Ga naar inhoud


Is er verschil in beeldkwaliteit HDTV kabel/satelliet?


pch

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Neptunus
Ik heb bij Sjaak inderdaad gezien dat het beeld via de Ziggo HD kabel een stuk strakker was dan via de satelliet.


En om welke zenders gaat het dan precies die je gezien hebt??
Heb je alle HD zenders van CDS gezien of alleen Eurosport?? laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator
Origineel bericht van: ceesv
Misschien dat jij ook je bevindingen hier kunt posten, en aan kunt geven per HD zender, wat de verschillen tussen kabel en satelliet zijn.


Ik wacht het rustig af, tot Sjaak zijn bijdrage levert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Kun je niet beter gelijk een concussie geven ipv bijna 200 honderd mb te moeten downloaden sick

Ja, en dan krijg je de reactie dat je bevoooroordeeld bent...
Hier krijgt iedereen de mogelijkheid om zelf de test te doen.

Mijn persoonlijke conclusie is dat kabel duidelijk scherper is dan TV Vlaanderen (ik heb het dan over de zenders die ze op eigen transponders gebruiken, zenders waar ze meeliften met andere providers zijn vaak even goed of beter).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Betere keuze? Dat hangt volgens mij vooral van je wensen af. Zo kijken wij graag naar Engelse TV en dan is de spoeling bij de kabel met BBC1 en 2 (en Three en Four in pluspakketjes) wel heel erg dun vergeleken met wat je met een eigen schotel uit de lucht kunt plukken. En BBC-HD zendt meer uren native HDTV per dag uit op één kanaal dan de NPO op drie kanalen in een week...

Hier kun je weliswaar BBC1,2,3,4, HD, Cbeebies, CBBC krijgen op kabel, maar voor die zenders blijft sat interessanter.
BBC3/4 enerzijds en CBeebies/CBBC anderzijds zitten in een betaalpakket, ook BBC HD zit in een apart pakket.
Bovendien hebben de BBC SD zenders hier geen DVB ondertiteling, wat op satelliet wel het geval is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: Sjaak(k)
kabel geeft tot nu toe het beste HD beeld laugh


Sjaak, dit was jou stelling.

Er hebben 2 leden moeite gedaan, vast te stellen, of zij verschillen konden waarnemen.

Allebij hebben ze vastgesteld, ieder op hun eigen manier, dat de verschillen of miniem zijn, of per zender in het voordeel uitvielen voor soms de HD kabel en soms de HD sat.

Ik respecteer die bevindingen, en doe er mijn voordeel mee.

Misschien dat jij ook je bevindingen hier kunt posten, en aan kunt geven per HD zender, wat de verschillen tussen kabel en satelliet zijn.

Euh, ik denk dat ik ook meer dan moeite genoeg gedaan heb, zeker als je ziet dat ik 4 opnames tegelijk gemaakt heb, en hier een link gezet heb.
Zo kan iedereen zelf objectief beoordelen.
Maar mijn conclusie is hier toch dat de HD kanalen beter zijn op kabel, zowel zichtbaar als met cijfers (bitrate).
En ik test op dezelfde hardware.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sorry, ik was even de tel kwijt.

Origineel bericht van: ceesv

Sjaak, dit was jou stelling.

 

Er hebben 2 leden meerdere leden moeite gedaan, vast te stellen, of zij versc....

:D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: jalu
Betere keuze? Dat hangt volgens mij vooral van je wensen af. Zo kijken wij graag naar Engelse TV en dan is de spoeling bij de kabel met BBC1 en 2 (en Three en Four in pluspakketjes) wel heel erg dun vergeleken met wat je met een eigen schotel uit de lucht kunt plukken. En BBC-HD zendt meer uren native HDTV per dag uit op één kanaal dan de NPO op drie kanalen in een week...

Hier kun je weliswaar BBC1,2,3,4, HD, Cbeebies, CBBC krijgen op kabel, maar voor die zenders blijft sat interessanter.
BBC3/4 enerzijds en CBeebies/CBBC anderzijds zitten in een betaalpakket, ook BBC HD zit in een apart pakket.
Bovendien hebben de BBC SD zenders hier geen DVB ondertiteling, wat op satelliet wel het geval is.


Welk kabelnet is dat? Want voor zover ik weet is BBC-HD op geen enkel kabelnet legaal te ontvangen omdat de zender niet beschikbaar is voor de buitenlandse markt.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Neptunus
Ik heb bij Sjaak inderdaad gezien dat het beeld via de Ziggo HD kabel een stuk strakker was dan via de satelliet.


En om welke zenders gaat het dan precies die je gezien hebt??
Heb je alle HD zenders van CDS gezien of alleen Eurosport?? laugh


Dat weet ik niet meer, maar het waren volgens mij meerdere zenders.

Overigens ben ik een Gelderlander, en die worden in tegenstelling tot Amsterdammers en Limburgers nog net gedoogd in huize Sjaak in Amersfoort! :Dblush

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Dat weet ik niet meer, maar het waren volgens mij meerdere zenders.

Overigens ben ik een Gelderlander, en die worden in tegenstelling tot Amsterdammers en Limburgers nog net gedoogd in huize Sjaak in Amersfoort! :Dblush


Ja zo schiet het ook niet op je beweert dat je het een strak beeld was van Ziggo, nou SD zijn we het overeens dat zal beter zijn maar HD kan niet veel verschil in zitten.

Gelderlanders zijn in Amersfoort altijd welkom we grenzen er aan oostelijk Hoevelaken en noordelijk Nijkerk. coollaugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Welk kabelnet is dat? Want voor zover ik weet is BBC-HD op geen enkel kabelnet legaal te ontvangen omdat de zender niet beschikbaar is voor de buitenlandse markt.

Inderdaad, Telenet, maar ook BelgacomTV heeft BBC HD.
Dus als ze je in Nederland wijsmaken dat het legaal niet te krijgen is in het buitenland, dan liegen die gewoon.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: jalu
Welk kabelnet is dat? Want voor zover ik weet is BBC-HD op geen enkel kabelnet legaal te ontvangen omdat de zender niet beschikbaar is voor de buitenlandse markt.

Inderdaad, Telenet, maar ook BelgacomTV heeft BBC HD.
Dus als ze je in Nederland wijsmaken dat het legaal niet te krijgen is in het buitenland, dan liegen die gewoon.


Ik neem aan dat de versie op de Belgische kabel de internationale versie is van BBC-HD(want dat is de versie bedoeld voor buitenlandse klanten)? Dat is een heel andere (en stuk minder interessante) versie van BBC-HD als die op de Astra 2 satelliet FTA ontvangbaar is.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Sjaak, als je mensen gaat uitnodigen voor een test...volg dan wel mijn raad op:

 

De HDMI kabel moet vergulde pluggen van minstens 22 karat goud hebben.

De aders moeten van een zuurstofvrije legering zijn.

10 cm van de vloer en muur liggen (op afstands-doosjes leggen).

De ommanteling moet van een zijde zijn die uitsluitend door zijderupsen van Sumatra gesponnen wordt die niet ouder dan 4 weken mogen zijn.

 

Pas dan is een optimale beeldoverdracht mogelijk en zal de vergelijking enige zin hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...