Ga naar inhoud


[Elektra] lamp stuk aardlek uit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator
Origineel bericht van: Tonskidutch
en uh een UPS voor thuis vind ik een beetje overdreven (ofschoon)

ciao


Kosten, baten, kalf, put, dempen, verstand, jaren, oeps, Ups.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPS hoeft niet extreem duur te zijn je router neemt niet zoveel vermogen op maar heeft wel last van spanningpieken en dalen.

Er zijn er al in de handel voor rond de € 60,00 (500v/a). En het is beter voorkomen dan genezen. wink

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
maar het beveiligen van de apparatuur is mijn prioriteit nu.

 

Dit valt bijna niet te beveiligen. In elk geval zijn filters of speciale zekeringen niet afdoende. De pulsen zijn zo kortstondig dat deze het filter gewoon passeren. Het enige wat een beetje helpt tegen spijkers op het net is een netfilter gebaseerd op een gescheiden verzadigingstransformator. Deze vind je dan ook vaak in industrieele apparatuur. Naadeel, groot, zwaar, een matig rendement en condensatoren die je regelmatig moet vervangen.

 

Citaat:
en uh een UPS voor thuis vind ik een beetje overdreven

 

Een low-cost UPS bied ook al geen oplossing. De meeste UPS apparaten zijn zgn. online UPS-sen. Deze hangen dus rechtstreeks aan het net en laten spijkers gewoon door omdat ze gewoon te traag zijn met overschakelen. De enige UPS apparaten die goed zijn zijn de offline UPS-sen. Hier zit een acculader in die een accu voed, en vervolgens een inverter die van de accuspanning weer een 220VAC wisselspaning maakt.

Ook hier is het rendement weer relatief laag, er gaat net zoals bij de stabilisator weer veel vermogen verloren in warmteproducie.

 

Al met al denk ik dat het beveiligen van je apparatuur niet zinvol is. Het is gewoon te duur, je hebt een te laag rendement, en hoe vaak komt zoiets nu voor ?

In industrieele omgevingen wordt er vaak zelfs alleen maar beveiligd bij bedrijfskritische apparatuur.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Toen ik 3 jaar geleden in Madagascar TVM (TV Madagascar) aan het opbouwen was, heb ik ook een hele zware UPS laten installeren.

Deze was in staat om het hele complex van stroom te voorzien gedurende enkele minuten. (de studio verlichting en airconditioning niet)

De tijd was ruim voldoende om het noodstroomagreggaat buiten te starten en synchroon te krijgen. Het geheel ging zonder enige vorm van storing naadloos van het één op het ander en terug, over en weer. Draaide de 200 kVA diesel was er ook weer voldoende stroom voor studio verlichting en airconditioning.

En geloof me...in Madagascar viel de stroom iedere dag wel eens uit. :D :D

Vaak draaiden we de hele dag op noodstroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tonskidutch, bedenk verder, dat de stoorimpusen, ontstaan door een fikse kortsluiting, ook je apparatuur binnenkomen via antenne, a/v en netwerk aansluitingen.

 

Je zou zelfs een z.g.n. "schone" aarde moeten aanleggen, anders is die, zeker in een appartementengebouw niet zeker voor je spullen.

 

Onder de nieuwe NEN 1010 is de aardweerstand zelfs fors opgetrokken, en wordt slechts berekend over een aardlek van 30 mA.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
schrik me rot
net gedaan:
lamp 1 aan
lamp 2 aan > knal-flits
aardlek uit
dreambox op andere aardlek groep reboot

uh daarom heb ik toch groepen,
namelijk dat de av installatie (aparte groep) niet ook een opdonder krijgt?

mag dat?
of is er iets verkeerd
moet mijn installateur eens waarschuwing krijgen

ciao





Als de lamp niet geaard is dan kan het niet zijn dat je aardlek er uit gaat. Bij sluiting reageert de zekering op de overschrijding van het max. stroom welke er vloeit. Een aardlekschakelaar reageert alleen op een stroomverschil tussen fase en aarde. Ik ben dus eigenlijk benieuwd naar wat voor armatuur je gebruikt .
Link naar reactie
Delen op andere sites

nog iets soms is het erg lastig om een storing te vinden .

vooral omdat we dit op afstand proberen ,wees gedulldig en loop alles rustig na .een los kontact in je lamp ,wcd zelfs in de groepenkast kan de oorzaak zijn

als je een beetje technisch bent haal bvb de wcd even los ik roep maar iets

gr eagle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

heb me ook eens met de verzekeringskwestie bezig gehouden

je zou denken dat zit wel goed... pffffffff

 

neen ik ben niet paranoia

tot voor kort moest ik altijd bedrijfsdata backuppen en zat dus ook wel eens bij storing buiten de uren "als medewerker" (conform de verzekeringsvoorwaarden alles volgens vastgelegde procedures) te ontstoren

 

ik heb zeker wel een en ander aan beveiliging voor mijn pc en data

maar geloof me; je dvb-s receivertje kwijt raken door zo'n stom peertje dat ploft (reboot is niet gelijk stuk; kweet het) is nu niet wat je nodig hebt

 

dus ik kijk even naar de elektra en de mogelijkheden die "Overmacht" uit die verzekeringsclausules terugbrengt naar een : "er alles aan gedaan heeft erger te voorkomen"

 

ja ik denk dat geen 10% van jullie de verzekeringspolissen (en de mijne is zekr anders dan die van jullie) eens bestudeerd hebben.

 

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...