Ga naar inhoud


Welke uitzending op NederlandHD/RTL4HD is NativeHD ?


Bram1nat0r

Aanbevolen berichten

Leuk dat NederlandHD en RTL4HD, maar valt er ergens te zien welke uitzendingen daadwerkelijk in nativeHD worden uitgezonden ?

 

Iemand ergens een online TVGids gezien, waar dit bij staat vermeld ? In Totaal TV en TVGids staat het iig niet...

 

DM800S - DM7000S - DM500S - 2x Triax 88cm - Strong DISEcQ H-H Motor SRT DM2100 - Triax TD(S) Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

wel dat zal dan de reclame zijn denk ik zo... en misschien een enkel (studio) talkshow'tje

 

(dacht je dat ze USA-series hebben in native HD waarvan eigenlijk alles nu een "re-run" van vijf jaar geleden is - ja een enkel courante serie, maar inkoop SD of HD series is een hele kwak duiten verschil dat hebben die reclame opdrachtgevers niet eens door dat er verder niks is )

 

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
wel dat zal dan de reclame zijn denk ik zo... en misschien een enkel (studio) talkshow'tje

(dacht je dat ze USA-series hebben in native HD waarvan eigenlijk alles nu een "re-run" van vijf jaar geleden is - ja een enkel courante serie, maar inkoop SD of HD series is een hele kwak duiten verschil dat hebben die reclame opdrachtgevers niet eens door dat er verder niks is )

ciao

Die zogenaamde HD-zenders (of beter: SD-zenders met HD-logo met hooguit geupscaled materiaal) komen er vooral op aandrang van ongeduldige bezitters van HD-schermen. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07

Die zogenaamde HD-zenders (of beter: SD-zenders met HD-logo met hooguit geupscaled materiaal) komen er vooral op aandrang van ongeduldige bezitters van HD-schermen. wink


Daar geloof ik niet zo in.
We worden gewoon gek gemaakt door de commercie die nieuwe wegen ziet om €uro's te genereren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: Eduard07

Die zogenaamde HD-zenders (of beter: SD-zenders met HD-logo met hooguit geupscaled materiaal) komen er vooral op aandrang van ongeduldige bezitters van HD-schermen. wink


Daar geloof ik niet zo in.
We worden gewoon gek gemaakt door de commercie die nieuwe wegen ziet om €uro's te genereren.

Maar we zien de providers tot nog toe rustig aan doen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hellohelloagain
Origineel bericht van: Bram1nat0r
Leuk dat NederlandHD en RTL4HD, maar valt er ergens te zien welke uitzendingen daadwerkelijk in nativeHD worden uitgezonden ?


Dit houden ze angstvallig geheim,niemand mag weten dat zeker driekwart van de HD geupscaled is en
dat geupscalde HD eigenlijk rommel is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alles wat je op je flatscreen ziet (behalve HD) wordt geupscaled, wanneer je een full HD scherm hebt.(alleen doet je flatscreen dat voor je).

Wanneer het bronsignaal 576i is, en er niet geupscaled zou worden, zou 3/4 van je beeldscherm zwart worden.

 

Het voordeel van het aan de zenderkant upscalen is, dat daardoor de beeldkwaliteit van sd materiaal op je scherm doorgaans beter wordt.

 

Wat je dus van Canaldigitaal vraagt, is om het beeld op zwart te zetten, wanneer er geen HD materiaal wordt uitgezonden?

Gebeurt bij ITV op deze manier.

 

Hoe zou je anders de overgang tussen SD en HD willen laten gaan? Afspreken, dat we pas hd gaan uitzenden, wanneer er meer dan de helft van het volk een HD scherm heeft staan, en dat meer dan de helft van het programma aanbod native hd is?

 

Verleden jaar werdt er door de NOS nog steeds een groot aantal eigen producties in 4/3 uitgezonden, met het argument, dat er nog steeds 4/3 toestellen in de markt staan.

 

Omschakeling naar HD is niet te stoppen, en ik denk dat er tegen het eind van het jaar niemand meer sd wil kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hellohelloagain

 

Beste ceesv,

de betere fullHDtelevisies zetten SD zodanig om dat het een stuk beter uitziet dan

de geupscaldeHD die je op de kabel/satelliet voorgeschoteld krijgt.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Wat je dus van Canaldigitaal vraagt, is om het beeld op zwart te zetten, wanneer er geen HD materiaal wordt uitgezonden?
Gebeurt bij ITV op deze manier.

Voorzover ik ben geinformeerd, zendt ITV-HD zo weinig via de schotel uit, omdat ze niet op een spotbeam zitten. Die zijn op Astra2 allemaal al bezet.
Ze zenden regelmatig geupscaled materiaal uit, maar dat heeft te maken met de rechten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ze spreken toch echt over HD uitzendingen.

 

Don’t forget that ITV HD is accessed using the red button when prompted on ITV1; channel 103. The red button will not be accessible when no HD programme is on.

 

Upscaled materiaal heb ik de afgelopen tijd niet gezien op deze zender.

Hier het lijstje voor de eerste twee weken van dit jaar.

 

>ITV HD Scedule<

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hellohelloagain

Beste ceesv,
de betere fullHDtelevisies zetten SD zodanig om dat het een stuk beter uitziet dan
de geupscaldeHD die je op de kabel/satelliet voorgeschoteld krijgt.

Dat betwijfel ik toch zeer. Bij mij in ieder geval niet.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt toch af van je eigen tv en van de upscale-kwaliteit van de betreffende zender. Nederland HD ziet er op mijn tv ook met SD-programma's beter uit dan Nederland 1.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hellohelloagain

Zenders of programma's 'omzetten' van 576I naar 1080I

levert ALTIJD een bedenkelijk resultaat op,erg genoeg

dat mensen het verschil niet zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...