Ga naar inhoud


naheffingsaanslag parkeerbelasting amsterdam allo ?


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

verleden week is mijn dochter met vrienden naar Amsterdam geweest, bij terugkeer aan haar wagen vindt ze een "naheffingsaanslag parkeerbelasting" onder de voorruit geschoven ! Volgens haar en haar (Nederlandse) vrienden stond ze nogthans in een zone waar onbetaald parkeren toegelaten was. Het adres op de bon is "Isolatorweg TH(ter hoogte van?) 34" - zijn er hier toevallig personen uit Amsterdam die haar bewering kunnen staven of weerleggen ?

er staan trouwens méér bizarre dingen op die naheffingsaanslag - zo is er de aanvullende opmerking "KNG kaartje niet geldig; tijd tot 08 12 2009" ? Wàt is een KNG kaartje ? Mijn dochter rijd met een Belgische nummerplaat en was maar occasioneel in Amsterdam, ik zie niet in wat ze kunnen bedoelen met een KNG kaartje dat maar tot de vorige dag (ze is geverbaliseerd op 9/12/09) zou geldig zijn ?

dan nog iets : als "bedrag parkeerbelasting" staat 0,10 euro vermeld. 10 euroCENT ???? Wàààààààààr in Amsterdam kunt ge voor die prijs parkeren ? Ik denk dat ge nergens onder de 5 euro toekomt, dus dat bedrag lijkt me ook al bizar.

volgend lijntje "kosten naheffing" : 49,60 euro. Ja, da's dus een verhoging van 49600 %, ze kennen er daar wat van in Amsterdam.

Bij de "aanvullende aanmerking" staat ook de text "zie achterzijde bij punt: B" maar op de achterzijde staat helemààl geen punt B, enkel wat informatie over de opeingstijden van de servicepunten en het indienen van een bezwaarschrift.

dat laatste ben ik dus (uiteraard) van plan, maar indien jullie opmerkingen hebben die betrekking hebben op bovenstaande naheffingsaanslag dan hoor ik ze hier graag.

dank bij voorbaat !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het KNG kaartje is het kaartje uit de parkeerautomaat.

 

Ze had dus een verlopen parkeerkaartje achter haar raam liggen.

Ik heb met google maps gekeken naar de isolatorweg. Op beide hoeken zie ik geen borden staan waaruit blijkt dat er betaald parkeren is. Wel raar als er dan een parkeerkaartje ligt. Als je die hebt zou ik die maar even bewaren.

 

Dus ik zou zeggen: bezwaar aantekenen. Het is weer einde jaar hè. De budgetten voor volgend jaar moeten weer aangevuld worden. Ze denken waarschijnlijk: die Belg betaalt wel.

 

Mocht het zo zijn dat die bon onterecht is, doe dan gelijk aangifte van valsheid in geschrifte.

 

En dan nu de opvoedkundige boodschap. Wat hebben we nu geleerd? Probeer zo ver als mogelijk van dat verrekte amsterdam vandaan te blijven! :D

 

De slogan was: Amsterdam heeft het, maar ze bedoelen Amsterdam graait het!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha, die truuk van Google maps had ik nog niet aan gedacht, bedankt, gaan we ook even opzoeken & afdrukken om bij het bezwaarschrift te voegen.

en àls er al een parkeerbon onder haar voorruit lag (wat ik betwijfel) dan zal het eentje van Tilburg geweest zijn, niet van Amsterdam, maar goed, ik zal het haar even vragen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand die wel in de betaalde zone stond en een parkeerbon heeft gekregen heeft die bon bij een buitenlands kenteken auto onder de ruitenwisser geschoven in de hoop dat zo'n buitenlander door onkunde dit bedrag zal voldoen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

rare plek om te parkeren als je amsterdam bezoekt,

is namelijk behoorlijk wat kilometertjes van de binnenstad verwijderd

maar dat zal wel z'n reden hebben

 

die hele buurt is al sinds geruime tijd voorzien van parkeer-automaten (inderdaad 10 eurocent per uur)

 

dus als je niet een bonnetje hebt genomen per uur of dagkaart ben je de klos.

 

ofschoon je anders zou mogen verwachten, ben jij helaas zelf verplicht te weten waar betaald parkeren is en waar niet.

(of moet het te weten zien te komen)

indien eenmaal de overtreding begaan is, kun je lullen dat je een ons weegt, die boete moet je betalen.

 

wel zuur maar daar komt ze niet omheen

 

wel mag je verwachten van "vrienden" dat die dan meedelen in het "door hen" veroorzaakte leed.

 

ciao

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

ofschoon je anders zou mogen verwachten, ben jij helaas zelf verplicht te weten waar betaald parkeren is en waar niet.
(of moet het te weten zien te komen)


Nee, de verkeersregels zijn daar heel duidelijk over, het gewenste parkeergedrag moet duidelijk aangegeven zijn (met een wit onderbord onder het P-bord dat het parkeergebod aangeeft). Zeker voor een buitenlander is het van groot belang dat één en ander correct volgens de regels aangegeven wordt.

Wel is het zo dat als iets op de één of andere manier toch aangegeven staat en het is niet duidelijk, je lef moet hebben de zaak voor de rechter te laten komen omdat gemeentes doorgaans van mening zijn dat hun bebording klopt. Toch sneuvelen veel boetes alsnog als iets niet keurig volgens de verkeersregels is aangegeven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean-Claude,

je zal als Belg toch niet de moeite doen om een boete in Nederland te betalen of zelfs aan te vechten sick

Zij doen het hier in elk geval ook niet.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PaulCl
Jean-Claude,
je zal als Belg toch niet de moeite doen om een boete in Nederland te betalen of zelfs aan te vechten sick
Zij doen het hier in elk geval ook niet.


Enkele jaren terug was dat wellicht een goede strategie, maar inmiddels werkt men Europees zo goed samen dat ik vrees dat je in dat geval de boete met enige vertraging inclusief alle verhogingen zult moeten voldoen. frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het om een bedrag van 10 eurocent ging, is mijn vermoeden groot, dat zij in een zogenaamde "blauwe zone" stond. Daar mag men maximaal 1 uur staan. Waar je vroeger een klok achter de ruit moest hangen, daar dient tegenwoordig een kaartje van 10 eurocent geldig voor een uur gekocht te worden...

 

Kaart van Amsterdam met zones staat hier: http://www.stadstoezicht.amsterdam.nl/parkeren/betaald_parkeren_in

 

Ik heb ff snel gekeken, Isolatorweg is niet direct te zien maar het is een zijstraat van Transformatorweg en daar is inderdaad betaald parkeren. Blauwe zone 0,10 euro voor max 1 uur, anders 2,40 p/u.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn dochter is eindejaarsstudente musicaltheater in Tilburg, vandaar de locatie (diverse produktiehuizen in de omgeving, zie zelfs UPC liggen op google maps) en zij is dus met een aantal Nederlandse mede-studenten naar een auditie geweest in die omgeving.

ik heb inmiddels ook gevonden dat die locatie omvat is het vergunningsgebied "westpoort-3" en daar geldt inderdaad een tarief van 0,10 euro voor de eerste 3 uren.......

vraag is dus wel hoe duidelijk dit aangegeven stond, want zowel zij als haar passagiers vielen dus uit de lucht. Ik zie dat google street in die zone aktief is, werkt hier echter niet op het werk (jaja we zijn aan het werken) maar zal vanavond eens "door die straat lopen" om te zien welke borden er staan en of er parkeerautomaten aanwezig zijn of niet. Indien niet dan dien ik alsnog een bezwaarschrift in, je kan (zeker als buitenlander) toch moeilijk op de hoogte zijn van de finesses van het parkeerbeleid van een grootstad, zeker in een industriële zone.

Als er duidelijke aanwijzigen staan dan moet ze die boete maar betalen - hoewel ik het ook idioot vind dat men bijna 50 euro rekent als kosten op een heffing van 10 eurocent, maar ja dat bedrag zal wel per wet of zo geregeld zijn.

niet betalen vind ik geen optie, enerzijds omdat ze fulltime in Nederland verblijft en anderzijds omdat ze die boete dan wel bij ons thuis komen ophalen.......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
iemand die wel in de betaalde zone stond en een parkeerbon heeft gekregen heeft die bon bij een buitenlands kenteken auto onder de ruitenwisser geschoven in de hoop dat zo'n buitenlander door onkunde dit bedrag zal voldoen...


Dit slaat werkelijk nergens op.
Het bonnetje op je ruit is geen acceptgirokaart.
Die komt altijd later op je huisadres, DIE moet je betalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
hoewel ik het ook idioot vind dat men bijna 50 euro rekent als kosten op een heffing van 10 eurocent, maar ja dat bedrag zal wel per wet of zo geregeld zijn.


Welkom in de wondere wereld van parkeerboetes sick

In het begin van de jaren '90 wilde de Nederlandse overheid de invordering van parkeerboetes makkelijker maken. Omdat men bang was voor clausules in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens heeft men de parkeerboetes ingekleed als belastingmaatregel.

Dat betekent: Parkeergeld is een belasting, en als je je belasting niet betaalt dan bega je geen overtreding maar mag de belasting worden nageheven. Het gevolg is dat de gemeente geen boetes in rekening mag brengen. Wat wel mag zijn de gemaakte kosten.

Die bijna 50 euro is dus een vergoeding voor de parkeerwachter, zijn auto, de meldkamer, enzovoorts. Nu is dat bedrag bij veel gemeentes wat onevenredig hoog. Door menig automobilist worden zodra de berekening wordt opgevraagd via een WOB-procedure enige slordigheden in de berekening ontdekt.

Ik heb zelf de gemeente Delft op deze manier eens doorgelicht, die hadden de kosten van de parkeermeters ook doorberekend in deze kosten, en daar heb na wat WOB- en bezwaarschriftjes te schrijven toen deels gelijk in gekregen, dat scheelde bijna een miljoen aan kosten die uit de berekening geschrapt werden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...