Ga naar inhoud


Is er verschil in beeldkwaliteit HDTV kabel/satelliet?


pch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

op mijn technisat hd s2 is bv sky sport hd en sky movie hd

het mooiste wat ik gezien heb,dat is pas hd! (panasonic full hd plasma)

nu even over ziggo en onsneteindhoven

zou wel eens willen wat er uit die ontvangers komt voor signaal 720i 1080i -----

in het menu nergens te vinden ,zou het te meten zijn?

op de sat ontvanger zijn alle geg. in menu te zien

zeker de hd kanalen van onsneteindhoven is een stuk minder dan de schotel.

 

tet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu

Ik neem aan dat de versie op de Belgische kabel de internationale versie is van BBC-HD(want dat is de versie bedoeld voor buitenlandse klanten)? Dat is een heel andere (en stuk minder interessante) versie van BBC-HD als die op de Astra 2 satelliet FTA ontvangbaar is.

Als ik het programmaschema vergelijk met dat op bbc.co.uk/hd, komt het toch voor 95% overeen.
Die laatste film vandaag zou een andere zijn, maar ik vermoed dat het een wijziging is die niet in de Telenet EPG zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: theparasol
Totdat HD kabel en HD sat door dezelfde tuner op dezelfde tv met dezelfde interconnect kabel zijn weergegeven laten me elke testuitslag siberisch koud.


>Klik<

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Totdat HD kabel en HD sat door dezelfde tuner op dezelfde tv met dezelfde interconnect kabel zijn weergegeven laten me elke testuitslag siberisch koud.

Als je mijn testfilmpjes afspeelt heb je alles zelf in de hand.
Het zijn digitale captures.
Dit kun je op geen enkele manier meer op je kabel, je tuner of wat dan ook schuiven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zeg, ik wist niet dat mijn vraag/topic zoveel reacties teweeg zouden brengen.

Een hele hoop info maar ook erg veel emotionele reacties, ik probeer tussen de regels door zoveel mogelijk voor mij nuttige info te halen.

 

@Sjaak: jij bent nogal resoluut in je mening voor wat betreft de uitmuntende beeldkwaliteit van Ziggo en de mindere beeldkwaliteit van CD.

Ik heb een vraag: welke type tv heb je, plasma of lcd? Hoe heb je de boel aangesloten, beide met een aparte (dus 2) HDMI-kabel aangesloten?

Zijn beide HDMI-ingangen precies hetzelfde ingesteld? En dan doel ik op de beeldinstellingen zoals contrast/helderheid/kleur/scherpte/tint etc. Beeldverbeteringen (=verslechteringen) bij beide ingangen uit?

 

Gelukkig is het HD-aanbod op dit moment nog zo mager dat ik nog wel even de tijd heb om mijn definitieve keuze te maken maar ik denk dat ik toch voor een uitbreiding van HDTV via de satelliet ga. Als ik zie welke beeldkwaliteit ik hier thuis nu behaal met mijn 50" Full-HD Pioneer plasma en ik zie HDTV bij klanten thuis op lcd'tjes ben ik nu al dik tevreden, dus dat zal met HDTV op mijn 50" Kuro vast wel snor zitten...

Let wel: alles loopt via scaler/switch op ISF Pioneer Kuro, dat maakt echt een wereld van verschil...

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

het verschil tussen kabel ziggo,en een hd tuner [philips 7121]

is dat de 7121 een zeer mooi en diep plaatje neerzet,en het geluid is vele malen beter.kijk je naar vrij te ontvangen hd kanalen is er geen verschil tussen blueray en sat,er zijn mensen die denken dat de 7121 geen 1080i aankan ik zou zeggen

neem een fulhd van minimaal 107cm,hdmi kabel normaal,die erbij

hoort van philips,koop geen dure ,want veranderd het signaal

alleen maar,maar meestal niet ten goede ,een schotel van minim

85 cm,dan is het signaal beter. met dit beeld komt de kabel niet mee,en dat komt denk ik door de honderden km kabel in de grond en de tussenversterkers,daarom zijn de kleuren verscherpt

en het geluid scherp.het is gewoon minder.kieskeurig.nl vindt

dit ook ,en niet alleen zij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al die kilometers kabel die er in de grond liggen hebben totaal geen invloed op het digitale signaal.Zolang de verstuurde data de decoder inkomt maakt het allemaal geen bal uit. Ik heb hier een HD kabelontvanger van humax staan en die geeft werkelijk een prachtig beeld . Wat betreft de minimale maat van 85 cm voor een schotel dat hangt er alleen van af welke satelliet je wilt ontvangen. Voor Astra is een 60 cm schotel ruim voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjaak(k), misschien kan je ook nog eens op deze posten reageren, en een inhoudelijke bijdrage leveren.

 

>Klik<

>Klik<

>Klik<

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
het verschil tussen kabel ziggo' date='en een hd tuner [philips 7121']
is dat de 7121 een zeer mooi en diep plaatje neerzet,en het geluid is vele malen beter.
Met welke kabel HD ontvanger heb je dit vergeleken, en op welke tv confused

kijk je naar vrij te ontvangen hd kanalen is er geen verschil tussen blueray en sat,

Ohh is dat zo? dan weet ik niet welke blue ray speler je hebt sick

er zijn mensen die denken dat de 7121 geen 1080i aankan ik zou zeggen
neem een fulhd van minimaal 107cm,hdmi kabel normaal,die erbij hoort van philips,koop geen dure ,want veranderd het signaal alleen maar,maar meestal niet ten goede ,

Wederom waar baseer je dit allemaal op, heb je het zelf gemeten of van horen zeggen.

een schotel van minim 85 cm,dan is het signaal beter. met dit beeld komt de kabel niet mee,

Waarom komt de kabel dan niet mee volgens jou? een grotere schotel zegt niets over de kwaliteit van het beeld, hooguit de storingsgevoeligheid van het signaal.

en dat komt denk ik door de honderden km kabel in de grond en de tussenversterkers,daarom zijn de kleuren verscherpt en het geluid scherp.het is gewoon minder.kieskeurig.nl vindt dit ook ,en niet alleen zij.

:D:D waar haal je het vandaan zeg...., dit kan zo in het draadje "Technische onzin op het internet" cry



Sjaak, ga je nog antwoord geven op mijn post?
Ik vind dat je nogal tekeer gaat in "mijn" wink topic...

@Sjaak: jij bent nogal resoluut in je mening voor wat betreft de uitmuntende beeldkwaliteit van Ziggo en de mindere beeldkwaliteit van CD.
Ik heb een vraag: welke type tv heb je, plasma of lcd? Hoe heb je de boel aangesloten, beide met een aparte (dus 2) HDMI-kabel aangesloten?
Zijn beide HDMI-ingangen precies hetzelfde ingesteld? En dan doel ik op de beeldinstellingen zoals contrast/helderheid/kleur/scherpte/tint etc. Beeldverbeteringen (=verslechteringen) bij beide ingangen uit?


Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjaak,

 

Een LCD? Oei....

Waarom heb je voor een LCD gekozen en niet voor plasma?

Is hij ISF-gecalibreerd?

Maar goed, dus allemaal hetzelfde aangesloten?

Ik zie nog niet staan of je ook 3 precies dezelfde HDMI-kabels gebruikt, en wel merk en allemaal ook even lang?

Het verbaasd me dat jij zo'n duidelijk verschil ziet tussen HD via de kabel en HD via de satelliet, je zou daarom bijna denken dat je de boel toch verschillend hebt aangesloten of dat het misschien wel een kwestie van smaak is.

Ik bedoel: jij hebt voor LCD gekozen boven plasma, dat zegt mij eigenlijk al heel veel...

 

Gr. Paul.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik weet uit ervaring, dat ook de software versie van je ontvanger een groot verschil kan uitmaken in beeldbeleving.

 

De Humax HDCI-2000 had met de eerste software versie een veel softer beeld als met de hogere versies software.

 

Verder hebben alle anderen, die een vergelijking gemaakt hebben, en in dit topic hebben gereageerd, dat er (grote) verschillen in kwaliteit per zender waren.

Soms was satelliet beter, soms de kabel, soms geen verschil.

Sjaak(k) geeft aan, dat alle hd zenders op kabel een beter beeld geven.

Daarom nogmaals mijn vraag aan Sjaak(k), een beoordeling per zender te geven.

Welke HD zenders kan je eigenlijk bij jou zowel op kabel als op satelliet ontvangen?

 

Kennelijk is een en ander afhankelijk, welke kabelleverancier in welk gebied je hebt, en kan je niet over de kabel spreken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...