Ga naar inhoud


[Televisie] Ziggo blokkeert vanaf 2 februari Alphacrypt-cams in CI+-tv's


uniden

Aanbevolen berichten

Bij CDS komen de drie publieke HD kanalen niet eens in het basispakket en ook niet in het SetTop pakket. Sterker nog, je hebt er niet eens een abonnement voor nodig(!) Over klantvriendelijkheid gesproken?? En Eurosport-HD. Die zit bij CDS ook in het Basispakket...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast calculator

Ja dat weet ik, maar dan denk ik niet gelijk, het is maar voor even:-)

 

Ik ben overigens heel benieuwd wat Canal Digitaal gaat doen met de Nederlandse commerciële zenders in HD.

Dat de meesten daarvan nu al beschikbaar zijn bewijst Caiway.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Jij bent wel een echte optimist, hè?

Nee eerder pessimist. Daar ik verwacht dat deze vorm van HD op CaiWay tijdelijk is - in ieder geval het FTA zal niet lang duren wat betreft RTL en SBS in HD. Ziggo moet namelijk alphacrypt uitschakelen op mede aandringen van RTL en SBS volgens persbericht. En als dit niet zou gebeuren dan heeft Ziggo toch wel een lange neus.

Maar tja het zijn en blijven speculaties. Ik heb helaas geen glazen bol...

Citaat:

Daarnaast ben ik er van overtuigd dat als Ziggo en UPC het basispakket ook in ongecodeerd DVB-C zouden doorgeven ze ook veel sneller toestemming zouden krijgen van de OPTA om het analoge pakket uit te schakelen.

Hier ben ik totaal niet van overtuigd!!! Wat heeft dit nu met elkaar te maken??
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

En als dit niet zou gebeuren dan heeft Ziggo toch wel een lange neus.

Ga er maar gewoon van uit dat dát dichter bij de waarheid ligt.


Origineel bericht van: jalu

Daarnaast ben ik er van overtuigd dat als Ziggo en UPC het basispakket ook in ongecodeerd DVB-C zouden doorgeven ze ook veel sneller toestemming zouden krijgen van de OPTA om het analoge pakket uit te schakelen.

Origineel bericht van: Littlesat

Hier ben ik totaal niet van overtuigd!!! Wat heeft dit nu met elkaar te maken??


Simpel: ik vermoed dat één van de redenen dat de OPTA (terecht) zo moeilijk doet over het uitschakelen van het analoge pakket is dat er voor veel mensen dan de situatie ontstaat dat de kabelaar beslist hoeveel toestellen je binnenshuis mag gebruiken en voorschrijft welke hardware je daarvoor mag gebruiken. En dat allemaal voor ALLE kanalen inclusief het must-carry pakket. Zouden de kabelaars dat laten varen en hun basispakketten in gewoon ongecodeerd DVB-C op de kabel zetten dan zouden de voorwaarden voor ontvangst van het basispakket gewoon weer gelijk zijn aan die in de analoge tijd.

Sterker nog: hadden de kabelaars dat vanaf het begin gedaan, dan zouden TV's met DVB-C tuner al veel eerder de norm geweest zijn en was het nu uitschakelen van de analoge kanalen lang niet voor zo veel mensen een probleem geweest.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Nee eerder pessimist. Daar ik verwacht dat deze vorm van HD op CaiWay tijdelijk is - in ieder geval het FTA zal niet lang duren wat betreft RTL en SBS in HD. Ziggo moet namelijk alphacrypt uitschakelen op mede aandringen van RTL en SBS volgens persbericht. En als dit niet zou gebeuren dan heeft Ziggo toch wel een lange neus.

Maar tja het zijn en blijven speculaties. Ik heb helaas geen glazen bol...

Keer op keer blijkt dat de persverklaringen van Ziggo en de uitspraken van Ziggo woordvoerders en officials op forums een groot dikke duim gehalte hebben. Als SBS en RTL echt dit van Ziggo zouden eisen, dan eisen ze ook van Ziggo dat deze het opnemen met encryptie gaat aanzetten op de door hen goedgekeurde PVR's en de USB en ethernet aansluitingen op die PVR's blokkeert. Wat hebben extra beperkingen voor CI+ apparatuur anders voor zin? Daarover rept het persbericht echter met geen woord. Ook worden in hetzelde persbericht Video On Demand (VOD) content leveranciers van Ziggo aangehaald als eisers van het aanzetten van de extra CI+ beperkingen terwijl voor het weergeven van die VOD content speciale ontvangers nodig zijn die geeneens een CI+ slot hebben, maar een Irdeto SoftCAM. De VOD content leveranciers hebben dus helemaal niets met CI+ en/of de AlphaCrypt Classic CAM van doen. Sterker nog diezelfde VOD content leveranciers vinden het goed dat Ziggo hun VOD content zonder enige vorm van encryptie verzend over de kabel. Iedereen met een DVB-C PC-TV kaart en wat DVB TV software kan zou met de door de buren bestelde films en programma's meekijken en indien gewenst opnemen voor verspreiding. Het door Ziggo instrueren van apparatuur met CI+ slot dat zij geen AlphaCrypt Classic CAM meer mogen accepteren gaat daar niets aan veranderen.

Caiway laat juist zien hoe de bedrijfsfantasten van Ziggo weer allerlei smoesjes aan het verzinnen zijn voor de door hen opgelegde beperkingen in een poging de verantwoordelijkheid van hun beleid af te schuiven naar andere partijen. Ziggo probeert met deze actie namelijk alleen maar klanten te dwingen om of de door hen "goedgekeurde" losse kabel ontvangers te gebruiken of apparatuur met CI+ slot in combinatie met hun CI+ CAM. Andere mogelijkheden mogen niet van Ziggo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: calculator
Dat FTA gedoe bij CAIWAY is permanent Littlesat!!

Dat is al zo vanaf het begin bij de invoering van digitale televisie bij CAIWAY.



Daar ben ik niet zo zeker van dat dit zo blijft.
Een simpele overname door de grootste kabelboer Ziggo of het kleinere UPC en het "gratis" en goedkopere is over. eek
Ik heb dat jaren terug al eens meegemaakt, wij hadden cai van de woningstichting met een systeem per huizenblok met maar 5 zender op de tv. Later werd dit systeem verkocht aan de gemeente Amersfoort.
Deze bracht het weer onder bij de Remu, dit werd later weer verkocht aan Casema voor een habbekrats. We gingen van Fl.6,- naar Fl.9,95 bij Casema.
Weer later nam Ziggo de tent over toen werd het al €13,95.
Nu het Ziggo is geworden betalen we al ruim 16 euro. blush
Dus wat is gratis en alles FTA en permanent........ cry


Ja en zo wordt de marktwerking dus buitenspel gezet. Je koopt als Grote jongen de klein jongen op en dan heb je er als Grote jongen geen last meer van......Marktwerking..... confused

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Daar ben ik niet zo zeker van dat dit zo blijft.


Natuurlijk kan je nooit met 100% zekerheid zeggen dat dit altijd zo zal blijven in deze tijd van overnames en fusies. Het neemt echter niet weg dat wij momenteel Caiway kunnen gebruiken om de uitspraken van Ziggo aan te toetsen en dan klopt er niet veel van. Dat nog afgezien met de tegenstrijdigheid van deze verantwoordelijkheidsafschuiving poging met o.a. het PVR beleid van Ziggo. Hoe je het ook wendt of keert, als een zender van Ziggo eist dat er beperkingen moeten komen dan eist zo'n zender dat niet alleen van Ziggo maar van alle digitale TV providers die hun kanaal/kanalen doorgeven. En dergelijke eisen stellen ze dan niet voor één bepaalde technologie, maar voor alle technieken waarmee dat signaal kan worden weergegeven en/of opgenomen. Het is immers zinloos om de voordeur te barricaderen en alle andere deuren wagenwijd open te laten staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Voor de SD kanalen kan dat wel kloppen. Die brengt CaiWay zelfs nog in DVB-T. Maar wat de HD kanalen betreft heb ik een groot vraagteken....


Baseer je dit eigenlijk ergens op? Of is het puur onderbuik-praat? Ik zie voorlopg nergens tekenen dat Caiway dit beleid in de nabije toekomst zal veranderen, integendeel, men blijft FTC HD kanalen toevoegen.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dr.Dish heeft op dit moment een paneldiscussie over CI+ en de acceptatie daarvan bij industrie, consument en providers.

Dit geeft een aardig beeld, van wat er in de toekomst boven ons hoofd hangt, en argumenten voor en tegen CI+.

 

Sprekers zijn:

Hannes Lindhuber - Tele Columbus GmbH,

Stefan Hofmeir - Digital Fernsehen,

Dipl. Ing. Klaus Steffens - ProSiebenSat.1 Media AG,

Dr. Helmut Stein - International Strategies for Digital Media

 

Deze discussie is te zien via internet >klik< en via satelliet op Dr.Dish TV. >programmagids<

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Baseer je dit eigenlijk ergens op? Of is het puur onderbuik-praat?

Dat is net zo'n onder de buik praat als men hier zegt dat CaiWay eeuwig die HD kanalen van RTL en SBS FTA uit blijft zenden... En dat het voor altijd in het basispakket zal blijven. NU is het inderdaad uiteraard WEL in het basispakket.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Ik heb inmiddels uit diverse berichten op kunnen maken dat dit alles gewoon een pestpartij is tegen Alphacrypt.


Het zou natuurlijk ook inderdaad allemaal nog uit de koker van Irdeto kunnen komen... Die heeft in Duitsland ook al juridische actie tegen Alphacrypt gevoerd.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...