgereageerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...