Ga naar inhoud


Rebox 9000 nieuwe software V89


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten


  • Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: catw
Volgens mij is het verschil dat ik de zenders van de astra 1 en 3 inscan op tuner één die kan tuner twee dus niet benaderen en dat ik de zenders van de hotbird en de astra 2 inscan met tuner twee dus die kan tuner één niet benaderen.
Indien ik alles van tuner twee naar tuner één zou kopieëren krijg je nog meer fouten. Zoals jij dat hebt kan dat dus wel en kan je ook opnemen en kijken naar een andere zender op een andere transponder, via de ene tuner neem je op en via de andere tuner kijk je.
Maar ik houd mij altijd aanbevolen voor een goede oplossing voor de instellingen als je iets weet wat ik anders moet doen dan hoor ik dat graag.


Je hebt gelijk, jouw configuratie is goed.
Zo heb ik op tuner 1 drie satellieten en op tuner 2 vier satellieten.
Je kunt ook in mijn geval niet tuner 2 naar tuner 1 kopieren, dan kan tuner 1 de vierde satelliet niet vinden.
(een kanaal van de switches gaf het op en moet ik vervangen)
Overigens geeft firmware 89 bij mij geen grote problemen.
OK, de webiste van Rebox is een rommeltje en alles gaat even langzaam en slordig.
Op http://www.rebox.tv/p/rebox-re-9000hd-pvr staat:

Software V81 Rebox RE-9000HD PVR - Datum: 5-2-2010

Al die fouten zeggen genoeg over de mentaliteit van betrokkenen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste zin vind ik nou weer totaal zinloze informatie, alsof je daar jaren ervaring mee hebt (proef lidmaadschap)

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
De laatste zin vind ik nou weer totaal zinloze informatie, alsof je daar jaren ervaring mee hebt (proef lidmaadschap)


We verschillen van mening meneer Duitsland. Software is precisiewerk, als je software en website niet deugen lopen je klanten weg, vooral bij een nieuw produkt. Het image van Rebox is al niet erg goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De image van Rebox is uitstekend ! maak jij je daar maar geen zorgen over smile het is in tegenstelling tot andere HDTWINPVR,s een product wat naar behoren werkt, bij normaal gebruik.

Dat kan je niet van andere merken zeggen.

En ik ben er erg tevreden over, hij werkt gewoon precies zo als ik dat wil.

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: victoire
Origineel bericht van: duitsland
De laatste zin vind ik nou weer totaal zinloze informatie, alsof je daar jaren ervaring mee hebt (proef lidmaadschap)


We verschillen van mening meneer Duitsland. Software is precisiewerk, als je software en website niet deugen lopen je klanten weg, vooral bij een nieuw produkt. Het image van Rebox is al niet erg goed.
Victoire,
Aan jouw laatste woorden mankeert er niets aan maar wat duitsland bedoeld is het feit dat er blijvend door steeds dezelfde personen wordt gemekkerd en dat voegt immers niets toe want we weten het zo langzaam aan nu wel.
Continue dezelfde zinnen herhalen levert behalve irritatie totaal niets op.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
De image van Rebox is uitstekend ! maak jij je daar maar geen zorgen over smile het is in tegenstelling tot andere HDTWINPVR,s een product wat naar behoren werkt, bij normaal gebruik.
Dat kan je niet van andere merken zeggen.
En ik ben er erg tevreden over, hij werkt gewoon precies zo als ik dat wil.


Een product dat redelijk werkt,lijkt mij meer gepast dan een product dat naar behoren werkt, het werkt pas naar behoren als alle functies het goed doen,

Alles wat je kan en zou kunnen met deze BOX is normaal gebruik, anders hadden ze deze functies weg moeten laten, en hadden menige mensen om deze reden de BOX niet gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jurgen en Duitsland

 

Ik denk niet dat je kunt zeggen dat mensen die iets op de rebox hebben aan te merken mekkeren. Ik gebruik zelf de rebox ook op een normale manier. Neem geregeld een programma op en kijk live-tv via de rebox of via de kabel. Maar ik heb toch regelmatig (1 keer per twee weken)een vastloper zodat ik de rebox weer per knop op de achterkant uit- en aan moet zetten. Groot gedeelte van de tijd doet hij het prima, maar dan weer een vastloper. Dus niet voor iedereen even betrouwbaar.Volgens mij is het forum er ook voor bedoeld om klachten te melden. We moeten iedereen zowel de mensen met en zonder kritiek de ruimte geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hier puur over de regelmatig terugkerende zelfde opmerkingen die door het herhaalde karakter toch echt niets toevoegen.

Wij, de forumleden kunnen hier op het forum niets mee. Ik heb het dan niet over nieuwe problemen, bugs of dergelijke maar telkens over het vermelden (ik noemde het mekkeren, wellicht niet goed geformuleerd) van de al bekende problemen.

Stuur dezelfde herhaalde opmerkingen / problemen / klachten maar naar Rebox, zij zijn de enigen die hier iets mee kunnen en dan ook inhoudelijk richting afzender moeten reageren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Beste Jurgen en Duitsland

Ik denk niet dat je kunt zeggen dat mensen die iets op de rebox hebben aan te merken mekkeren. Ik gebruik zelf de rebox ook op een normale manier. Neem geregeld een programma op en kijk live-tv via de rebox of via de kabel. Maar ik heb toch regelmatig (1 keer per twee weken)een vastloper zodat ik de rebox weer per knop op de achterkant uit- en aan moet zetten. Groot gedeelte van de tijd doet hij het prima, maar dan weer een vastloper. Dus niet voor iedereen even betrouwbaar.Volgens mij is het forum er ook voor bedoeld om klachten te melden. We moeten iedereen zowel de mensen met en zonder kritiek de ruimte geven.


Je hebt volkomen gelijk, Jurgen heeft er een handje naar om kritiek van anderen niet te respecteren en af te doen als een soort onzin, alsof hij de wijsheid in pacht "heefdt" om het met zijn manier van spellen uit te drukken.
Ik ga koken, gelukkig geen over de Rebox ouwehoerende vrouw hier...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ik heb het hier puur over de regelmatig terugkerende zelfde opmerkingen die door het herhaalde karakter toch echt niets toevoegen.
Wij, de forumleden kunnen hier op het forum niets mee. Ik heb het dan niet over nieuwe problemen, bugs of dergelijke maar telkens over het vermelden (ik noemde het mekkeren, wellicht niet goed geformuleerd) van de al bekende problemen.
Stuur dezelfde herhaalde opmerkingen / problemen / klachten maar naar Rebox, zij zijn de enigen die hier iets mee kunnen en dan ook inhoudelijk richting afzender moeten reageren.


klopt, en ze hebben duidelijk naar mij toe aangegeven daar ook hard aan te werken.
ze beloven iets met de naar hen toegezonden mails te doen.
zij zijn zeker niet perfect, noch in hun product, noch in hun communicatie, maar ze verbeteren en doen hun best, het zijn wat dat betreft net echte mensen... :D net als wij zelf ook hier op het forum, er gaat weleens iets fout.
anderzijds mag dat best gezegd worden, en kritiek is niet om af te maken maar om aangetrokken te worden.
en inderdaad duren dingen soms wat lang, zeker als je op de oplossing zit te wachten.

overigens is er wel een verschuiving van 'normen en waarden' (ik haat die term, maar om een andere reden) waar te nemen. Pas sinds een paar jaar kun je met een half af produkt de markt op, met veel specs waarvan de helft niet gehaald wordt, en is iedereen blij als in de loop van de maanden er elke keer weer nieuwe software komt die je moet installeren en er weer fouten uit gehaald zijn. Men zegt dan dat je het goed doet.

mijn vorige satontvanger, ca 5 jaar oud, heeft een harde schijf, kan dus opnemen en weergeven, is geen hd, is single tuner en heeft al die tijd, vanaf aankoop tot nu, precies gedaan wat in de folder staat. niet meer en niet minder.
en in die jaren heeft het ding 3x een automatische softwareupdate gehad ivm eisen aan de cardreaders die veranderden (2 stuks, plus 2 cams, werken gewoon, ook samen), die gewoon per astra werd verzonden. onderhoudsinspanning mijnerzijds = nul.
maar goed, dit verwacht schijnbaar niemand meer tegenwoordig.

maar binnen wat ik boven omschreef als 'half af' is de rebox zeker niet slecht, alles wat je gewoon wilt doet-ie ook, het zijn meer de wat extravagantere zaken die weleens moeilijkheden opleveren.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het helemaal goed komt met de Rebox. Ik heb één van de eerste de Topfields 4000PVR gekocht ik meen in 2001. Het eerste jaar veel problemen gehad met firmware en hardware(koeling) bugs. Ook toen haakte er al weer mensen af die geen geduld hadden. Daarna veel jaren en nu nog heel veel plezier gehad van deze Box. Voordeel wel was dat de Firmware OTA was. wink

 

In de praktijk komen altijd weer bugs en nieuwe ideëen boven water die een programmeur op de testbank niet kan voorzien.

De communicatie op de NL site van Rebox kan echter wel beter.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: victoire
Origineel bericht van: hhh
Beste Jurgen en Duitsland

Ik denk niet dat je kunt zeggen dat mensen die iets op de rebox hebben aan te merken mekkeren. Ik gebruik zelf de rebox ook op een normale manier. Neem geregeld een programma op en kijk live-tv via de rebox of via de kabel. Maar ik heb toch regelmatig (1 keer per twee weken)een vastloper zodat ik de rebox weer per knop op de achterkant uit- en aan moet zetten. Groot gedeelte van de tijd doet hij het prima, maar dan weer een vastloper. Dus niet voor iedereen even betrouwbaar.Volgens mij is het forum er ook voor bedoeld om klachten te melden. We moeten iedereen zowel de mensen met en zonder kritiek de ruimte geven.


Je hebt volkomen gelijk, Jurgen heeft er een handje naar om kritiek van anderen niet te respecteren en af te doen als een soort onzin, alsof hij de wijsheid in pacht "heefdt" om het met zijn manier van spellen uit te drukken.
Ik ga koken, gelukkig geen over de Rebox ouwehoerende vrouw hier...




Mensen, geen ruzie maken! We zijn hier voor een gemeenschappelijk belang: het op orde brengen van de Rebox RE- 9000 HD.

Een tijdje dacht ik een zware miskoop te hebben gedaan, maar gelukkig gaat het mede dankzij dit forum de goede kant op.
Ga niet zeuren over spelfouten van forumleden, de een kan nou eenmaal beter rekenen dan spellen.
Jürgen is alleen en beetje enthousiast over zijn Rebox, dat kan je hem niet kwalijk nemen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad waar, echter als je hier op het forum maar een scheet over de Rebox laat krijg je gelijk commentaar van een paar mensen die denken dat zij uit kunnen maken of je wel of geen kritiek mag hebben. Als ik kritiek heb dan geef ik dat en dan stoor ik me aan niets! En als de Rebox een vliegtuig was of een auto, was ik al lang verongelukt door de vele crashes en storingen. Toyota roept zijn auto's terug bij storingen en biedt vol schaamte excuses aan. Rebox komt met verwarrende updates waarvan je als klant maar moet ruiken dat ze er zijn en met commentaar dat je drie keer moet lezen om enigszins te begrijpen.

Moet je eens iets opnemen met een umlaut, bekijk wat er dan komt te staan en kopieer het eens via netwerk naar een XP computer, dat lukt niet. Moet je eerst de naam van het programma veranderen. Weer een fout in de Rebox...

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag een Duo LNB gemonteerd. Naast 19,2 nu ook zenders te ontvangen via de 23,5 positie. Misschien is dit al aan keer een de orde geweest, maar loop nu tegen het volgende probleem aan:

- tijdens opname willekeurig programma 19,2 kan ik niet kijken naar kanalen die worden uitgezonden op 23,5. Er wordt aangegeven: 'Can't change service';

- andersom is het precies hetzelfde, alleen dan zijn ook vele andere 23,5 zenders niet te bekijken. Bijv. bij opname Ned1 HD (91) is het niet mogelijk TV Oost te bekijken.

 

Is hier wat aan te doen?

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...