Ga naar inhoud


[Satelliet] RTL4HD en cartoon network bij CD


Gast woutervg

Aanbevolen berichten

Het zal geleidelijk verder gaan, eerst nog langzaam, maar uiteindelijk gaat het steeds sneller.

Want als het aantal HD kanalen toeneemt, dan zullen die meer kijkers gaan trekken.

De kijker krijgt een aanmerkelijk beter beeld, en is steeds minder eneigd om te kijken naar SD kwaliteit.

Als ik de tv inschakel, dan kijk ik ook altijd eerst naar de HD zenders, en pas als daar niets interessants is te zien, schakel ik over naar de SD zenders.

Zo ging het vroeger toch ook met de overgang naar kleur.

De zenders die in SD kwaliteit blijven uitzenden zullen onvermijdelijk steeds meer kijkers gaan verliezen.

Dus omschakelen naar Mpeg 4 kan wat mij betreft beter maar zo snel mogelijk gaan gebeuren, des te eerder zijn we van die dubbele uitzendingen af en kunnen de kosten omlaag!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Braintje
Goed nieuwe voor de Nederlanders, slecht nieuws voor ons Vlamingen...


Met alle respect maar met slechts 70.000 TVV abonnee's versus 1000.000 CDS abonnee's heeft TVV gewoon weinig in te brokkelen.
Dat de 70.000 Belgen al 1 publieke HD zender hebben op de sat versus 1 Nederlandse publieke HD zender voor de 1000.000 CDS abonnee's is verhoudingsgewijs eigenlijk al een wonder en feitelijk helemaal scheef in het voordeel van de Belgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Nog niet aan gedacht Braintje, maar inderdaad.

De Vlamingen die het HD pakket hebben, gaan Melody Zen kwijtraken.
Welke HD zender komt er voor hen dan in de plaats?
Toch misschien Canvas HD ? :-)

Nee hoor, de Vlamingen houden Melody Zen gewoon... eek:D

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Bijna altijd is Melody Zen HD gecodeerd op 9 graden oost.

 

Ik vind persoonlijk dat je er niet zoveel van mist,maar dat vind ik ook van Discovery en NGH HD.

Heel veel herhalingen en weinig nieuws.

 

Bovendien vind ik omdat we al betalen voor de SD versies van Discovery en NGH dat de HD versies daarvan zonder meerkosten aangeboden moeten worden aan de kijker die al betaalt voor hun SD kanalen.

Nu betaal je dus twee keer, voor de SD versie en de HD versie. Idemdito voor de RTL en SBS HD kanalen.

 

Te zot voor woorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: calculator
Als Caiway alle Nederlandse HD zenders kan doorgeven in het basispakket, dan moet Canal Digitaal dat toch ook kunnen?

Misschien begrijp je het verschil in techniek tussen een kabelnet en een satelliet provider niet.

Een kabelnet hoeft de kabel maar een keer te graven, en kan daarna met zeer geringe kosten (voorlopig) zenders erbij schakelen.
Ze hoeven voor HD zenders dus geen nieuwe (dubbele) kabels in de grond te graven.

Bij satelliet transmissie moet je voor elk veelvoud van programma's weer een nieuwe transponder erbij kopen.
Daarom kan het bij Canaldigitaal niet voor niets.

Voor jou is er een speciale oplossing bedacht, om geen extra kosten te maken.

Jij kijkt alle zenders in sd, totdat die afgeschakeld worden, en kan dan zonder extra kosten omschakelen naar HD.

Wanneer je niet wilt wachten, zijn er 2 mogelijkheden.
-Je gaat over op kabel, en bij sommige kabelnetten ben je dan goedkoper uit, bij anderen misschien duurder.
-Je neemt een HD abonnement, zodat er een extra transponder gehuurd kan worden en kijkt HD.

Je betaalt dan voor een settop box pakket € 5,73 en voor het HD pakket binnenkort € 5,--.
Ik weet niet, of er een kabel abonnement is, waar je voor € 10,73 per maand HD kan kijken.

Het is net als de belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken.

Ik ga ervan uit dat het nu duidelijk is.

Tenslotte is er een verschil tussen SD versies van Discovery en NGH en de HD versies. Ze hebben een verschillende programmering, anders als bijvoorbeeld Ned 1 en Ned. 1 HD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ja, maar er is een groot verschil tussen Discovery HD : en mij; ik ben gratis.

 

 

Dat van het verschil tussen de kabel en satelliet weet ik wel, maar het gaat erom dat dat verschil niet doorberekend mag worden aan de consument.

Die heeft geen boodschap aan transponderkosten of wat dan ook.

De consument kijkt puur naar het product wat hij koopt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Nu betaal je dus twee keer, voor de SD versie en de HD versie. Idemdito voor de RTL en SBS HD kanalen.


Je calculatie klopt voor geen meter.
NG HD en Discovery HD zijn (in tegenstelling tot NedxHD, RTLxHD, SBSxHD) geen kopieën van de CD versie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En nogmaals, hoe lang zal CaiWay deze kanalen in het Basispakket hebben? Het is uiteraard speculeren maar ik kan er donder op zeggen dat over een paar maanden ook CaiWay hiervoor extra €€ voor gaat vragen. Nu is het "gewoon" een lekkermakertje.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: calculator
Dat van het verschil tussen de kabel en satelliet weet ik wel, maar het gaat erom dat dat verschil niet doorberekend mag worden aan de consument.
Die heeft geen boodschap aan transponderkosten of wat dan ook.
De consument kijkt puur naar het product wat hij koopt.



Calculator, in dit geval is het in het voordeel van de consument, dat het doorberekend wordt.

Dat houd namelijk in, dat Canaldigitaal voortbestaat, en de consument kan blijven kijken.
Wanneer ze het niet zouden doorberekenen, zou er bij Canaldigitaal meer geld uitgaan als dat er binnenkomt, en zou na korte tijd alles op zwart gaan, wegens het niet voldoen van de financiële verplichtingen van Canaldigitaal aan zijn leveranciers.

Eigenlijk is dit algemene economische kennis, die je op school meekrijgt, maar voor jou hierboven nog even samengevat.

Ik hoop nogmaals dat het je nu duidelijk is, en je er in je toekomstige postings niet meer op terug hoeft te komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...