Ga naar inhoud


[Satelliet] RTL4HD en cartoon network bij CD


Gast woutervg

Aanbevolen berichten

Gast calculator

Je ontwijkt mijn vraag.

En de discussie lijkt me zinvol, omdat Canal Digitaal op meerdere toestellen voor een gangbaar pakket inclusief de HD zenders, beduidend duurder is dan Ziggo of Caiway. Om Ziggo moet Canal Digitaal zich het meeste zorgen maken omdat deze veruit de grootste is.

 

Sinds de kabel bestaat zitten daar de VRT zenders op. Ongeveer 40 jaar denk ik.

 

Digitenne biedt ook de VRT zenders standaard aan in haar pakket.

 

Tele2 televisie ook.

 

KPN interactieve televisie ook.

 

Digitale televisie via reggefiber ook. (glasvezel)

 

XMS ook. (glasvezel)

 

Je kan dus met recht spreken dat de VRT zenders bij alle aanbieders standaard zijn, behalve bij Canal Digitaal.

 

Dus mij van willekeur beschuldigen lijkt me niet op zijn plaats.

 

http://www.xmsnet.nl/uploads/file/301109%20DTV%20overzicht.pdf

 

http://se.tele2.nl/tv/2914.html

 

http://kpn-glasklanten.custhelp.com/cgi-bin/kpn_glasklanten.cfg/php/enduser/start_adp_tv_glas.php (klik op zenderoverzicht)

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Zuppelan
Citaat:
Bij Canal Digitaal (13,50 familiepakket+ 5,00 (2x extra smartcard)+15,00 (3x HD pakket) = 33,50 euro per maand.


Daar gaan we weer met halve vergelijkingen en het erbij halen van 3 televisies... Je hebt zeker 3 HD-televisies in huis?

In ieder geval kost het je bij Ziggo 16,50 + 3*3,95 = 28,35

Minder goedkoop dan je dacht, niet? Want pluspakketten zijn ook bij Ziggo gekoppeld aan een specifieke chipkaart.

Ik heb niet de hele discussie gevolgd tot dit punt, dus waar nu precies die 3,95 bij Ziggo voor is weet ik even niet. Bij Ziggo zijn echter de plus pakketten niet aan een specifieke smartcard gekoppeld. Aan de eerste drie smartcard worden alle afgesloten abonnementen gekoppeld zonder dat de abonnementskosten ook meerdere keren in rekening worden gebracht.

Citaat:
Maar eh, stel ik wil naar de kabel over stappen? Als ik alleen de zenders in overweging neem die ik daadwerkelijk regelmatig bekijk. Wat zou ik betalen voor een kabelpakket met:

- Ned 1,2,3
- BVN
- RTL 7
- VRT1,2
- Discovery Channel
- Jetix
- BBC 1,2,3,4, BBC World
- RAI 1,2,3
- ARTE

Andere zenders komen sporadisch voor maar ben ik bereid te missen.

??

Kortom, ben ik beter af met kabel of satelliet?

BVN en Rai 2 & 3 zijn niet verkrijgbaar bij Ziggo en als je BBC 3 en 4 wilt zal je Kennis pakket moeten nemen à 3,95 naast het basis tarief voor de kabel à 16 nog wat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Sinds de kabel bestaat zitten daar de VRT zenders op. Ongeveer 40 jaar denk ik.


Omdat dat per wet verplicht is..

Citaat:
Verplichte nummers voor iedere kabelexploitant blijven wel Nederland 1, 2 en 3 en BRTN 1 en 2, de beide Belgische publieke zenders. Ook regionale en lokale publieke zenders moeten door de kabelexploitant worden doorgegeven. De programmaraad is vrij te bepalen welke overige negen à tien zenders in het basispakket komen.


En of dit nu analoge of digitale doorgifte is maakt niets uit het blijft kabel.

En omdat CD GEEN kabelexploitant is geld deze regel voor hun niet.

PUNT.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hans v O 286
Origineel bericht van: peter-nmgn
my zen eraf??? haal dan brava eraf.


My Zen is een digitale fotolijst heeft geen enkele waarde


Voor jou misschien niet, voor anderen weer wel.
Brava zit ook op 19.2 dus ze kunnen 'm daar gewoon van meepakken.
Brava kan dus op de 23.5 mooi plaats maken voor RTL..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie

Ik heb niet de hele discussie gevolgd tot dit punt, dus waar nu precies die 3,95 bij Ziggo voor is weet ik even niet.


Dat is de prijs van het HD-pakket van Ziggo.

Origineel bericht van: ArChie

Bij Ziggo zijn echter de plus pakketten niet aan een specifieke smartcard gekoppeld. Aan de eerste drie smartcard worden alle afgesloten abonnementen gekoppeld zonder dat de abonnementskosten ook meerdere keren in rekening worden gebracht.


Oké, excuseer voor de misinformatie dan.

Origineel bericht van: ArChie

BVN en Rai 2 & 3 zijn niet verkrijgbaar bij Ziggo en als je BBC 3 en 4 wilt zal je Kennis pakket moeten nemen à 3,95 naast het basis tarief voor de kabel à 16 nog wat.


Quod erat demonstrandum.

Ontvangst van deze zenders per satelliet kost 13,50 per maand. Een overstap naar de kabel betekent 16,50+3,95=20,45 per maand, waarbij enkele cruciale zenders in mijn kijkgedrag ontbreken.

Kijkgedrag verschilt. Voor mij is de kabel niet concurrerend, dat hoeft niet universeel het geval te zijn. Maar in veel gevallen zal een CDS-abonnement de satelliet van de kabel doen winnen, en daarmee is het argument dat CDS niet concurrerend is weerlegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Quod erat demonstrandum.

Ontvangst van deze zenders per satelliet kost 13,50 per maand. Een overstap naar de kabel betekent 16,50+3,95=20,45 per maand, waarbij enkele cruciale zenders in mijn kijkgedrag ontbreken.

Kijkgedrag verschilt. Voor mij is de kabel niet concurrerend, dat hoeft niet universeel het geval te zijn. Maar in veel gevallen zal een CDS-abonnement de satelliet van de kabel doen winnen, en daarmee is het argument dat CDS niet concurrerend is weerlegd.

Wat mij gewoon keer op keer opvalt bij dit soort discussie over content en prijs is dat de velen vinden dat anderen geen andere ideeën mogen aanhangen en/of verdedigen dan het idee dat ze zelf hebben over de content en prijs. Ik probeer de informatie die ik verstrek gewoon zo reëel mogelijk te houden en dan moet een ieder maar voor zichzelf uitmaken wat belangrijk is. Ik vind jouw prijs vergelijking die je hierboven nu nog een keer aanhaalt in het kader van "zie je wel" eigenlijk net zo vervelend als het constante gezeur van calculator over de content en prijs. We schieten er niets mee op en omgekeerd kan er iemand nu natuurlijk weer komen met een specifiek kanaal dat wel op de kabel aanwezig is, maar niet via de satelliet om daarmee zijn of haar gelijk aan te tonen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbird2002
ik moet calculatortje toch enigszins gelijk geven met betrekking tot een natuurlijke overgang van SD naar HD, ik vind dat net zo normaal als de overgang van zw naar kleur wat toen ook niet meer koste voor de consument.

zelf denk ik dat dit HD fenomeen flink wordt uitgebuit door CDS. want wat zou het verschil zijn in kosten voor CDS tussen SD en HD.

dus ik vindt het ook vreemd dat rtl4hd in het HD pakket zit, straks heb je niks meer aan het basispakket als alle commerciëlen e.a. in HD uitzenden en in het HD pakket zitten.


Je hutselt alles door elkaar.
1) HD heeft altijd een apart kanaal nodig --> extra kosten
2) natuurlijke overgang is er dus niet bij SD
3) Jij hoeft geen HD kijken! Dan hoef je ook niks extra te
betalen

Maar de discussie draait in een rondje zo langzamerhand. Het onderwerp is inmiddels uitgekauwd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Nog niet aan gedacht Braintje, maar inderdaad.

 

De Vlamingen die het HD pakket hebben, gaan Melody Zen kwijtraken.

Welke HD zender komt er voor hen dan in de plaats?

Toch misschien Canvas HD ? :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Nog niet aan gedacht Braintje, maar inderdaad.

De Vlamingen die het HD pakket hebben, gaan Melody Zen kwijtraken.
Welke HD zender komt er voor hen dan in de plaats?
Toch misschien Canvas HD ? :-)


't Valt inderdaad te hopen. Met Canvas HD zouden er ook veel Vlamingen en ook wel Nederlanders heel tevreden zijn.
VTM HD is ondertussen ook al een tijdje beschikbaar via Belgacom & Telenet, dus hopelijk blijft TVV niet achter.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123
Origineel bericht van: Eduard07

Je hutselt alles door elkaar.
1) HD heeft altijd een apart kanaal nodig --> extra kosten
2) natuurlijke overgang is er dus niet bij SD
3) Jij hoeft geen HD kijken! Dan hoef je ook niks extra te
betalen

Maar de discussie draait in een rondje zo langzamerhand. Het onderwerp is inmiddels uitgekauwd.


Echt niet. Wat denk je wat er gebeurd als HD ingeburgerd is?
Juist ja de SD zenders worden uitgefaseerd. Daarmee is HD wel degelijk natuurlijke opvolger van SD.
Uiteindelijk heb je geen andere keus meer dan HD.

Reken er maar op dat dit snel gebeurd, want waarom zou CD bandbreedte verspillen door dezelfde zender 2x uit te zenden als SD niet meer hoeft omdat het merendeel van hun klanten het HD signaal ook kunnen ontvangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...