Ga naar inhoud


naheffingsaanslag parkeerbelasting amsterdam allo ?


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

Gast Pedro Newbie

Heb je helemaal gelijk in maar ik heb nog nergens kunnen zien in deze kwestie dat de overheid zich niet aan de regels gehouden heeft, alleen dat de dame in kwestie zegt dat zij niet wist dat er betaalt moest worden en later zegt dat zij wel een betaalautomaat gezien heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

er staat inderdaad een betaalautomaat, maar die is niet toegankelijk wegens werken aan een nieuw parkeerterrein achter die automaat. De automaat en het parkeerterrein lijken één geheel, er is niets dat er op wijst dat die automaat ook voor die straat moet gebruikt worden, en als dat al zo zou zijn dan kan hij momenteel niet gebruikt worden want alles rond die werken is afgezet. Dus wàààààr zou ze dan een parkeerticket moeten halen - enkele straten verder soms ?

kijk eens hier : de stad Amsterdam moet maar zien dat ze haar verantwoordelijkheid opneemt : betalend parkeren ? OK, maar dat ze dit dan duidelijk aangeven en dat ze dan goed werkende en toegankelijke betaalautomaten in de omgeving plaatsen, dan zal er niemand een bezwaarschrift moeten indienen want dan was het inderdaad haar eigen schuld. Hzt bezwaarschrift is getekend en morgen vliegt alles de post binnen. Als ik dan over een maand nog niks gehoord heb dan stel ik ze in gebreke en schakel ik de B&W in.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie

Het gaat hier om het feit dat mensen die denken zich niet aan de regels te hoeven houden, of zich per ongeluk daar niet aan hebben gehouden, daar niet de consequenties willen nemen als zij daar op aangesproken/bekeurd worden.

Zoals de Latijnse spreuk al zegt: Ignorantia juris non excusat of te wel: Onwetendheid is geen excuus.


Ik vrees dat veel ambtenaren zo reageren ja, maar ik heb toch een ander idee van normen en waarden en dat is dat je iemand niet op de bon slingert als je als eigen gemeente je zaakjes niet op orde hebt.

Als er borden met koeieletters hadden gestaan, dan kan ik het er nog enigszins mee eens zijn dat je de consequenties moet nemen. Het overgrote deel van dit soort boetes wordt echter veroorzaakt door onduidelijkheden. Je kunt van een gast uit den verre niet verwachten dat hij bekend is met de situatie en zich dus op basis van vermeldingen ter plekke zal moeten informeren. Gemeentes hebben een informatieplicht betreffende verordeningen, en de parkeerverordening is daar niet van uitgezonderd. Onwetendheid is geen excuus, maar "hoe had ik moeten weten?" is wel een excuus.

Niet alleen verzaken gemeenten hun informatieplicht, zij maken er doorgaans op allerlei manieren een potje van. Ik ben benieuwd hoe degelijk de berekening van de Amsterdamse naheffingskosten gaat zijn...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie

Denk je niet dat de administratieve kosten dan i.p.v. de € 49,60 ongeveer € 69,60 of hoger wordt?


Dat is een reden om de berekening van die 49,60 op te vragen. Het is namelijk helemaal niet toegestaan andere kosten op te voeren dan de kosten voor het naheffen zelf. Kosten voor WOB-verzoeken moeten uit een andere pot komen. Sommige gemeenten hebben er helaas een handje van de naheffingskosten krankzinnig hoog te maken door er allerlei leuke dingetjes mee te financieren.

Citaat:

Hoe dan ook, die kosten komen uit de lengte of de breedte dus dan zal het parkeertarief wel omhoog gaan.


http://www.nujij.nl/financiele-problemen-in-amsterdam-vanwege.6841068.lynkx

... zodat Amsterdam nog meer financiële problemen krijgt. whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: Zuppelan

Ik vrees dat veel ambtenaren zo reageren ja, maar ik heb toch een ander idee van normen en waarden en dat is dat je iemand niet op de bon slingert als je als eigen gemeente je zaakjes niet op orde hebt.

Als er borden met koeieletters hadden gestaan, dan kan ik het er nog enigszins mee eens zijn dat je de consequenties moet nemen.

Je hebt helemaal gelijk als blijkt dat de gemeente de zaakjes niet op orde heeft/had.

Maar wat ik nog steeds niet weet of er toen geen borden hebben gestaan, wat oude googlestreetview foto's van voor de invoering van betaald parkeren zijn nou niet bepaald overtuigend. Misschien dat iemand daar ter plekke goed bekend is en daarover het verlossende woord kan geven?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van een van de afslagen A10 komt zie je dit soort borden.

Die gelden dus voor een hele zone.

In Amsterdam is die zone alles binnen de A10 met uitzondering van Amsterdam-Noord.

post-8198-1318260584,1051_thumb.jpg

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, ik ben vandaag even een paar honderd meter omgereden om de situatie zelf te inspecteren. Het bord dat de betaalzone aanduidt is niet heel moeilijk te vinden, het staat voor het IBIS-hotel. Inderdaad staat die parkeerautomaat er geplaatst alsof hij voor die parkeerplaats is, toch had de aanwezigheid ervan wel een lampje mogen doen branden.

 

Maar...

 

Het bord dat de zone aanduidt staat met een hoek van 45 graden op de rijrichting, waardoor totaal niet duidelijk is of het bord van toepassing is op de Isolatorweg of op de Transformatorweg. Een verkeerde interpretatie is zo gemaakt.

 

Bovendien, als we de regels eens nalezen:

 

http://wetten.overheid.nl/BWBR0009104/geldigheidsdatum_15-12-2009

 

Citaat:

10. Borden worden geplaatst aan de rechterzijde van de weg of boven een rijstrook indien het bord uitsluitend voor die rijstrook geldt, dan wel links van de weg indien het bord uitsluitend voor de linkerzijde geldt.

Indien plaatsing rechts van de weg niet mogelijk is, kunnen zij boven de rijbaan worden aangebracht.

Ter hoogte van rechts geplaatste borden kunnen eveneens aan de linkerzijde van de weg of rijbaan worden geplaatst indien daaraan uit oogpunt van waarneembaarheid behoefte bestaat dan wel indien het bord tevens voor de linkerzijde geldt.

 

Zoals ik het interpreteer kan het bord "zone" in dit geval alleen maar op de Transformatorweg van toepassing zijn, immers, wie op de Transformatorweg rijdt ziet het bord aan zijn rechterzijde. Wie de Isolatorweg inrijdt ziet het bord aan zijn linkerzijde.

 

Maar eigenlijk boeit dit helemaal niet, want:

 

Citaat:

8. Borden worden in beginsel haaks ten opzichte van de wegas geplaatst.

 

Een bord onder een hoek van 45 graden kan er dus net zo goed niet staan, het is ongeldig.

 

Naar mijn mening zou deze zaak gewonnen moeten kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Goed, ik ben vandaag even een paar honderd meter omgereden om de situatie zelf te inspecteren. Het bord dat de betaalzone aanduidt is niet heel moeilijk te vinden, het staat voor het IBIS-hotel.


als ik nu naar Google Maps ga kijken dan zie ik dat het hotel Ibis zich aan de noordkant van de transformatorweg bevindt, dus naar de A10 toe. De afstand tussen het Ibis hotel en de Isolatorweg schat ik op 100 meter. Aan de IBIS-kant moet het dus een einde-zone bord zijn, want je verlaat de parkeerzone. Het zone-bord moet dus aan de andere kant van de weg staan, want hier rij je de zone binnen. Je kan bovendien niet linksaf de isolatorweg afslaan, je moet naar het volgende kruispunt, 180° draaien, en terugkeren om de eerse afslag rechts te nemen. En als je dan nog geconfronteerd wordt met een bord dat 45° gedraaid staat aan je linkerzijde - ik zou eigenlijk zelf eens ter plaatse moeten poolshoogte nemen maar bon, ik kan er moeilijk 600 km voor gaan rondrijden. De bal is aan het rollen en we zien wel waar we uitkomen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je inderdaad die 180 graden draait en terugkeert om de eerste afslag rechts te nemen, dan kan je direct kiezen tussen de parallelweg van de Transformatorweg waaraan het Ibis-hotel ligt, of de Isolatorweg die er dus dwars staat. Precies op die hoek tussen parallelweg en Isolatorstraat staat het zonebord onder een hoek van 45 graden.

 

Ik wil de eerstvolgende keer dat ik naar kantoor ga wel even een fotootje schieten, jij moet er 600km voor rijden, ik moet er iets in de orde van 600 meter voor omrijden smile Dat wordt dan wel begin januari, vandaag was ik voor het laatst in 2009 op kantoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

we zijn inmiddels 6 weken verder en ik heb nu eindelijk een "naheffingsaanslag" ontvangen van de gemeente Amsterdam, dus ruim 2 maand na de parkeerbon.

nog steeds geen enkel bericht wat mijn bezwaar betreft, laat staan dat ik al iets gezien heb van mijn WOB verzoek ......

nu sta ik dus voor een dilemma : betalen of niet ?

Als ik betaal dan zie ik van dat geld nooit iets terug, daar ben ik nu al zeker van, want waarom zouden ze dan nog enige moeite doen om mijn bezwaar te behandelen ?

Maar als ik niet betaal dan gaan de kosten nog verder oplopen en riskeer ik dat er een incassobureau wordt opgezet.

het liefste zou ik willen dat heel deze zaak zonder verdere meerkosten onmiddelijk door een politierechtbank behandeld wordt, want ik denk dat ik een sterke "case" heb en daarvoor wil ik me nog wel eens verplaatsen, gewoon uit princiepe.

maar niet als de kosten hierbij torenhoog gaan uitschuiven, princiepes zijn mooi maar ik wil er geen financiele kater aan overhouden ook al weet ik dat ik gelijk heb.

 

zijn er hier leden die al ervaring hebben met het bovenstaande, en wat raden jullie mij aan ?

 

Zuppelan,

ik denk dat het moment is aangebroken om je fototoestelletje uit de kast te nemen. Kun jij me (per email, zie mijn profiel) enekel foto's van het begin van de Isolatorstraat doorsturen, met dat zonebord links op de hoek in 45° ?

 

met dank aan iedereen voor de geleverde informatie !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...