Ga naar inhoud


Is er verschil in beeldkwaliteit HDTV kabel/satelliet?


pch

Aanbevolen berichten

@Sjaak: even tot tien tellen voortaan? Kort lontje ofzo? Je hoeft hierop niet te reageren hoor, misschien wel juist beter van niet.

Sorry maar ik neem je niet meer serieus na deze en al je andere opmerkingen/bijdragen.

 

Wat mij betreft mag er dan ook een slotje op dit topic, ik weet voorlopig genoeg.

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik "ben" wel voor sterke taal

ook in dit topic

 

en het was geen kunst en is het nog steeds niet om mede leden die antwoord hebben op oneigenlijke aspecten af te branden, aan te vallen, de aandacht af te leiden.

 

Sjaak(k)

laat je niet kisten en @all mobbing zou sowieso niet mogen geschieden dus ook niet als er verschillende meningen bestaan

 

het LCD subthema heeft niks met de originele vraag en dus vergelijkingen van doen.

 

zelf ben ik wel eens bij digitale kabel-familieleden te gast

maar zoals ook uit andere berichten blijkt is de regio en de ontvanger niet over een kam te scheren.

(dus mijn eerste antwoord staat, misschien uit gebrek aan andere ervaringen)

 

ciao

 

 

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Tonskidutch
Zelf ben ik wel eens bij digitale kabel-familieleden te gast
maar zoals ook uit andere berichten blijkt is de regio en de ontvanger niet over een kam te scheren.

ciao


Daarom zou het juist zo zinvol zijn, wanneer er ook uit Amersfoort wat gedetailleerde informatie komt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit topic toch wel met steeds meer verbazing zitten lezen. Als jullie een vergelijkend waren onderzoek willen doen waarbij vastgesteld moet worden welk platform het beste signaal levert, dan is er maar één goede methode en dat is een ontvanger gebruiken die zowel een DVB-S(2) en een DVB-C tuner heeft en dan hetzelfde HD kanaal vergelijken op beide platformen.

 

In dat geval is er namelijk maar één variabele en dat is het via satelliet of kabel aangeleverde signaal. De MPEG chipset in de ontvanger zet de MPEG frame data om in een digitaal RGB signaal dat via de HDMI aansluiting naar de TV wordt verzonden. Het is dus niet de TV die de MPEG data uit het aangeleverde kabel of satelliet signaal omzet naar beeld, maar de ontvanger. De originele MPEG data komt dus niet bij de TV terecht. Daarom is het ook niet nodig dat er in de TV een MPEG chipset zit die geschikt is voor HD signalen voor de weergave van een HD bron signaal aangesloten via de HDMI of component aansluitingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Ik heb dit topic toch wel met steeds meer verbazing zitten lezen. Als jullie een vergelijkend waren onderzoek willen doen waarbij vastgesteld moet worden welk platform het beste signaal levert, dan is er maar één goede methode en dat is een ontvanger gebruiken die zowel een DVB-S(2) en een DVB-C tuner heeft en dan hetzelfde HD kanaal vergelijken op beide platformen.

In dat geval is er namelijk maar één variabele en dat is het via satelliet of kabel aangeleverde signaal. De MPEG chipset in de ontvanger zet de MPEG frame data om in een digitaal RGB signaal dat via de HDMI aansluiting naar de TV wordt verzonden. Het is dus niet de TV die de MPEG data uit het aangeleverde kabel of satelliet signaal omzet naar beeld, maar de ontvanger. De originele MPEG data komt dus niet bij de TV terecht. Daarom is het ook niet nodig dat er in de TV een MPEG chipset zit die geschikt is voor HD signalen voor de weergave van een HD bron signaal aangesloten via de HDMI of component aansluitingen.

Heb jij uitkomsten van een dergelijke vergelijking, of is dat nog door niemand uitgevoerd?
(Dat laatste zou me verbazen, want daarmee komt de pingpongdiscussie toch een stuk verder?)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, in deze thread door JALU. >Klik<

Die heeft met zijn Dream 8000 zowel Sat HD als Kabel HD.

 

Hij kon weinig verschillen waarnemen.

 

 

Dit was de reactie van Sjaak(k).

 

Ja maar bij die DM800 zou één van de signalen misschien wel eens beter kunnen zijn, alleen niet zichtbaar door je beperkte gezamelijke hdmi uitgang.

Dan kies ik toch liever voor mijn methode met 2 aparte ontvangers, dan heb ik iig één signaal nog scherper en niet "gelijk" zoals nu bij de DM800

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Dit was de reactie van Sjaak(k).

Ja maar bij die DM800 zou één van de signalen misschien wel eens beter kunnen zijn, alleen niet zichtbaar door je beperkte gezamelijke hdmi uitgang.
Dan kies ik toch liever voor mijn methode met 2 aparte ontvangers, dan heb ik iig één signaal nog scherper en niet "gelijk" zoals nu bij de DM800


Maar zo kijkt toch geen normaal mens HDTV? cry

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: ceesv

Dit was de reactie van Sjaak(k).

Ja maar bij die DM800 zou één van de signalen misschien wel eens beter kunnen zijn, alleen niet zichtbaar door je beperkte gezamelijke hdmi uitgang.
Dan kies ik toch liever voor mijn methode met 2 aparte ontvangers, dan heb ik iig één signaal nog scherper en niet "gelijk" zoals nu bij de DM800


Maar zo kijkt toch geen normaal mens HDTV? cry


Ik snap ook de beperkte HDMI uitgang niet... Al zou het een 1.2 versie zijn heeft hij meer dan genoeg bandbreedte om een "simpel" 1080i signaal te transporteren. Dus laten we deze factor maar uitsluiten. Het is immers digitaal dus de HDMI aansluiting zal weinig invloed hebben op de scherpte evenals de gebruikte kabel.

Ik heb wel eens kabels getest voor een firma van duur naar goedkoop en in de lengtes tot 2.5 meter zat er geen zichtbaar verschil in normaal bewegende beelden. Dit kon je wel aantonen met testsignalen doordat er vooral meer jitter was. Boven deze afstand kon het het verschil zijn tussen wel of geen beeld.. maar goed dat is offtopic

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Heb jij uitkomsten van een dergelijke vergelijking, of is dat nog door niemand uitgevoerd?

Nee, ik heb geen schotel en bijbehorende ontvanger omdat ik hier helaas plaatsingsproblemen heb. Anders had ik allang één en ander geplaatst omdat ik graag mag vergelijken en onderzoeken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Dit was de reactie van Sjaak(k).

Ja maar bij die DM800 zou één van de signalen misschien wel eens beter kunnen zijn, alleen niet zichtbaar door je beperkte gezamelijke hdmi uitgang.
Dan kies ik toch liever voor mijn methode met 2 aparte ontvangers, dan heb ik iig één signaal nog scherper en niet "gelijk" zoals nu bij de DM800


Met twee verschillende ontvanger is er sprake van minimaal twee variabelen, namelijk het via satelliet of kabel aangeleverde MPEG data en de MPEG chipset in de ontvangers. Misschien zelfs nog meer variabelen aangezien de MPEG chipset ook ingesteld kan worden via de firmware en mogelijk zijn er ook nog gebruikers instellingen die gaan meespelen aangezien niet iedere ontvanger bijvoorbeeld een original resolutie mogelijkheid heeft. Met één ontvanger met meerdere tuners weet je in ieder geval zeker dat voor beide bron signaal typen dezelfde instellingen worden gebruikt wanneer het signaal verwerkt wordt door de MPEG chipset in de ontvanger.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik zal een ander voorbeeld geven, neem nu een mengkraan(ja hoe verzin ik het hé :D) daar wordt warm en koud water toegevoerd. Maar wat er uit de mengkraan zelf komt is een "mengsel" van warm en koud water.
Daar haal je ook niet 1.2.3 weer gescheiden warm en koud water uit, dat zal of warm of lauw zijn maar niet koud alleen whistle

Misschien is het handig dat je de HMDI specificaties even op hoofdlijnen doorneemt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iets met appels en peren.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik zal een ander voorbeeld geven, neem nu een mengkraan(ja hoe verzin ik het hé :D) daar wordt warm en koud water toegevoerd. Maar wat er uit de mengkraan zelf komt is een "mengsel" van warm en koud water.
Daar haal je ook niet 1.2.3 weer gescheiden warm en koud water uit, dat zal of warm of lauw zijn maar niet koud alleen whistle

Misschien is het handig dat je de HMDI specificaties even op hoofdlijnen doorneemt?


Daar is Sjaak prima van op de hoogte hoor, geloof me. smile

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...