Ga naar inhoud


[Satelliet] RTL4HD en cartoon network bij CD


Gast woutervg

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: calculator
Ik kan het wel betalen, maar daar gaat het niet om.


Daar gaat het nu juist wel om...
Voor HD moeten nu eenmaal extra kosten gemaakt worden.
Zowel door klant, serviceprovider en contentprovider.

Er zullen een tijdlang 2 kanalen naast elkaar door gegeven moeten worden HD en SD.
Voor dat extra (HD) kanaal moet je gewoon extra betalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:

Er zullen een tijdlang 2 kanalen naast elkaar door gegeven moeten worden HD en SD.

Ik verwacht dat binnen 2-3 jaar bij CDS alles MPEG4/DVB-S2 is en dus iedereen aan een nieuwe settopbox mag/moet... Dan is het zo afgelopen met het dubbel uitzenden van kanalen.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: calculator
Ik kan het wel betalen, maar daar gaat het niet om.


Daar gaat het nu juist wel om...
Voor HD moeten nu eenmaal extra kosten gemaakt worden.
Zowel door klant, serviceprovider en contentprovider.

Er zullen een tijdlang 2 kanalen naast elkaar door gegeven moeten worden HD en SD.
Voor dat extra (HD) kanaal moet je gewoon extra betalen.

Maar dit is voor calculator een ongewenste conclusie. smirk

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: calculator

Ik denk dat 90 procent geen geld over heeft voor de HD zenders van bestaande zenders.
Duitsland komt daar volgend jaar ook nog wel achter als de HD+ flop een feit is.

Ik heb tot nu toe begrepen dat jij voor geen enkele HD-zender een cent wilt betalen.


ha ha
ik kom tot de conclusie dat hij helemaal niks wil betalen.
Ik denk zelfs dat hij het zelfs jammer vind dat hij de nederlandse zenders niet eens meer zo uit lucht kan plukken met enkel een tv met hark op het dak.

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002

ik moet calculatortje toch enigszins gelijk geven met betrekking tot een natuurlijke overgang van SD naar HD, ik vind dat net zo normaal als de overgang van zw naar kleur wat toen ook niet meer koste voor de consument.

 

zelf denk ik dat dit HD fenomeen flink wordt uitgebuit door CDS. want wat zou het verschil zijn in kosten voor CDS tussen SD en HD.

 

dus ik vindt het ook vreemd dat rtl4hd in het HD pakket zit, straks heb je niks meer aan het basispakket als alle commerciëlen e.a. in HD uitzenden en in het HD pakket zitten.

 

ik stel voor alle SD zenders zo snel mogelijk te vervangen voor HD zenders en niet simultaan te laten uitzenden kost bandbreedte die betaalt wordt door ons wat niet echt nodig is.

Daar wil ik wel 15 euro p/m voor betalen(basisHD+HDpakket2010).

cool

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbird2002

ik stel voor alle SD zenders zo snel mogelijk te vervangen voor HD zenders en niet simultaan te laten uitzenden kost bandbreedte die betaalt wordt door ons wat niet echt nodig is.
Daar wil ik wel 15 euro p/m voor betalen(basisHD+HDpakket2010).



ja en wie geeft dan alle abbonee's die geen hd ontvanger een hd ontvanger?
wie gaat dat betalen.
moet je eens kijken hoeveel abo's er opgezegd gaan worden als men aankondigd dat sd uitgezet gaat worden
en men dus verplicht word een nieuwe hd ontvanger te kopen.
veel gaan er dan zeker over naar de kabel.

laat mij maar wat erxtra betalen voor het hd pakket.
zolang ik niet over hoef te stappen naar UPC vind ik het prima.

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002
Origineel bericht van: edje-ken
Origineel bericht van: satbird2002

ik stel voor alle SD zenders zo snel mogelijk te vervangen voor HD zenders en niet simultaan te laten uitzenden kost bandbreedte die betaalt wordt door ons wat niet echt nodig is.
Daar wil ik wel 15 euro p/m voor betalen(basisHD+HDpakket2010).



ja en wie geeft dan alle abbonee's die geen hd ontvanger een hd ontvanger?
wie gaat dat betalen.
moet je eens kijken hoeveel abo's er opgezegd gaan worden als men aankondigd dat sd uitgezet gaat worden

edje



dit hebben we toch ook gehad toen we de stap van analoog naar digitaal maakten, iedereen ging mee.
zie het probleem niet zo, een STB heeft niet het eeuwige leven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbird2002

dit hebben we toch ook gehad toen we de stap van analoog naar digitaal maakten, iedereen ging mee.
zie het probleem niet zo, een STB heeft niet het eeuwige leven


Dat was een andere situatie. Ik kan mij nog herinneren dan men de digitalisering via de rechter probeerde te voorkomen. Dat verloor men omdat er geen klantrelatie was tussen satkijker en aanbieder. De consument was verantwoordelijk voor zijn apparatuur.

Anno 2009 ben je wel klant van Canal Digitaal, betaal je per maand, en heeft CDS verantwoordelijkheid dat apparatuur die zij verkoopt danwel certificeert zijn verwachte levensduur haalt. M.a.w. iedere ontvanger die CDS verkoopt zou de nodige jaren, zeg 5 jaar, beeld moeten geven. Zo niet draait CDS op voor kosten van vervanging.

CDS verkoopt momenteel nog SD-ontvangers, ga er vanuit dat er nog minstens 5 jaar in SD uitgezonden wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Als Caiway alle Nederlandse HD zenders kan doorgeven in het basispakket, dan moet Canal Digitaal dat toch ook kunnen?

Bij Caiway kan je ook in heel je huis zonder meerkosten naar al die HD zenders kijken.
Bij Ziggo kan je de HD zenders ook op minimaal 3 smartcards zonder meerkosten in heel je huis bekijken.


Kun je nagaan dat je de afgelopen jaren te veel voor hebt betaald bij de kabelboeren dat ze deze investering (nog) gratis(??) kunnen doen.

-- Dreambox 8000
-- Dreambox DM800

-- Xtrend ET10000
-- All OpenPli Powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guppje29
Is Calculator mischien Teleromeo?
Al een tijd van die gast niets meer vernomen.


Ik denk dat je door mag voor de koelkast. Of een jaar abonnement HDTV bij CanalDigitaal om zo RTL4 HD te kunnen kijken. Om het toch maar on topic te houden smile

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Als Caiway alle Nederlandse HD zenders kan doorgeven in het basispakket, dan moet Canal Digitaal dat toch ook kunnen?


Ik weet het nu zeker. Calculator is geen mens van vlees en bloed maar 1 of ander auto-response computerscript wat ergens op een computer draait (Nederlandse vrekkenclub?), continue hetzelfde blatend, ondanks alles al vele malen weerlegd is.
Het wordt tijd dat de programmeur van het script eens een paar regels toevoegt zodat het script begrijpt dat CDS voor HDTV extra transponderkosten moet maken, anders dan bij kabelaars het geval is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator
Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: calculator
Als Caiway alle Nederlandse HD zenders kan doorgeven in het basispakket, dan moet Canal Digitaal dat toch ook kunnen?


Ik weet het nu zeker. Calculator is geen mens van vlees en bloed maar 1 of ander auto-response computerscript wat ergens op een computer draait (Nederlandse vrekkenclub?), continue hetzelfde blatend, ondanks alles al vele malen weerlegd is.
Het wordt tijd dat de programmeur van het script eens een paar regels toevoegt zodat het script begrijpt dat CDS voor HDTV extra transponderkosten moet maken, anders dan bij kabelaars het geval is.


Apple, om te beginnen betreur ik het dat je andere forumleden afzeikt. Dat moet je gewoon niet doen. Ik zeik jou ook niet af. Blijf bij de inhoud en leg me concreet uit waar je op doelt.


Ten tweede vraag ik me af wat er weerlegd is.
Wellicht leg jij andere zwaartepunten bij het wegen van dingen dan ik. Dat mag, maar daarom hoef je mij hier niet te beledigen.


Ik ben heel benieuwd wat volgens jou weerlegd is en ik volgens jou negeer.

Het is volgens mij gewoon hoe je tegen dingen aankijkt en heeft vaak niks te maken met dingen weerleggen.

Als ik zeg dat Caiway alle Nederlandse HD zenders doorgeeft in het basispakket zonder meerkosten, kan jij dat dan weerleggen? Als ik zeg dat Ziggo hetzelfde wil, kan jij dat dan weerleggen?
Als ik denk dat 90 procent van de kijkers niet extra wil betalen voor HD, moet dat dan weerlegd worden? Dat is gewoon mijn inschatting.

Dat Canal Digitaal nu kiest om de kijker extra te laten betalen voor HD van de commerciële omroep vind ik een bedenkelijke ontwikkeling. Wat moet daar aan weerlegd worden?
Omdat het Canal Digitaal extra bandbreedte kost is het opeens niet waar?
Dat zijn gewoon twee verschillende dingen.
Ik weerleg niet dat het Canal Digitaal extra bandbreedte kost, maar ik vind niet dat dat afgewenteld mag worden op de kijker.

Ik denk dat het slimmer was geweest van Canal Digitaal om alle HD zenders toe te voegen aan het familiepakket zonder meerkosten. Dan zijn ze op één toestel net iets goedkoper dan de kabel en bieden ze een vergelijkbaar pakket. Nu gaan ongetwijfeld veel mensen denken, weer extra betalen om Nederlandse zenders te kunnen zien, maar dan in HD. De rek is er bij de consument echt wel een keer uit hoor.

Maar ik hoor graag van je wat allemaal weerlegd is, maar volgens jou ontken dat het weerlegd is, ok?


Laten we het sportief houden en bij de inhoud blijven, ok ?
Ik wens je alvast fijne kerstdagen toe.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...