Ga naar inhoud


[Televisie] Ziggo blokkeert vanaf 2 februari Alphacrypt-cams in CI+-tv's


uniden

Aanbevolen berichten

Ziggo maakt het vanaf 2 februari 2010 onmogelijk om met een Alphacrypt cam-module in een CI+-toestel naar digitale televisie te kijken. De kabelaanbieder zegt tot de stap over te gaan op aandringen van diverse contentproviders.

 

ci+ logoDe Alphacrypt-module zou volgens Ziggo onvoldoende beveiliging bieden om 'illegaal gebruik' van videocontent op het digitale televisieplatform van de kabelaar tegen te gaan. Het kabelbedrijf stelt dat het met de deadline van 2 februari aan bezitters van de CAM-module en een CI+-televisie voldoende gelegenheid geeft om over te stappen naar een CI+-compatibele module. Apparaten die geen CI+ ondersteunen en de Alphacrypt-module gebruiken, zullen overigens niet worden geblokkeerd.

 

Ziggo noemt onder andere de bedrijven RTL, SBS, Disney en Sony als partijen die op de blokkering van de Alphacrypt cam-modules op CI+-televisies hebben aangedrongen. Bovendien stelt Ziggo dat het de Alphacrypt-module nooit officieel heeft ondersteund. Desondanks is de module bij kabelkijkers populair, omdat deze in htpc's geplaatst kan worden.

 

bron tweakers

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Littlesat
Dat zullen ze niet doen, zeker als RTL en SBS ook wat tegen die alphacrypts hebben zoals je bij de topic start kunt lezen.
En wie weet wordt CaiWay ook nog onder druk gezet de boel te gaan coderen...


Dit is natuurlijk véél te kort door de bocht. Dat Ziggo beweert dat SBS en RTL hierom gevraagd hebben hoeft nog niet te zeggen dat dat de waarheid is; integendeel denk ik, zenders als RTL en SBS hebben belang bij een zo groot mogelijk kijkerspubliek en zullen dus niet zitten te wachten op allerlei technische beperkingen die een deel van de kijkers mogelijk weg zullen jagen.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sony is tegen.

 

En ik heb een sony tv met dvb-c , MAAR die kan geen ci+ aan WEL alphacrypt module.

 

Dus Sony zorg eerst dat je de tv's die vorig jaar op de markt zijn gekomen ook CI+ erin kan stoppen, Nu krijg ik de melding sorry u sony tv ondersteund geen Ci+ module.

 

madsick

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

zenders als RTL en SBS hebben belang bij een zo groot mogelijk kijkerspubliek en zullen dus niet zitten te wachten op allerlei technische beperkingen die een deel van de kijkers mogelijk weg zullen jagen.

Voor SD is dat juist. Maar HD kost RTL en SBS ook extra geld...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk logisch dat dit gebeurt. Die hele CI+ (voor ons dus CI-) opzet is er juist voor gemaakt om dit soort dingen te kunnen doen. Ze zullen dus nu wel een signaaltje opzetten dat het CI+ slot nu alleen nog maar met een CI+ CAM mag praten. Let wel, dit heeft dus niets te maken met DVB-C ontvangers die een 'gewoon' CI slot hebben, daar blijft de Alphacrypt nog steeds werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Waarom moet die sterkere beveilgiging volgens Ziggo van SBS en RTL?

 

Caiway geeft notabene hun SD en HD zenders gewoon ongecodeerd door in het basispakket!!!

Die programma's kan je met iedere PVR opnemen en reclames doorspoelen.

 

Ik geloof er helemaal niks van, wat Ziggo nu opgeeft als reden.

 

Kan iemand me uitleggen waarom de zenders bij Caiway ongecodeerd mogen zijn en bij Ziggo dezelfde zenders juist meer dichtgetimmerd moeten worden?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal wel marketinggeblaat zijn. Zo spectaculair zijn de programma's van de commercielen ook niet. De films zijn al jaren oud en liggen al lang voor een habbekrats in de voordeelbak.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Caiway geeft notabene hun SD en HD zenders gewoon ongecodeerd door in het basispakket!!!

Caiway geeft dat nu nog zo door. Wie zegt dat dat over een paar maanden nog zo is. Zeker wat betreft al die HD-kanalen...

Zelf in Duitsland zie je dat RTL-HD, Vox-HD, HD+ gecodeerd zijn...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Caiway geeft notabene hun SD en HD zenders gewoon ongecodeerd door in het basispakket!!!

Caiway geeft dat nu nog zo door. Wie zegt dat dat over een paar maanden nog zo is. Zeker wat betreft al die HD-kanalen...


Jij bent wel een echte optimist, hè? smile

Even serieus: die contracten zijn allemaal nog maar net afgesloten en meestal worden dit soort contracten niet voor een paar maanden afgesloten maar voor een (veel) langere termijn. En laten we wel wezen: Caiway maakt er ook (terecht) goede sier mee dat ze al die zenders ongecodeerd doorgeven. Het lichtend voorbeeld voor alle kabelaars in Nederland, wat mij betreft.

Daarnaast ben ik er van overtuigd dat als Ziggo en UPC het basispakket ook in ongecodeerd DVB-C zouden doorgeven ze ook veel sneller toestemming zouden krijgen van de OPTA om het analoge pakket uit te schakelen.

[offtopic]
RTL-HD en VOX-HD zijn gecodeerd omdat de Duitse commerciëlen hun advertentieinkomsten gestaag zien teruglopen (waarbij ze de schuld geven aan nieuwe technische mogelijkheden als PVRs waardoor mensen de reclame zouden kunnen skippen...) en zijn daarom wanhopig op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen. Ik voorspel dat deze Duitse commerciële zenders het nog heel zwaar gaan krijgen gezien de kwaliteit en het aanbod van de Duitse publieke omroepen, dat wel gewoon FTA (en binnenkort structureel in HD) beschikbaar is.
[/offtopic]

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Met alle respect Littlesat, als iets erg mooi voor de klant is ben jij vaak de eerste die roept; hoe lang blijft dat nog ?

 

Ik weet dat je over Eurosport HD, toen het bij ZIggo in het basispakket ook riep, dat het geen lang leven beschoren is. Inmiddels zit deze zender in het basispakket bij Canal Digitaal, Ziggo en Caiway.

 

De Publieke HD zenders komen nu ook overal in het basispakket behalve bij UPC ( ook bij Canal Digitaal vanaf maart 2010).

Nu geeft Caiway vanaf het begin in bijna zijn hele gebied het digitale basispakket FTA door. Nu zelfs heel veel HD zenders erbij.

En weer begin je van; Hoe lang nog kan dit etc...

 

Waarom kan je niet accepteren dat er gewoon aanbieders zijn die wel klantvriendelijk denken en de klant zoveel mogelijk gemak en waar voor zijn geld wil geven?

 

Buiten dit waardeer ik je mening zeer hoor, maar ik wou dit even kwijt blush

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...