Ga naar inhoud


naheffingsaanslag parkeerbelasting amsterdam allo ?


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jean-Claude
maar zal vanavond eens "door die straat lopen" om te zien welke borden er staan en of er parkeerautomaten aanwezig zijn of niet

Waarbij je er niet van uit moet gaan dat dat de huidige situatie is.
Misschien zijn die beelden een jaar geleden gemaakt en zijn de automaten daarna geplaatst.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In Amsterdam heb ik wel eens de indruk dat ik denk dat ik gratis sta, opeens een bekeuring heb........ en stellig het idee dat de parkeer-automaten er opeens stonden. (Of zouden ze net als de vaste snelheidscontroles nu ook mobiele parkeer-automaten hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan


Enkele jaren terug was dat wellicht een goede strategie, maar inmiddels werkt men Europees zo goed samen dat ik vrees dat je in dat geval de boete met enige vertraging inclusief alle verhogingen zult moeten voldoen. frown


Die bekeuring komt inderdaad gewoon aan in Vlaanderen (al is het dan met een vertraging van maanden..... ). Niet op gokken dus ;-)

Een kenner ;-)

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: MySat

Die bekeuring komt inderdaad gewoon aan in Vlaanderen (al is het dan met een vertraging van maanden..... ). Niet op gokken dus ;-)

Een kenner ;-)


Daar zit de kern van het probleem.

Zoals hierboven al uitgelegd, je hebt parkeerbekeuringen, en naheffingsaanslagen parkeerbelasting.

De parkeerbekeuring loopt via Justitie, en deaarvoor bestaat een groot uitwisselingsnetwerk.
De belasting loopt via de gemeente, en of die aankomt?


Maar zoals hierboven ook al opgemerkt, blijf heel ver weg van Amsterdam!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amsterdam is de duurste stad ter wereld met haar parkeerbeleid.

Bij mij in het centrum vragen ze het belachelijke bedrag van 5 euro per uur. Een strop voor veel ondernemers die hun klanten zien verdwijnen.

 

De 10ct regeling is er wel in sommige gebieden zodat mensen de winkels kunnen bezoeken zonder zich blauw te betalen maar dan mag je ook maar een uur staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar: Rouen, Frankrijk, vergelijkbaar met Utrecht, pal in het centrum, 1 euro voor 4 uur.....

 

Groningen, Nederland, aan het eind van een afrit van de snelweg werd op 1 van de vele borden meegedeeld dat je in de naastliggende wijk parkeergeld moet betalen. Betaalapparaat zal er wel bij gestaan hebben, moet je maar net zien terwijl je op het verkeer let.

Zal in die wijk in A'dam wel net zo zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Amsterdam is de duurste stad ter wereld met haar parkeerbeleid.
Bij mij in het centrum vragen ze het belachelijke bedrag van 5 euro per uur. Een strop voor veel ondernemers die hun klanten zien verdwijnen.


Vind je het gek met z'n wanbestuur wat alleen maar geld over de BALK gooit. crazy
Kom elke week in Amsterdam (industrie) maar als klanten ons bellen voor in de stad, ben ik eerlijk dat alles wordt doorbelast vanaf het moment dat ik de ring verlaat / en weer oprij, dus uren en parkeer tarrieven. Dan komt het er meestal op neer dat de klant onze kant op komt ipv wij naar hun. Dus de ondernemer in STAD Amsterdam die betaald, en moet dan ook nog zijn hoofd boven water houden. cry
Dit beleid is ontstaan toen ik 1 keer mijn auto heb zien wegslepen terwijl ik aan het lossen was (binnen 3 minuten).....Ik die halve zool van parkeer beleid er op aan gesproken, was zijn antwoord dat ik tijdens het lossen de auto op slot had gedaan.......mijn antwoord was dat hij een hersen infarct had....als die auto open had blijven staan had ik hem zelf niet meer leeg hoeven maken.... mad maar ik moest betalen anders geen auto en niet naar huis. cry

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het in Eindhoven wel eens gehad. Kom terug bij de auto staat er zo'n bureaucraat te schrijven. Ik nog zeggen dat ik meteen weg ga, maar die proleet bleef doorschrijven en ik kreeg dus een prent van toen nog 50 gulden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn vrouw had vroeger een klant in Amsterdam, waarvoor ze jarenlang, 1 dag per maand, administratieve werkzaamheden regelde.

 

Ze parkeerde altijd op het Stadionplein, en nam dan de tram naar de binnenstad.

Het Stadionplein heeft brede toegangen.

 

Op zekere dag zette ze haar wagen s'morgens vroeg op het plein, en deed die dag haar werk.

Terug, bleek haar wagen van een wielklem voorzien te zijn, en kostte het ontklemmen ongeveer f 150.-

Aan de rand van het plein bleek na lang zoeken een bordje geplaatst te zijn, dat er betaald parkeren ingesteld was.

 

Dit was de laatste keer, dat ze voor die amsterdamse klant gewerkt heeft, hij kon iemand anders gaan zoeken.

 

Niet lang daarna is het bedrijf weggetrokken uit Amsterdam.

 

Aan de toegangen van de stad staan tegenwoordig kamera's, die de kentekens van vrachtwagens lezen, en automatisch een boete sturen, wanneer de vrachtwagen te "oud" is. (Mulieu).

 

Nog even, en ze kunnen het licht uitdoen in Amsterdam.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je lef hebt wordt je ondernemer.....zo niet wordt je werknemer.......wil je nog minder wordt je ambtenaar........wee een trapje lager, ga je in de politiek bij een raad van een gemeente......nog een trapje lager en je zit in Den Haag op het binnenhof......en daarna komt er aanwezig zijn bij PARKEERBEHEER.........

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, als ik die verhalen hierboven zo hoor ! Mijn dochter was gisteren behoorlijk ontdaan toen ik haar vertelde dat ze in een zone stond met betalend parkeren. Er stond inderdaad één betaalautomaat in die straat maar die was wegen werken aan de parking erachter afgezet en dus onbereikbaar. Bovendien leek die situatie er op te wijzen dat die automaat diende voor de parking in kwestie, niet voor de straat. Ze zijn nog naar de straathoeken gaan kijken maar daar stonden GEEN borden, ze vraagt zich ook af wààr ze een parkeerbiljet had moeten halen aangezien die enige automaat in de straat onbereikbaar was. De situatie is ook zo onduidelijk : je zit daar op een industrieel terrein met allemaal bedrijven, en de parkings staan rechts vóór de ingang van de bedrijven in kwestie. Er zijn ook diverse toegankelijke/niet toegankelijke bedrijfsparkings in de buurt, oa van een Burger King. het is dus niet duidelijk wààr er moet betaald worden en waar niet.

op google street zijn de beelden heel herkenbaar, die kunnen niet erg lang geleden gemaakt zijn, de werken aan de parking zijn bvb in voorbereiding, en die bewuste betaalautomaat staat nog NIET op de foto (de elektrische draden steken wel al uit het voetpad). Als ik haar route volg dan heeft ze vanaf de A10 via de transformatorweg naar de isolatorweg gereden. Er staan geen borden aan de hoek van de isolatorweg, dit heeft ze gecontroleerd. Een zonebord moet dus aan de toegang van de transformatorweg gestaan hebben - dit is echter een dubbelvaksbaan waar parkeren verboden is. hier een zonebord plaatsen met betalend parkeren in een straat met een parkeerverbod is voor mij toch zacht uitgedrukt zeer betwistbaar. Op de google street foto's is deze situatie duidelijk zichtbaar, terug zonder enig zonebord.

ik betwist niet dat er inmiddels betalend parkeren is ingevoerd in die zone, maar vind dat de aanduiding hiervan alles behalve duidelijk is. Dus genoeg redenen om toch maar een bezwaarschrift in te dienen.

overigens zullen ze de rekening naar ons thuis moeten opsturen, want op hun naheffingsaanslag staat geen enkel rekeningnummer, BIC of IBAN vermeld, en ik zie mij niet een ritje maken naar Amsterdam naar één van hun servicepunten.

Als ik bovendien lees dat die naheffing niet door justitie maar door de stad Amsterdam geind wordt, dan vraag ik mij af of die zomaar via haar nummerplaat haar privé gegevens mogen opvragen. Nu ja, we zien wel.

met dank voor de vele reakties.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt inderdaad als een geval waarin een bezwaarschrift op zijn plaats is, betaald parkeren moet duidelijk aangegeven staan.

 

Bij een goed bezwaarschrift doe je naast het bezwaarschrift zelf een beroep op de Wet Openbaarheid Bestuur. Dat is een procedure die totaal los staat van het bezwaarschrift, maar wel uitermate nuttige informatie kan opleveren voor het formuleren van inhoudelijk sterke bezwaargronden.

 

Het is in jouw geval lastig te bepalen wanneer je je bezwaarschrift moet sturen, normaliter is dat bij een naheffingsaanslag zo snel mogelijk omdat de bezwaartermijn van 6 weken begint te lopen op het moment dat de aanslag wordt bevestigd aan je voorruit. De WOB-procedure duurt namelijk maximaal 4 weken, dus als je er snel bij bent kun je de informatie die je daarmee verkrijgt gebruiken voor een aanvullend bezwaarschrift.

 

In jouw geval verraadt je met een bezwaarschrift waarschijnlijk je adresgegevens, die anders met extra moeite door de gemeente zullen moeten worden verkregen. Die afweging zul je moeten maken, je zou kunnen overwegen pas in bezwaar te gaan als je het duplicaat-naheffingsaanslag thuis hebt ontvangen.

 

 

Als ik een voorstel mag doen voor een goed bezwaarschrift, gebaseerd op mijn ervaring:

 

Citaat:

Aan: Gemeente Amsterdam

Afd. Belastingen

Postbus xxxx

9999 XX Amsterdam

 

Betreft: Bezwaar naheffingsaanslag xxxxxxxx en WOB-verzoek

 

Geachte heer/mevrouw,

 

Op xx december was ik in op de Isolatoweg in Amsterdam. Tot mijn grote verbazing vond ik onder mijn voorruit een naheffingsaanslag parkeerbelasting. Ik heb uitvoerig gezocht naar borden die aangeven dat in de straat betaald moest worden geparkeerd maar deze is niet gevonden.

 

(voeg foto's van straat bij)

 

Wel bevindt zich in de betreffende straat een defecte parkeermeter nabij enkele parkeervakken. De parkeerder krijgt de indruk dat het hier om betaald parkeren voor de betreffende vakken gaat.

 

(voeg foto van parkeermeter bij)

 

Een buitenlander als ik is buitengewoon afhankelijk van duidelijke informatievoorziening over het gewenste parkeergedrag. De juiste manier om betaald parkeren aan te geven is een bord E4 te plaatsen met daaronder een wit onderbord zoals bedoeld in artikel 24 van de verkeersregels waar het het door de parkeerder gewenste parkeergedrag moet blijken. Het is overduidelijk dat hier niet aan voldaan is, en bijgevolg teken ik bezwaar aan tegen deze naheffingsaanslag.

 

Het feit dat dit ik in dit bezwaarschrift goed op de hoogte ben de regelgeving komt doordat ik geholpen ben bij het opstellen van dit bezwaarschrift en kan is dus geen teken dat ik bekend ben met de situatie in Nederland; ik was totaal onbekend (en ben dit nog steeds grotendeels) met de verkeerssituatie in Amsterdam.

 

In dit schrijven dien teken ik bezwaar aan tegen deze heffing waar ik in eerste termijn slechts beperkt bezwaargronden opgeef. In het tweede deel van deze brief doe ik in een verzoek op grond van de Wet Openbaarheid Bestuur om bepaalde documenten. Het is waarschijnlijk dat de informatie uit deze documenten aanleiding geeft aanvullende bezwaargronden te formuleren, indien dit het geval is zal ik deze in een aanvullend bezwaarschrift meedelen.

 

WOB-verzoek

 

Ik verzoek u mij ingevolge de Wet Openbaarheid van Bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2 om mij alle op deze naheffingsaanslag betrekking hebbende stukken toe te sturen, waaronder:

 

- Het brondocument. Ofwel het (mogelijk elektronische) document dat de parkeerwachter aanmaakte bij opleggen van de naheffingsaanslag.

- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen.

- Het besluit dat ten grondslag ligt aan het heffen van parkeerbelasting op de Isolatorweg. Er wordt hier een bestuurlijk besluit bedoeld, niet noodzakelijk een verkeersbesluit.

- De geldige akte van beëdiging van de dienstdoende controleur.

- Actueel, gedateerd en ondertekend mandaat van de gemeente betreffende de betrokken parkeerbelasting en -vergunningen, -tarieven en –locatie.

- Een document waaruit blijkt wie de heffingsambtenaar is die bezwaarschriften af-/ goedkeurt.

- De onderbouwde berekening die ten grondslag ligt aan de kosten naheffingsaanslag groot EUR 49,60.

- (Indien van toepassing) de onderbouwde berekening die ten grondslag ligt aan het bedrag parkeerbelasting groot EUR 0,10.

- Het mandaatbesluit waaruit blijkt dat de ambtenaar die de naheffing oplegde, gemandateerd was om als heffingsambtenaar op te treden.

 

Gaarne ontvang ik een besluit op mijn WOB-verzoek binnen de termijn van vier weken die de WOB hiervoor stelt, alsmede binnen dezelfde termijn de documenten zelf of anders een schriftelijke verdaging.

 

Hoogachtend,

Link naar reactie
Delen op andere sites

foto's toevoegen zal moeilijk gaan, mijn dochter heeft geen foto's genomen, en ik ga er nu ook niet voor naar Amsterdam gaan rijden. Heb dus enkel wat Google Street View foto's om bij te voegen. Dat ik bij een bezwaarschrift mijn adresgegevens prijs moet geven is inderdaad jammer, maar ik vermoed dat ze dit anders ook wel geregeld krijgen (zoniet zou geen enkele buitenlander zijn parkeerboete moeten betalen in Amsterdam).

Leuk bezwaarschrift, dat van die WOB wist ik niet. Ik heb al een eigen bezwaarschrift opgemaakt van 3 bladzijden, ik ga er uw text in vermengen, té gemakkelijk ga ik het hen ook niet maken. met dank.

 

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...