Ga naar inhoud


Is er verschil in beeldkwaliteit HDTV kabel/satelliet?


pch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Nou zal dit wel aan mij liggen (krijg vast volmondige beaming van jou), maar die andere discussie ging toch over DVI richting HDMI?
De vraag die hier ter discussie staat, is: is er kwaliteitsverschil tussen HDTV-kabel en HDTV-satelliet?
Zo ja, welke, en waarom?
En vervolgens gaat de discussie over: hoe zorg je ervoor dat alle omstandigheden dezelfde zijn om alleen het signaal zuiver te kunnen meten en vergelijken.
En nu raak is met een -klik- verzeild in een discussie over of DVI ook geluid meestuurt richting een HDMI-connectie. crycrazy
Zijn we nog nog wel ontopic? confused

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Nou zal dit wel aan mij liggen (krijg vast volmondige beaming van jou), maar die andere discussie ging toch over DVI richting HDMI?
De vraag die hier ter discussie staat, is: is er kwaliteitsverschil tussen HDTV-kabel en HDTV-satelliet?
Zo ja, welke, en waarom?
En vervolgens gaat de discussie over: hoe zorg je ervoor dat alle omstandigheden dezelfde zijn om alleen het signaal zuiver te kunnen meten en vergelijken.
En nu raak is met een -klik- verzeild in een discussie over of DVI ook geluid meestuurt richting een HDMI-connectie. crycrazy
Zijn we nog nog wel ontopic? confused


De klik ging erom of Sjaak wel wist wat HDMI inhield.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Eduard07

Nou zal dit wel aan mij liggen (krijg vast volmondige beaming van jou), maar die andere discussie ging toch over DVI richting HDMI?
En nu raak is met een -klik- verzeild in een discussie over of DVI ook geluid meestuurt richting een HDMI-connectie. crycrazy
Zijn we nog nog wel ontopic? confused


Lezen en het draaje volgen Eduard07:
Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: ArChie

Misschien is het handig dat je de HMDI specificaties even op hoofdlijnen doorneemt?


Daar is Sjaak prima van op de hoogte hoor, geloof me. smile

Ja, zo kunnen we nog uren doorgaan, maar volgens mij draai je nu heen om het punt waar het om ging.
(En daarvoor hoef ik niet te <klikken>.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Zucht.... lees nu het draadje eens goed door, het zal je dan duidelijk worden wat ik er van vind, HD kabel vind ik scherper als satelliet cry
Dit is het laatste wat ik er over kwijt wil smirk

Waarom moet ik daarvoor een hele draad lezen? Je kunt toch ook een rechtstreeks antwoord geven?
Nee, dus, begrijp ik. OK, discussie gesloten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hier wordt gekeken via schotel en kabel.

Schotel via de humax IcordHD en kabel via humax IHDR5050.

Nou zijn wij geen experts maar wij zien soms verschil wat ten gunste van de kabel komt. Ik denk dat het komt door de volle transponder die dan parte speelt.

Bij SD blijft de schotel beter maar dat ter zijde. Maar wij gaan dan ook uit van het princiepe het beste van 2 werelden. Wat de schotel niet heeft, kijken we op de kabel en vice versa. wink

TRIAX 78 met 3xInverto Multiconnect quad LNB Astra 19/23/28

Humax IcordHD astoncam2.25

Panasonic TX50VT30EA + astoncam2.25 / 46PZ80E / NEC

Ziggo met een Humax iHDR5050 ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hellohelloagain

Ik vind de beeldkwaliteit op de schotel mooier.

Ik heb een HDkabelontvanger gehad(humax)maar die

heb ik verkocht omdat ik de beeldkwaliteit slecht vond.

 

Ik vind de beeldkwaliteit op de kabel onnatuurlijk

en snap niet dat er nog mensen zijn die een kabel abo

hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hellohelloagain
Ik vind de beeldkwaliteit op de schotel mooier.
Ik heb een HDkabelontvanger gehad(humax)maar die
heb ik verkocht omdat ik de beeldkwaliteit slecht vond.

Ik vind de beeldkwaliteit op de kabel onnatuurlijk
en snap niet dat er nog mensen zijn die een kabel abo
hebben.


volgens mij heb je het nu over de kwaliteit van de Humax.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: moonchild
kabel ligt in de grond, dus soms heb je dan last van aardinstraling->onnatuurlijk beeld

satelliet gaat via lucht, dus meestal zuiver beeld behalve tijdens grote zonnestormen. Jammer dat er nog hier nog geen oplossimg voor is want mijn satelliet kan er niet goed tegen.


In de lucht heb je luchtvervuiling hoor en (te) veel CO2. Dat zal de beeldkwaliteit zeker negatief beïnvloeden.
crazycrazycrazy

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als wij het aan de testers overlaten van duitse vakbladeren.

dan zien we in de dec nummer van een sat-tijdschrift,de tests

van de nieuwste sony,en panasonic lcd/plasma tv met ingebouwde

multituners dvbt,kabel en sat,dan komt sat met het beste beeld!ook het vergelijk van recente cabel en sattuners

geven hetzelfde beeld,en dat zijn de experts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er wordt in het publieke forum van sat4all een vraag gesteld

daar waar men ervaring en mening aanspreekt.

 

dus verwijzen naar een duits test "panel" met wie weet wat voor sources ze gebruiken, lijkt me nu niet een conclusie waar we het bij moeten laten.

 

niet om een separate discussie los te trappen maar > dvb-c in duitsland is ook weer anders dan dvb-s per kabel-provider in nederland.

 

de meningen zijn ietwat verdeeld blijkt uit deze oneindige berichten bundel

de technische voorsprong heeft dvb-c in nederland als je puur meetwaarden beoordeeld op een aantal zenders

de overige zenders zijn weer op dvb-s beter

 

vergelijkenderwijs kun je het aantal goede zenders : slechte zenders per systeem (dvb-s <> dvb-c) wegen.

dan hebben we het plots over numerische vergelijkingen en niet meer over de ervaring

 

de ervaring is ook niet te vergelijken, jij bent een ander soort vogel dan ik.

 

ciao

 

 

 

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een oeverloos gezwets jongens, sorrie dat ik het zo breng.

Kijk nou gewoon eens naar de artifarcs bij snelle beelden, dan begrijp je wel dat satelliet superieur is aan welk HD-kabelsignaal ook.

Zet eurosport HD maar eens op tijdens een zwemwedstrijd, dan begrijp je wat ik bedoel.

 

Beeld wel of niet scherp, kleuren wel of niet beter, dat is allemaal irrelevante informatie die je met je tv makkelijk kunt corrigeren.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

een duits test panel zal duitse satzenders vergelijken met de duitse kabelzenders.

De duitse satzenders zenden uit in hogere bitrate dan de ned satzenders dus hebben uiteraard ook veel beter beeld, waardoor vergelijking met de nederlandse situatie mankgaat, op dezelfde manier getest kan de uitkomst hier heel anders zijn.

 

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
In de lucht heb je luchtvervuiling hoor en (te) veel CO2. Dat zal de beeldkwaliteit zeker negatief beïnvloeden.
crazycrazycrazy


altijd een plezier om met een mede-expert over dit soort ingewikkelde onderwerpen te praten wink

Jouw advies over CO2 reductie heb ik trouwens reeds getest: een boom voor de schotel planten om het CO2 gehalte te verlagen; in het begin super beeld maar na een aantal jaren toch weer blokvorming laugh

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...