Ga naar inhoud


Vergroten bereik Linksys WRT54G en WAP54G


Dreeke

Aanbevolen berichten

In mijn huis heb ik zowel de Linksys router WRT54G (versie 4.20.8) als het Linksys access point WAP54G (versie 3.05) in gebruik. Helaas mis ik net een stukje bereik om in het hele huis voldoende ontvangst te hebben.

 

Nu heb ik al gezocht naar alternatieve software voor deze wifi apparaten, maar kom er niet uit. Aan de ene kant vind ik alternatieve software die niet meer wordt bijgewerkt en aan de andere kant weer te weinig informatie erover om de stap te wagen.

 

Heeft iemand ervaring met één van deze producten, waarbij alternatieve software zorgt voor een groter bereik? Dan zou ik dat graag willen proberen als de berichten positief zijn. Ik hoor graag van jullie.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

OpenWRT en DD-WRT zijn beide goede alternatieven.

 

Het is wel beter als je eerst begint aan het investeren in betere antenne's. Daar is meer winst uit te halen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens met de opmerking over de antennes.

 

Ik herken het probleem van mijn wrt54gs. Het vergroten van het zendvermogen met de software van dd-wrt had nauwelijks resultaat omdat het probleem vooral in het 'ontvangen' zat :-).

 

Voor ongeveer 20$ heb ik op iiiibeeej een antenne set gekocht van een verkoper in het verre oosten.

Zoek maar eens op HGA7T op die site.

(Volledige naam: Linksys HGA7T 7dbi High Gain TNC Antenna Kit)

 

Resultaat was een verbetering in kwaliteit en stabiliteit, maar verwacht vooral geen wonderen. (met standaard zendvermogen)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden, dat helpt me zeker op weg. Ik overweeg nu om high gain antennes aan te schaffen, al valt de aanschafprijs me wel een beetje tegen. Die ligt op de € 56 zonder de verzendkosten.

 

Het zou voor mij wel de oplossing bieden omdat sommige apparatuur net op het randje zitten tussen slecht en matig.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dreeke
In mijn huis heb ik zowel de Linksys router WRT54G (versie 4.20.8) als het Linksys access point WAP54G (versie 3.05) in gebruik. Helaas mis ik net een stukje bereik om in het hele huis voldoende ontvangst te hebben.

Indien je router versie dd-wrt aan kan, dan kan je daarin het vermogen aanpassen (default 28 mW, max. 251 mW, veilig maximum 70 mW).
Je kunt ook overwegen een extra wireless repeater (WDS mode) ergens neer te zetten. Dan raad ik wel aan om op beide apparaten dd-wrt te draaien omdat je dan WPA2 versleuteling kunt gebruiken.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom investeer je niet in een nieuw N-router? deze hebben. standaard een 5x groter bereik dan een G router. dan ben je meteen van je probleem af en heb je ook nog een router van deze tijd. Een Linksys WRT160NL heeft N specificaties en daar is ook al dd-WRT software voor.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

grotere externe antenne scoren....?

tip

kijk op de wereldwijde veilingsite, zoekterm wifi antenne, en scoor er 1 in het verre oosten, is meestal verzendkostenvrij en vaak de prijs in $ x0,7 = euro!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...