Ga naar inhoud


Uitbreiding HD kanalen CD??


Edmund

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: matthew_be_wvl

Zo zie je maar dat het argument "Digitenne kan technisch gezien geen HD uitzenden." onmiddelijk vervalt. Zolang je er plaats voor vindt, kan je alles uitzenden via DVB-T.

Maar waar wordt dan dan beweerd?
KPN heeft aangeven voorlopig niet te willen investeren in DVB-t-HD, omdat men net af is van de investeringen in Digitenne-SD.
Verder is er in Nederland maar weinig ruimte in de ether om naast SD HD te starten. Grote landen kunnen zich in alle opzichten meer permitteren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 450
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:

maar het zal een kwestie van tijd zijn dat HD zenders in DVB-T2 worden uitgezonden zoals in Frankrijk al gebeurt en Engeland gaat gebeuren

Dat zal een utopie zijn in Nederland. Zelfs met DVB-T2 hebben ze niet genoeg bandbreedte om de 9 hoofdzenders in HD te brengen... DVB-T2 is geen tovermiddel.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: calculator
Beste Eduard, ik sla helemaal niet wild om me heen.

Jij reageert nogal wild op mijn posting.

Die vat ik even niet confused , maar je bevestigt met deze uitlating wederom dat je maar wat om je heen slaat.
Origineel bericht van: calculator

Vanzelfsprekend geeft Digitenne HD zenders nog niet door, maar het zal een kwestie van tijd zijn dat HD zenders in DVB-T2 worden uitgezonden zoals in Frankrijk al gebeurt en Engeland gaat gebeuren vanaf het voorjaar.
(volgens mij is ergens in Duitsland ook een proefje met DVB-T2, maar ik kan me vergissen.

Ik vind dat een themapakket moet gaan over de inhoud van de zenders en niet of ze in SD of HD zijn.
Als er dus een HD versie komt van een zender die al in een themapakket zit en de klant al voor betaalt, dan wil ik niet nog eens voor die zelfde zender betalen in HD.

(voordat ik weer iedereen over me heen krijg, dat ik mezelf herhaal, er werd me iets gevraagd zojuist)

Deze discussie gaat nu dus over iets wat in Nederland niet bestaat. Dat is pas wild!


Beste Eduard07

Jij zoekt echt spijkers op laag water hoor.
Als je niets te zeggen hebt zeg dan even niets wil je.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

Beste Eduard07
Jij zoekt echt spijkers op laag water hoor.
Als je niets te zeggen hebt zeg dan even niets wil je.

Ik begrijp je even niet. confused Wat is hier dan spijkers op laag water?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07

 

Neem even een pause, laat de hond uit als je een hond hebt of doe iets anders waardoor je even afstand kan nemen.

Ben je er dan nog niet uit dan kan je via PM of mail contact opnemen.

Maar liever zie ik dat je er zelf achter komt.

Het is voor mij ook zondag, en, meestal heb je er dan zelf meer baat bij.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator
Origineel bericht van: patje7of9
Origineel bericht van: calculator
Vanzelfsprekend geeft Digitenne HD zenders nog niet door, maar het zal een kwestie van tijd zijn dat HD zenders in DVB-T2 worden uitgezonden zoals in Frankrijk al gebeurt en Engeland gaat gebeuren vanaf het voorjaar.


Wat voor leugens zit jij nu te vertellen.

In Frankrijk zendt men de HD zenders uit in DVB-T MPEG 4 uit en niet in DVB-T2 uit.

Zoek beter eens wat info op voordat je hier pure nonsens zegt. sick


Hallo Patje, ik heb altijd gedacht dat Frankrijk gelijk met MPEG4 in DVB-T2 uitzend.
Blijkbaar is dat niet zo. Bedankt dat je dat even rechtgezet hebt. Je weet er meer vanaf dan ik. Dat blijkt wel wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland heeft men voor kwantiteit gekozen en niet voor kwalitiet. In Australia is het dus andersom. Hier zijn overal minimaal 5 frequenties in gebruik. ABC, SBS, SEVEN, NINE en TEN. Hierbij heeft men per frequentie 1 HD en 1 SD kanaal in de lucht. Meestal zit er nog een 2de SD bij. Dit alles in gewoon MPEG2 en DVB-T. Ook nog ongecodeerd. Hierdoor heb je voor nog geen 50 Euro al een HD DVB-T ontvanger.

 

ALs men in Nederland KPN niet de kans gegeven had om 1 van de 5 frequenties te gaan misbruiken voor DVB-H, dan hadden me hierop b.v. naast de huidige 26 kanalen ook 1 of 2 HD programma's kunnen hebben. Ik vraag me ook sterk af hoeveel mensen er nu daadwerkelijk gebruik maken van het DVB-H gebeuren in vergelijing met het aantal personen dat graag DVB-T in HD zou willen. Hoe minder hoe beter, want misschien stopt KPN dan met die nonsense. Ze slaan wel vaker de plank mis en stoppen er dan gelukkig naar een paar jaar mee (I-mode, Kermit, etc).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat bovenstaande in Nederland gebeurt was dan had KPN Digitenne nooit kunnen verkopen voor 8.50 per maand.

 

Op de 4 transponders had je dan

 

1. Nederland 1 HD, Nederland 1 SD, Radio's

2. Nederland 2 HD, Nederland 2 SD, Radio's

3. Nederland 3 HD, Nederland 3 SD, Radio's

4. Locale Omroep HD, Locale Omroep SD, Radio's

 

En het was vol. Dus geen RTL, SBS, Eurosport, Discovery enz... Wel geheel gratis en FTA ;-)

 

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat


Op de 4 transponders had je dan

1. Nederland 1 HD, Nederland 1 SD, Radio's
2. Nederland 2 HD, Nederland 2 SD, Radio's
3. Nederland 3 HD, Nederland 3 SD, Radio's
4. Locale Omroep HD, Locale Omroep SD, Radio's

En het was vol. Dus geen RTL, SBS, Eurosport, Discovery enz... Wel geheel gratis en FTA ;-)


En zo had dvb-t gebruikt moeten worden!

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met je eens hoor, echter wat betreft het DVB-H verhaal, je moet wel rekenen dat KPN erg veel geld heeft betaald voor deze frequenties en ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat ze er dan ook mee mogen doen wat ze willen binnen de mogelijkheden van de licentie. Maar inderdaad dvb-t gebruiken voor enkel de publieke kanalen zou ik ook een erg aantrekkelijke oplossing gevonden hebben.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Als dat bovenstaande in Nederland gebeurt was dan had KPN Digitenne nooit kunnen verkopen voor 8.50 per maand.

Op de 4 transponders had je dan

1. Nederland 1 HD, Nederland 1 SD, Radio's
2. Nederland 2 HD, Nederland 2 SD, Radio's
3. Nederland 3 HD, Nederland 3 SD, Radio's
4. Locale Omroep HD, Locale Omroep SD, Radio's

En het was vol. Dus geen RTL, SBS, Eurosport, Discovery enz... Wel geheel gratis en FTA ;-)


In Frankrijk zetten ze 3 HD-zenders op één mux, en dat geeft nog heel goed beeld! Er staan dan wel geen radiozenders of SD-kanalen meer bij natuurlijk.
Verdeling van de kanalen op TNT (Frankrijk)

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze in Frankrijk 3 HD zenders op een DVB-T kanaal zetten dan is het nog erger geknepen dan de 6 HD zenders op een afgedankte astra transponder, wat CDS nu doet.... Een DVB-T transponder haalt maar netto 15 of 20 Mbit/sec.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgedankte transponder? Ok de HD transponder van CDS zit op de wat oudere Astra1G satelliet maar hij komt hier enorm sterk door en heb verder nooit problemen ermee.

 

Waarschijnlijk zal deze transponder binnen korte tijd overgaan naar de binnenkort te lanceren Astra3B.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...