Ga naar inhoud


Uitbreiding HD kanalen CD??


Edmund

Aanbevolen berichten

Wat zijn dan de parameters van die DVB-T "transponder". Hier in Nederland halen die netto maar 15 Mbit/sec of 20 Mbit/sec...

 

Tja mat 20 Mbit/sec haal je met 3 HD zenders net nog geen 3 met 7 Mbit/sec. Dus die hebben wat gesleuteld zodat ze er net 3 met die bitrate eruit "persen"

 

Afgedankte transponder komt vooral hard binnen omdat CDS een FEC gebruikt van 5/6. Gebruikelijk bij DVB-S2/QPSK is hier 9/10. En bovendien gebruiken ze geen DVB-S2/8PSK wat nog beter met bandbreedte om kan gaan (gebruikelijk is hier een fec van 2/3 op Astra, maar ik heb ook al 8/9 gezien - 3/4 zal ook gaan dat komt overeen met 5/6 op een DVB-S transponder). Vermoedelijk is deze verplaatste Astra 1 satelliet niet fase vast genoeg voor 8PSK.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 450
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast patje7of9
Origineel bericht van: Littlesat
Wat zijn dan de parameters van die DVB-T "transponder". Hier in Nederland halen die netto maar 15 Mbit/sec of 20 Mbit/sec...


In de Nederland zenden ze uit in MPEG 2 en in Frankrijk in MPEG 4(alleen de HD zenders). crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik niet met je eens, de bitrate van de HD zenders is bij CDS inderdaad lager dan op de kabel maar vergeet niet dan CDS variabele bitrates gebruikt welke bij actie de bitrate omhoog gooien, vaak is het bij statische scenes niet nodig om een constante bitrate van bijv. 12 of 15mbit te gebruiken.

 

Op internet zijn genoeg MPEG4 rips van HDTV uitzendingen te vinden die er prima uitzien zonder macroblokking en welke in MPEG4 slechts 4-6mbit gebruiken.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacksparrow
Ben ik niet met je eens, de bitrate van de HD zenders is bij CDS inderdaad lager dan op de kabel maar vergeet niet dan CDS variabele bitrates gebruikt welke bij actie de bitrate omhoog gooien


Alles leuk en aardig, maar als je tegelijkertijd een aantal zenders hebt die om bandbreedte vragen dan "klapt" het systeem. Een poosje geleden tijdens 1 van de laatste CL wedstrijden las ik de eerste klachten over een matige beeldkwaliteit, terwijl het op de kabel wel goed was. Blijkbaar waren er op dat moment ook andere zenders die bandbreedte opeisten.
Ik zou dan ook het liefst zien dat CDS terug gaat naar 5 ipv 6 zenders op 1 transponder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk is 5 zenders op een transponder beter dan 6 maar zo heel slecht is de huidige situatie nu ook weer niet, dat was alles wat ik probeerde te zeggen.

 

Ik verwacht dat er in maart wat zaken gaan veranderen met de komst van de Astra3B. Maar we zullen zien :-) Maart staat zo weer voor de deur.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

tijdens 1 van de laatste CL wedstrijden las ik de eerste klachten over een matige beeldkwaliteit, terwijl het op de kabel wel goed was.

Wie of wat en op welke manier heeft iemand dit vergeleken?
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik denk dat er het komende jaar heel wat HD staat te wachten...

 

Misschien wel nieuwe transponders op Astra 3? Kunnen ze over een paar jaar de SD versies uitschakelen en deze transponders op Astra 1 weer opgeven. Met het geld wat dat oplevert kunnen ze weer een omruilaktie organiseren. Ik denk dat er eind dit jaar nog maar weinig SD ontvangers op de markt zijn...

 

Het kan allemaal heel erg snel gaan...

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock

Het kan allemaal heel erg snel gaan...

Ook ik heb het vermoeden dat er momenteel achter de HD-schermen menige voorbereiding plaatsvindt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Eerst zien, dan geloven. Maar eerlijk gezegd geloof ik er niets van. Maar we zullen zien.



Gaat mij net zo.
Sport1HD zou (nog) niet worden toegevoegd.
Op m'n vraag in welk pakket Film1 HD komt
vertelde hij dat dit kanaal in een nieuw pakket komt.

Ben zeker benieuwd,maar ook ik denk
dat er dit jaar heel wat op stapel staat.

Vanwege de concurrentie moeten ze ook wel...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...