Ga naar inhoud


Rebox 9000 nieuwe software V89


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: victoire

Je hebt volkomen gelijk, Jurgen heeft er een handje naar om kritiek van anderen niet te respecteren en af te doen als een soort onzin, alsof hij de wijsheid in pacht "heefdt" om het met zijn manier van spellen uit te drukken.

Volgens mij lees je mijn bijdragen niet goed of geef je er een verkeerde interpretatie aan.
Verder zie ik dat jij pas heel kort lid bent en naar mijn mening niet goed kunt beoordelen of er iemand ergens 'een handje naar heeft'.
Op geen enkel moment heb ik iemands kritiek niet gerespecteerd of als onzin afgedaan.
Ik heb ook niet de wijsheid te pacht maar mag mij toch wel op enige ervaring beroepen.
Misschien dat ik het nog eens probeer uit te leggen wat ik bedoel (al dan niet met spelfouten).
Ik vind het heel vervelend dat leden een dure ontvanger kopen die uiteindelijk niet aan hun verwachtingen of zelf gestelde eisen voldoet. Daarover heb ik mij nooit negatief uitgelaten.
Zelf heb ik dit ook ondervonden toen ik bijna 3 jaar geleden heel enthousiast een Topfield TF7000HDPVR kocht en daar 2 jaar lang de illusie had dat Topfield de juiste firmaware zou opleveren zodat het apparaat conform de specificaties goed zou functioneren. Het was 2 jaar balen zonder dat de fabrikant ook maar een hand naar uitstak.
Ik weet dus heel goed waar ik het over heb.
Mijn tentoongestelde irritatie is opgewekt doordat één of meerdere RE-8000 / 9000 gebruikers herhaaldelijk over hetzelfde probleem / bug hun ongenoegen uiten.
Één keer het probleem of het ongenoegen over Rebox plaatsen is voldoende. Meerdere malen hetzelfde roepen voegt niets toe.

Het enige wat helpt is om al die irritaties, klachten, problemen of wat er zo aan ongenoegens leven bij te Rebox deponeren.
Die kan daar immers niet omheen en zal uiteindelijk toch wel iets mee moeten doen.

Wellicht is het handig als ik voorlopig elk inhoudelijk commentaar achterwegen laat.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wolkje,

Heb je twee kabels, vanaf de duo lnb, naar de ontvanger of heb je één kabel en deze doorgelust?

Als je twee kabels naar de ontvanger hebt, moet je de lnb instellingen op separate zetten.

Op de andere manier gaat het écht niet cry lukken.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caesarion
Wolkje,
Heb je twee kabels, vanaf de duo lnb, naar de ontvanger of heb je één kabel en deze doorgelust?
Als je twee kabels naar de ontvanger hebt, moet je de lnb instellingen op separate zetten.
Op de andere manier gaat het écht niet cry lukken.


Heb 2 kabels lopen vanaf de duo lab. Er loopt nu een opname, dus kan het niet nakijken en aanpassen. Straks even uitproberen.
Dank in ieder geval voor je snelle antwoord. Top!

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Misschien nog even een aanvulling.
Heb jij alle transponders - zenders zowel in Tuner1 als in Tuner2 geplaatst?
Zo niet, dan kun je tijdens het opnemen niet naar een andere zender overschakelen.


Mmmm, denk van niet. Hoe doe je dat?

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wolkje
Origineel bericht van: Jürgen
Misschien nog even een aanvulling.
..........overschakelen.


Mmmm, denk van niet. Hoe doe je dat?


Caesarion en Jürgen, probleem is verholpen. Dank, weer helemaal blij.

Enige probleem wat overblijft is als ik 2 opnames start.
In die situatie is alleen ned 1, 2, of 3 (19,2) en een aantal zenders van 23,5 beschikbaar. Een groot aantal zenders kan ik dan niet bekijken. Maar dat is niet zo hinderlijk. Komt toch niet vaak voor.

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je alle zenders verwijderd en deze opnieuw inleest dan krijg je nadat het inlezen is voltooid de vraag of je de zenderlijst ook nog naar een andere Tuner wilt kopiëren.

Als je de vraag met JA beantwoordt dan staan alle ingelezen transponders / zenders zowel in Tuner1 als Tuner2.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wolkje
Caesarion en Jürgen, probleem is verholpen. Dank, weer helemaal blij.

Enige probleem wat overblijft is als ik 2 opnames start.
In die situatie is alleen ned 1, 2, of 3 (19,2) en een aantal zenders van 23,5 beschikbaar. Een groot aantal zenders kan ik dan niet bekijken. Maar dat is niet zo hinderlijk. Komt toch niet vaak voor.


Hier kan ik het niet meer volgen.
Je schrijft dat het probleem verholpen is (welk probleem?) en daarna maak ik uit jouw aanvulling op dat het probleem nog niet is verholpen.
Op het moment dat alle zenders in zowel Tuner1 als Tuner2 zijn geplaatst en het 'Verbindingstype' staat op 'Separate' dan kun jij 2 opnames tegelijkertijd starten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ wolkje Als je 2 opnames heb gestart, kun je alleen nog kijken naar zenders die op 1 van de 2 transponders zitten waar opgenomen wordt.

Is ook logisch er zijn namelijk 2 tuners aan boord.

Als je in jou geval wel naar 23,5 kunt kijken zal 1 van de 2 opnames ook op 23,5 zitten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Origineel bericht van: victoire
Beste Jurgen en Duitsland

Ik denk niet dat je kunt zeggen dat mensen die iets op de rebox hebben aan te merken mekkeren. Ik gebruik zelf de rebox ook op een normale manier. Neem geregeld een programma op en kijk live-tv via de rebox of via de kabel. Maar ik heb toch regelmatig (1 keer per twee weken)een vastloper zodat ik de rebox weer per knop op de achterkant uit- en aan moet zetten. Groot gedeelte van de tijd doet hij het prima, maar dan weer een vastloper. Dus niet voor iedereen even betrouwbaar.Volgens mij is het forum er ook voor bedoeld om klachten te melden. We moeten iedereen zowel de mensen met en zonder kritiek de ruimte geven.


Je hebt volkomen gelijk, Jurgen heeft er een handje naar om kritiek van anderen niet te respecteren en af te doen als een soort onzin, alsof hij de wijsheid in pacht "heefdt" om het met zijn manier van spellen uit te drukken.
Ik ga koken, gelukkig geen over de Rebox ouwehoerende vrouw hier...



Origineel bericht van: Donkeyman

Mensen, geen ruzie maken! We zijn hier voor een gemeenschappelijk belang: het op orde brengen van de Rebox RE- 9000 HD.

Een tijdje dacht ik een zware miskoop te hebben gedaan, maar gelukkig gaat het mede dankzij dit forum de goede kant op.
Ga niet zeuren over spelfouten van forumleden, de een kan nou eenmaal beter rekenen dan spellen.
Jürgen is alleen en beetje enthousiast over zijn Rebox, dat kan je hem niet kwalijk nemen.


"Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist" [Theo Maassen]

Zie alle problemen voorbij komen! Je kunt alles wel recht praten. De box was duidelijk nog niet af en wij mogen betalen om te testen. En met elke box is wel wat, dat weet ik heus wel. Maar zelfs de primaire functies van deze doos lopen na tien updates niet naar behoren. Vind je het gek dat mensen gek worden van de niet te stoppen optimist? Wees realistisch en bekijk de feiten.

VU+ Duo

Dreambox 500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Wolkje
Caesarion en Jürgen, probleem is verholpen. Dank, weer helemaal blij.

Enige probleem wat overblijft is als ik 2 opnames start.
In die situatie is alleen ned 1, 2, of 3 (19,2) en een aantal zenders van 23,5 beschikbaar. Een groot aantal zenders kan ik dan niet bekijken. Maar dat is niet zo hinderlijk. Komt toch niet vaak voor.


Hier kan ik het niet meer volgen.
Je schrijft dat het probleem verholpen is (welk probleem?) en daarna maak ik uit jouw aanvulling op dat het probleem nog niet is verholpen.
Op het moment dat alle zenders in zowel Tuner1 als Tuner2 zijn geplaatst en het 'Verbindingstype' staat op 'Separate' dan kun jij 2 opnames tegelijkertijd starten.


Probleem van niet meer kunnen kijken naar een ander programma bij opname van een 23,5 zender of bij een opname van een 19,2 zender niet meer kunnen kijken naar een 23,5 zender. Blijft blijkbaar lastig het goed en duidelijk tekstueel te verwoorden. Hoe dan ook, jou tip heb ik in ieder geval wel begrepen.

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MyZ
Origineel bericht van: Donkeyman
Origineel bericht van: victoire
Beste Jurgen en Duitsland

Ik denk niet dat je kunt zeggen dat mensen die iets op de rebox hebben aan te merken mekkeren. Ik gebruik zelf de rebox ook op een normale manier. Neem geregeld een programma op en kijk live-tv via de rebox of via de kabel. Maar ik heb toch regelmatig (1 keer per twee weken)een vastloper zodat ik de rebox weer per knop op de achterkant uit- en aan moet zetten. Groot gedeelte van de tijd doet hij het prima, maar dan weer een vastloper. Dus niet voor iedereen even betrouwbaar.Volgens mij is het forum er ook voor bedoeld om klachten te melden. We moeten iedereen zowel de mensen met en zonder kritiek de ruimte geven.


Je hebt volkomen gelijk, Jurgen heeft er een handje naar om kritiek van anderen niet te respecteren en af te doen als een soort onzin, alsof hij de wijsheid in pacht "heefdt" om het met zijn manier van spellen uit te drukken.
Ik ga koken, gelukkig geen over de Rebox ouwehoerende vrouw hier...



Origineel bericht van: Donkeyman

Mensen, geen ruzie maken! We zijn hier voor een gemeenschappelijk belang: het op orde brengen van de Rebox RE- 9000 HD.

Een tijdje dacht ik een zware miskoop te hebben gedaan, maar gelukkig gaat het mede dankzij dit forum de goede kant op.
Ga niet zeuren over spelfouten van forumleden, de een kan nou eenmaal beter rekenen dan spellen.
Jürgen is alleen en beetje enthousiast over zijn Rebox, dat kan je hem niet kwalijk nemen.


"Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist" [Theo Maassen]

Zie alle problemen voorbij komen! Je kunt alles wel recht praten. De box was duidelijk nog niet af en wij mogen betalen om te testen. En met elke box is wel wat, dat weet ik heus wel. Maar zelfs de primaire functies van deze doos lopen na tien updates niet naar behoren. Vind je het gek dat mensen gek worden van de niet te stoppen optimist? Wees realistisch en bekijk de feiten.


Ik vind dat de box sinds v89 toch behoorlijk vooruit is gegaan. Alle primaire functies doen het nu en ik krijg geen vastlopers meer.
Ik ben het met je eens dat Rebox een dergelijk niet uitontwikkeld product niet op de markt had mogen brengen.
Wij zijn hier allemaal dik betalende betatesters...

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wolkje



Probleem van niet meer kunnen kijken naar een ander programma bij opname van een 23,5 zender of bij een opname van een 19,2 zender niet meer kunnen kijken naar een 23,5 zender. Blijft blijkbaar lastig het goed en duidelijk tekstueel te verwoorden. Hoe dan ook, jou tip heb ik in ieder geval wel begrepen.

Misschien komt me opmerking als mosterd na de maaltijd.
Maar zo iets heb ik ook gehad, maar toen ik me tuners op separate had gezet was me probleem voor bij!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Volgens mij lees je mijn bijdragen niet goed of geef je er een verkeerde interpretatie aan.
Verder zie ik dat jij pas heel kort lid bent en naar mijn mening niet goed kunt beoordelen of er iemand ergens 'een handje naar heeft'.
Op geen enkel moment heb ik iemands kritiek niet gerespecteerd of als onzin afgedaan.
Ik heb ook niet de wijsheid te pacht maar mag mij toch wel op enige ervaring beroepen.
Misschien dat ik het nog eens probeer uit te leggen wat ik bedoel (al dan niet met spelfouten).
Ik vind het heel vervelend dat leden een dure ontvanger kopen die uiteindelijk niet aan hun verwachtingen of zelf gestelde eisen voldoet. Daarover heb ik mij nooit negatief uitgelaten.
Zelf heb ik dit ook ondervonden toen ik bijna 3 jaar geleden heel enthousiast een Topfield TF7000HDPVR kocht en daar 2 jaar lang de illusie had dat Topfield de juiste firmaware zou opleveren zodat het apparaat conform de specificaties goed zou functioneren. Het was 2 jaar balen zonder dat de fabrikant ook maar een hand naar uitstak.
Ik weet dus heel goed waar ik het over heb.
Mijn tentoongestelde irritatie is opgewekt doordat één of meerdere RE-8000 / 9000 gebruikers herhaaldelijk over hetzelfde probleem / bug hun ongenoegen uiten.
Één keer het probleem of het ongenoegen over Rebox plaatsen is voldoende. Meerdere malen hetzelfde roepen voegt niets toe.

Het enige wat helpt is om al die irritaties, klachten, problemen of wat er zo aan ongenoegens leven bij te Rebox deponeren.
Die kan daar immers niet omheen en zal uiteindelijk toch wel iets mee moeten doen.

Wellicht is het handig als ik voorlopig elk inhoudelijk commentaar achterwegen laat.



Ik lees jouw bijdragen net zo goed als alle andere bijdragen en of ik kort lid ben heeft er helemaal niets mee te maken.
Als sommige gebruikers herhaaldelijk over hetzelfde probleem reageren moeten die gebruikers dat helemaal zelf weten, mogelijk zit betreffend probleem hen heel erg hoog. Dat is niet aan jou om dat te beoordelen, het blijkt dat je de wijsheid niet in pacht hebt.
Ik had net ook weer 2x een crash op Ned.1 HD, beeld wordt soms even onduidelijk, blokjes en de Rotbox hangt weer en met een harde reset gaat het weer even goed. Voor de goede orde, dit heeft niet met de antenne of met het weer te maken.
Ik zie al dat je een TV koopt die elke keer uitvalt, daar baal je toch van. Dan loop je toch ook niet te roepen: "Het is allemaal niet zo erg en die arme leverancier doet z'n best en het komt wel goed"?!

Ik ga in ieder geval software versie 86 er weer opzetten...en zo blijven we aan het kloten.
En maar kijken op die website of er misschien opeens nieuwe software staat, alsof er een verrassing in je schoen zit.
"Kip Rebox heeft weer een ei gelegd"....

Als dit zo doorgaat zet ik de boel te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij opgevallen dat de Rebox(RE8000 bij mij) bij het opstarten niet de frequentie waar hij is op aangesloten oproept.

 

de vorige ontvanger die ik had deed dat wel en de rest van de apparatuur dat ik nog gebruik doet dat ook, ik zou het fijn vinden als dit ook gefikst zou worden.

 

ik wou ook melden dat het afspelen van een divx bestand nog steeds niet goed verloopt, voornamelijk bij het voor/achter uit spoelen door middels de tijdbalk,(de box hangt vaak als je dit doet) (dit moet toch niet zo moeilijk zijn, mijn mobiele-telefoon doet dit probleemloos).

 

JA! ik vind het gebruik van divx zeer normaal, dus vind ik dat de BOX niet helemaal fungeert bij normaal gebruik.

 

En ik kreeg nog zeker 1 a 2 keer de melding Service-Fout.

 

Ja! dit gaan ik ook aan REBOX melden, maar vind het ook belangrijk om hier te melden voor de mensen die zich aan het oriënteren zijn voor een nieuwe ontvanger, zo dat zij ook deze informatie meenemen bij hun keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...