Ga naar inhoud


Rebox 9000 nieuwe software V89


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Wolkje

1) Sinds versie v81 en helemaal bij v89 gaat opnemen via EPG bijna nooit goed. Opnames starten te laat en eindigen te vroeg. Tijd staat gewoon goed. Vaak neemt ie helemaal niet op of neemt ie een ander programma op.

Ik vraag me af of het genoemde EPG probleem wel aan Rebox te wijten is.
Ook ik zie de laatste tijd weer gaten of onjuistheden in de MHW-EPG.
Dan kan het natuurlijk niet uitblijven dat programma`s niet goed of niet op tijd worden opgenomen.
Ik had de indruk dat de EPG de laatste tijd correct werd weergegeven maar eergisteren zag ik weer dat er een programma volledig ontbrak (dus een gat in de programmering) terwijl de rest wel klopte.
Al met al heb ik geen problemen met via de EPG gemarkeerde of via de Timer ingestelde gemaakte opnames.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Wolkje
Heb tot nu toe verschillende problemen met mijn Rebox 8000.

1) Sinds versie v81 en helemaal bij v89 gaat opnemen via EPG bijna nooit goed. Opnames starten te laat en eindigen te vroeg. Tijd staat gewoon goed. Vaak neemt ie helemaal niet op of neemt ie een ander programma op.

2) Externe HDD (E-sata) wordt een enkele keer niet herkent, enige oplossing is reciever opnieuw te starten.

3) Als de box de eerste keer wordt opgestart op een dag, heeft ie moeite de canal digitaal kaart uit te lezen. Vaak eerst de melding 'gecodeerde zender', na een minuutje heb ik toch gewoon beeld. Heb het idee dat als het huis nog koud is, dat ie dat altijd doet en bij een warme omgevingstemperatuur minder vaak.

4) Sinds V89 geeft ie bij systeeminformatie aan dat het gaat om een 'FS 9200 HD PVR'

Met name het feit dat ie niet goed opneemt is erg frustrerend. Maar hopen dat het in een volgende firnware wordt opgelost. Maar weer eens de firmware opnieuw geladen. Daarna Reset naar fabriekinstellingen, zender opnieuw laten zoeken en tot slot stroom eraf.
Net nieuwe programma's via EPG geprogrameerd. Eens kijken of het nu goed gaat.




Ik herken je problemen niet echt. Ook ik heb een 8000 en neem regelmatig op via de EPG. Sinds 86 is er nooit meer een opname mislukt..
Ik had wel HD problemen, deze zijn bij mij opgelost door van USB naar eSata over te stappen. Ook opstart problemen ben ik niet tegen gekomen. Ik ben eigenlijk best tevereden over mijn box.

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje aan Jurgen: Mis jij dan nooit het begin van een opname?

Ik wel en laat daarom een opname standaard automatisch 1 min vroeger starten. Neem altijd via EPG op en er mislukt (haast) nooit een opname. Helaas wordt wel de naam van het vorige programma aan de opname meegegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Ik wil nog niet helemaal de vlag uit steken, maar mijn RE-9000 begint zich nu incidentloos te gedragen.

Ik heb alleen nog het "probleem" van het terug springen in de voortgangsbalk.
Bijv.
Ik bekijk (alvast) een opname terwijl deze nog bezig is (RTL CSI).
Bij de eerste reclame druk ik op play, waarna de voortgangsbalk verschijnt.
Ik druk (en hou vast) de cursor toest (rechts naast de ok-toets).
Kijk dan verder tot aan de volgende reclameblok.
Druk ik weer op play, waarna de voortgangsbalk verschijnt.
Druk (en hou vast) de cursor toest (rechts naast de ok-toets).
Wat blijkt......hij springt terug naar (ongeveer) begin eerste reclameblok.
Houd ik de cursor toets langer vast (ga dus naar bijna einde opname)dan kan ik wél weer verder kijken.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
daarom zit er in het menu een optie om de (epg-)opname automatisch iets eerder dan de ingestelde tijd te laten starten, werkt bij mij prima, ik heb ;m op 3 minuten staan.


Ik op 1 min. Maar dan heb jij ook het probleem van de verkeerde naam bij de opnamelijst neem ik aan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caesarion
Origineel bericht van: Donkeyman
Ik wil nog niet helemaal de vlag uit steken, maar mijn RE-9000 begint zich nu incidentloos te gedragen.

Ik heb alleen nog het "probleem" van het terug springen in de voortgangsbalk.
Bijv.
Ik bekijk (alvast) een opname terwijl deze nog bezig is (RTL CSI).
Bij de eerste reclame druk ik op play, waarna de voortgangsbalk verschijnt.
Ik druk (en hou vast) de cursor toest (rechts naast de ok-toets).
Kijk dan verder tot aan de volgende reclameblok.
Druk ik weer op play, waarna de voortgangsbalk verschijnt.
Druk (en hou vast) de cursor toest (rechts naast de ok-toets).
Wat blijkt......hij springt terug naar (ongeveer) begin eerste reclameblok.
Houd ik de cursor toets langer vast (ga dus naar bijna einde opname)dan kan ik wél weer verder kijken.


Heb ik soms ook maar niet bij alle opnames. Deze zijn wel gemaakt met verschillende firmware's dus weet niet of dat uitmaakt. Zal het eens testen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caesarion
Origineel bericht van: Donkeyman
Ik wil nog niet helemaal de vlag uit steken, maar mijn RE-9000 begint zich nu incidentloos te gedragen.

Ik heb alleen nog het "probleem" van het terug springen in de voortgangsbalk.
Bijv.
Ik bekijk (alvast) een opname terwijl deze nog bezig is (RTL CSI).
Bij de eerste reclame druk ik op play, waarna de voortgangsbalk verschijnt.
Ik druk (en hou vast) de cursor toest (rechts naast de ok-toets).
Kijk dan verder tot aan de volgende reclameblok.
Druk ik weer op play, waarna de voortgangsbalk verschijnt.
Druk (en hou vast) de cursor toest (rechts naast de ok-toets).
Wat blijkt......hij springt terug naar (ongeveer) begin eerste reclameblok.
Houd ik de cursor toets langer vast (ga dus naar bijna einde opname)dan kan ik wél weer verder kijken.


heb jij ooit getracht iets met de opgenomen bestanden te doen?

ik heb precies hetzelfde probleem, alleen niet altijd. met name als ik 2 opnames tegelijk doe.
wat ik vaak doe is met een programma op de pc een dvd branden als ik de opname wil bewaren.
ik gebruik dan convertx2dvd of avs, ik kopieer de bestanden van de harde schijf via het netwerk naar de pc.
bestanden die problemen opleveren met scrollen zijn niet te verwerken door deze programma's ze signaleren een (of zelfs twee) "tijdstipresets in het bronbestand"
Er gaat dus schijnbaar iets met de tijdslijn en de registratie daarvan op schijf, fout.
nou hopen dat dit bij rebox kan worden aangepakt.
het gekke is dat de bestanden wel goed worden afgespeeld op de rebox, alleen de tijd manipuleren (scrollen en hoppen) gaat niet. blijkbaar is die tijdslijn niet van belang bij gewoon afspelen.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij komt het probleem van het missen van het begin van een opname doordat de klok niet helemaal gelijk loopt. Vergelijk je het met bijvoorbeeld de teletekst tijd dan loopt de klok van de rebox bij mij zo'n kleine 25 seconden achter(bij timecalibration stand). Zet je de opname 1 minuut eerder dan heb je inderdaad een verkeerde naam bij de opname. Zou dus ook handig zijn als je zelf bij programmeren een naam aan de opname kunt geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Volgens mij komt het probleem van het missen van het begin van een opname doordat de klok niet helemaal gelijk loopt. Vergelijk je het met bijvoorbeeld de teletekst tijd dan loopt de klok van de rebox bij mij zo'n kleine 25 seconden achter(bij timecalibration stand). Zet je de opname 1 minuut eerder dan heb je inderdaad een verkeerde naam bij de opname. Zou dus ook handig zijn als je zelf bij programmeren een naam aan de opname kunt geven.


Zie dit nu ook. Heb nu de tijd op handmatig gezet en via EPG het NOS journaal van 12:00 als opname ingesteld. Ben benieuwd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
heb jij ooit getracht iets met de opgenomen bestanden te doen?

Nee nóg niet, maar wil dat nog wel een gaan proberen. Voorheen deed ik dit met DVR-Studio. Convertx2dvd of avs heb ik nog nooit gebruikt.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedroo
Origineel bericht van: hhh
Volgens mij komt het probleem van het missen van het begin van een opname doordat de klok niet helemaal gelijk loopt. Vergelijk je het met bijvoorbeeld de teletekst tijd dan loopt de klok van de rebox bij mij zo'n kleine 25 seconden achter(bij timecalibration stand). Zet je de opname 1 minuut eerder dan heb je inderdaad een verkeerde naam bij de opname. Zou dus ook handig zijn als je zelf bij programmeren een naam aan de opname kunt geven.


Zie dit nu ook. Heb nu de tijd op handmatig gezet en via EPG het NOS journaal van 12:00 als opname ingesteld. Ben benieuwd.

Na het handmatig aanpassen van de klok naar de teletekst tijd, is het met 3 testopnames goed gegaan. Opname start nu precies op tijd en derhalve klopt ook de naam van de opname. Probleem, zoals het er nu uitziet, opgelost. Bedankt hhh!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedroo
Vraagje aan Jurgen: Mis jij dan nooit het begin van een opname?
Ik wel en laat daarom een opname standaard automatisch 1 min vroeger starten.

In feite mis ik nooit het begin van een opname tenzij deze eerder begint dan gepland.
Ik heb echter mijn instellingen dusdanig aangepast dat de ontvanger altijd 5 min eerder opneemt dan via de EPG / Timer is ingesteld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...