Ga naar inhoud


naheffingsaanslag parkeerbelasting amsterdam allo ?


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

ik heb in elk geval beslist de stap naar de rechtbank niet te zetten, stel dat de zaak voorkomt en ik/mijn dochter moet haar standpunt komen uitleggen dan ben ik weer een veelvoud van het betwiste bedrag kwijt, en dan ben ik nog niet zeker of ik mijn slag ga thuishalen.

Zuppelan, bedankt voor je duidelijke uitleg en het aanbod om foto's van de bewuste straat door te sturen, dit laatste zal nu wel niet meer nodig zijn.

Ik ben het volledig met je eens dat veel van hun argumenten op lucht gebaseerd zijn, maar in een industriële zone aan de rand van Amsterdam verwacht je niet dat je in een parkeerzone zit, zeker als dit ook niet duidelijk staat aangegeven. Als automobilist moet je je uiteraard aan de lokale regels en reglementering houden, maar dit onslaat de inrichtende macht niet van zijn verantwoordelijkheid om die automobilist via de nodige verkeersborden op de hoogte te zetten van de lokale situatie. De truuk van "belastingen betalen" vind ik ook bedenkelijk.

iedereen bedankt, mijn dochter heeft weer een wijze les getrokken uit dit voorval.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De redenatie lijkt me professioneel. Ik zou echter wel wilen

weten vanuit welke competentie deze voortkomt.

Tegenargumenten als "slap gelul" kom ik te vaak tegenop dit

board. Ik beschouw dat als onbehoorlijk en reden om sommige

members te negeren.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De competentie is vooral dat ik me actief verdiept heb in dit soort zaken, ik ben geen jurist. Er zijn goede boeken op de markt die uitleggen hoe de vork in de steel zit; het "Compendium Gemeentelijke Belastingen" is bij parkeerboetes bijvoorbeeld een een goudmijn aan kennis waarom en hoe bepaalde zaken zitten. Verder heb ik, ook al ben ik opgeleid tot informaticus, wel degelijk wat opleiding gehad over het rechtsysteem, iets wat buitengewoon van nut blijkt in allerlei situaties. Verder geldt dat ik ook automobilist ben, en ook al is het niet mijn sport om boetes aan te vechten, ik heb gewoon op een bepaald moment de stap gezet om eens een keer een boete tot de rechter aan te vechten en daar doe je heel veel nuttige kennis mee op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ambtenaren hebben dagelijks met zaken van doen, welke ze als bepalend/handhavend/uitvoerend ambtenaren tegenkomen.

Ze zijn -in het algemeen- goed op de hoogte. Maar....., ze zullen je niet wijzer maken, als dat in hun straatje te pas komt.

Rechtszaken zijn dagelijkse kost voor hen en ze betalen het -bij verlies- toch nooit. Dat doet de burger wel.

Een oplettend burger, met interesse, kan heel nuttige info verzamelen en delen met anderen. Zelf heb ik ook eens -met succes- een bekeuring aangevochten. Wel eens meegemaakt dat een

agent op een rotonde je naar een zijstraat verwijst, waar een aantal anderen proces-verbaal staan op te maken?

Heeft diegene, die het PB opmaakt zelf het feit geconstateerd?

Zo niet, wordt het PB "in proxy" opgemaakt. Dat mag dus helemaal niet.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Wel eens meegemaakt dat een agent op een rotonde je naar een zijstraat verwijst, waar een aantal anderen proces-verbaal staan op te maken?
Heeft diegene, die het PB opmaakt zelf het feit geconstateerd?
Zo niet, wordt het PB "in proxy" opgemaakt. Dat mag dus helemaal niet.

Zo hebben ze hier eens het halve dorp op de bon geslingerd. Eentje stond met lasergun en
schreeuwde via de porto de gegevens door naar agenten die de pv's stonden te schrijven.
Iemand (niet ik) heeft ze later verteld dat het zo niet mag.
Nooit meer iets van gehoord laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het helpt natuurlijk wel een beetje als je vrouw een BOA is.

Daarom wist ik dat. Toch bleef die Mien doorschrijven.

De rechter blijkt er korte metten mee te hebben gemaakt.

De betaalde bekeuring kreeg ik (ruim een jaar later) terug.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...