Ga naar inhoud


Rebox 9000 nieuwe software V89


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten


  • Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: David1980
Hoe kom je daar bij, moet je dan wat open maken of zo?
En nu is de Rotbox weer uit de dood opgestaan, het blijkt dat een thermische zekering de oorzaak was.


Het was een kwestie van een 10-15 minuten wachten, toen ging de Rotbox weer aan.
Dus alles wijst op een thermische zekering.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: victoire
Eerlijk is eerlijk, zo slecht is de Rebox nou ook weer niet.

Er zitten een paar vervelende bugs in, o.a. in de epg/planner dat naam steeds veranderd,en de bug in de voortgangsbalk,

En o.a. het versneld voor en achteruit spelen, gaat niet goed.
Als ze dat zouden oplossen, zou het een superbox zijn voor de gewone tv kijker, die tv wil kijken, en wil opnemen, zonder veel poespas.

Ik had laatst een HD pvr gekocht [ik zal geen naam noemen] van 649 euro, plus een module van 59 euro, maar die HD pvr stond met module en al, al na drie weken op zolder. Bij die HD pvr is de Rebox 9000 een geschenk uit de hemel.


Ooggetuigeverslag: Het is weer zover,...kijkend naar Ned2 start een opname van een andere zender via epg en de Rotbox crasht. Het komt wel goed he...in 2020?!
En de boel wordt opnieuw opgestart en crasht opnieuw.

"Eerlijk is eerlijk, zo slecht is de Rebox nou ook weer niet."

Je moet toch wel veel fantasie hebben om zoiets te zeggen over deze Rotbox!

Als klap op de vuurpijl heeft de Rotbox het nu helemaal begeven, start helemaal niet weer op.
DE ROTBOX IS DOOD!

En nu is de Rotbox weer uit de dood opgestaan, het blijkt dat een thermische zekering de oorzaak was.

't Zal mij benieuwen wat er nu weer gaat gebeuren.

Wordt vervolgd.

dat zeg jij wel, maar, die problemen die jij tegen komt heb ik nog nooit gehad, met mijn Rebox ik durf gerust te zeggen dat het een goede box is

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: victoire
Dus alles wijst op een thermische zekering.

Zoals je al zelf schrijft wijzen deze symptomen toch wel op een warmteprobleem.
Er even van uitgaande dat jij het apparaat dusdanig hebt opgesteld / ingebouwd dat een eventueel warmteprobleem niet door de fysieke opstelling kan ontstaan moet het probleem in het apparaat worden gezocht.
Gelet op het feit dat er tot nu toe nauwelijks of zelf geen direct aan warmte gerelateerde klachten bekend zijn moet het toch wel specifiek aan jouw apparaat liggen.
Kun jij op de een of andere manier de binnentemperatuur van het apparaat meten nadat deze enige tijd in bedrijf is geweest?
Heb jij deze klacht(en) al eens bij jouw dealer of bij Rebox aangekaart en zo ja, wat waren dan de reacties?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: victoire
Dus alles wijst op een thermische zekering.

Zoals je al zelf schrijft wijzen deze symptomen toch wel op een warmteprobleem.
Er even van uitgaande dat jij het apparaat dusdanig hebt opgesteld / ingebouwd dat een eventueel warmteprobleem niet door de fysieke opstelling kan ontstaan moet het probleem in het apparaat worden gezocht.
Gelet op het feit dat er tot nu toe nauwelijks of zelf geen direct aan warmte gerelateerde klachten bekend zijn moet het toch wel specifiek aan jouw apparaat liggen.
Kun jij op de een of andere manier de binnentemperatuur van het apparaat meten nadat deze enige tijd in bedrijf is geweest?
Heb jij deze klacht(en) al eens bij jouw dealer of bij Rebox aangekaart en zo ja, wat waren dan de reacties?


De Rotbox staat volkomen vrij, ik zal volgende keer je wijze woorden opvolgen en een thermometer in z'n kont steken, de verwarming wat lager zetten en keer op keer bij elke klacht op en neer rijden naar de arme leverancier die me deze rotzooi heeft geleverd...want ik heb een Rotbox.
Dit lijkt me echter een betere oplossing:
www.***geen-reclame***-nord.de/aldi_angebot_do_18_02_2010_48_281_4288_5.html

Digitaler Design HD-Satelliten-Receiver mit integrierter 500-GB-Festplatte und Doppel-Tuner 229 Euro.

Dat is de halve prijs!

Erger dan de Rebox 9000 die ik nu heb kan niet.

Voor de algemene ontwikkeling: Als je de electriciteit van een apparaat uitschakelt gebeurt het wel vaker dat een thermische zekering reageert, zo ook in dit geval. Als je betreffend apparaat niet meer aankrijgt op een normale manier moet je de energie wel uitschakelen. Het is bij de Rotbox gebruikelijk om regelmatig op deze manier een harde reset te doen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

@ victoire ik snap niet dat jij zo loopt te mekkeren op dit forum , als jij niet tevreden bent over de rebox zou ik er mee terug gaan naar de dealer en daar de problemen voorleggen , waarschijnlijk ruilt die hem wel gewoon om.

Ik heb nu meerder reboxen geplaatst en heb er geen problemen mee ondervonden (op de kleine bekende bug na van spoelen in de time line)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik begin een beetje te vermoeden dat deze meneer een ander comercieel belang behartigd.

Opvallend is dat het ook telkens de zelfde zijn.

ga er idd lekker mee terug en koop maar een ander, dit voegt helemaal niets toe.

Weet je nog, niet tevreden, geld terug !

smile

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vast van de ***geen-reclame***...domme opmerking Duitsland.

Als ik commerciele belangen zou hebben wees ik niet op een prijs van 229 Euro voor een HD dubbeltuner.

En als ik kritiek heb en een oordeel heb dan geef ik dat, ik vraag me af of jij commerciele belangen hebt Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kasato
@ victoire ik snap niet dat jij zo loopt te mekkeren op dit forum , als jij niet tevreden bent over de rebox zou ik er mee terug gaan naar de dealer en daar de problemen voorleggen , waarschijnlijk ruilt die hem wel gewoon om.
Ik heb nu meerder reboxen geplaatst en heb er geen problemen mee ondervonden (op de kleine bekende bug na van spoelen in de time line)


Offtopic: Mee eens, als je zoveel problemen hebt en je bent de enige in de meeste van deze problemen, dan is de meest logische stap terug te gaan naar de dealer. Ruil hem om, desnoods voor een ander merk. Dan ben je van je "rotbox" af en hoeven wij je frustratie niet te lezen. want het is frustratie, niks meer of minder. Begrijpelijk hoor, maar je moet er zelf ook wel wat moeite voor doen om dingen geregeld te krijgen door terug te gaan naar je Rebox dealer. Wil je dat niet, dan heb je verder in mijn ogen geen recht van spreken of klagen.

Ontopic: Vandaag voor het eerst gemerkt dat de commercial skip weer raar doet. Opname door de war. Maar, ik heb toen op "stop"geduwd, even gewacht en daarna een "continue play", toen starte hij wel vanaf de laatste skip ipv vanaf de eerste reclame. Alleen was de tijdbalk wel erg door de war hehe. Maar kon de gehele opname gelukkig nog zien, was net op tijd klaar. Lang leve de 15 min uitloop die standaard is ingesteld ;-) Ik merkte trouwens dat de commercial skip alleen raar gaat doen wanneer je een langere periode ineesn skipt, ik tikte 6 keer op de rechter toets naast ok, toen wilde hij niet meer zo. Bij max 3x is er geen probleem. Maar rebox moet er nog wel even naar kijken in een volgende FW update.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: victoire
Origineel bericht van: Wolkje
Ook ik had problemen met het afspelen van de TS bestanden via de computer. Via dit forum kreeg ik de tip het programma Gom Player' (http://www.gomlab.com/eng/GMP_download.html) te gebruiken. Deze freeware werkt goed.


GOM player speelt bij mij de HD bestanden schokkerig af.
Media Player Classic heeft dit probleem niet.


Had nog geen HD content opgenomen. Nu ned 1 in HD kwaliteit beschikbaar is via Canaldigitaal, blijkt GOM player voor HD materiaal niet te werken. Wel dus met SD uitzendingen. WMP Cl werkt ook niet. Iemand nog ideeen? (BSplayer, Power DVD 9, WMP12, VLC al geprobeerd).

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen weer een vastloper. Box aangezet live ned 1 kijken. Epg oproepen: dit ging goed. Daarna epg omschakelen naar dagprogramma op ned 1. Kreeg scherm met tijden van de dag. Geen programma's ingevuld, maar kon ook niet meer terug ui dit scherm. Box reageerde niet meer op de afstandsbediening. Bleef op epg scherm hangen en kon alleen nog maar uit met de knop achterop. Box was niet warm want ik keek nog maar 10 minuten. De afgelopen week geen vastlopers gehad met de nieuwe versie 89. Nu dus wel weer zonder iets bijzonders te doen. Heel vreemd. Zo heb ik dus 1 keer in de 1 a 2 weken een vastloper en de rest van de tijd geen klachten. Box omruilen heeft volgens mij niet zoveel zin. Is namelijk al de tweede ontvanger sinds aanschaf in september. De eerste met de software versie, ik dacht 55, had heel veel vastlopers en een heel slechte afstandsbediening. Ga er maar vanuit dat dit bij de rebox hoort en misschien dat het nog beter wordt bij volgende updates. Leuk is anders. Begrijp ook niet dat er gebruikers zijn met geen klachten. Dit wijst er haast op dat er verschillende hardware versies zouden zijn. Kan me dit echter niet goed voorstellen. Warmte is niet het probleem , instellingen zijn goed. Feit dat het wel soms 2 weken goed werkt en dan weer een vastloper gaat mij boven de pet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

verschillen in hardware, zoals je suggereert, kunne nook komen door verschillen in montagekwaliteit van dezelfde hardware, weet ik uit ervaring.

ik heb geen idee hoe en waar deze boxen in elkaar worden gezet, maar het verschijnsel van de maandagauto is nog algemeen bekend...

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...