Ga naar inhoud


Rebox 9000 nieuwe software V89


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten


  • Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: catw

Zou ik twee parallelle kabels naar binnen willen brengen, met wat ik nu heb, dan zal ik er al een multiswitch tussen moeten zetten of alle lnb's vervangen voor twin's een diseqc met twee uitgangen is er n.l. niet, indien ik aan vervanging toe ben zet ik er wel allemaal quad lnb's op.


Dit is nu toch echt geen probleem welk je aan Rebox kunt toeschrijven.
Met de door jou geschetste configuratie, mits ik het goed heb begrepen, kun je nu eenmaal niet datgene bereiken wat jij voor ogen hebt.
Dit zou overigens ook niet met mijn vorige ontvanger, een Topfield TF7700 HDPVR zijn gelukt.
Ik zou zeggen, kijk eens <HIER> en pas jouw configuratie conform dit plaatje aan dan zijn de problemen opgelost.
In jouw geval zijn het dan 2 schotels i.p.v. 1 maar dat maakt voor de afgebeelde configuratie verder niets uit.

Zoals op dat plaatje klopt het exact, alleen ik heb dus (momenteel) geen twin lnb's voor mijzelf. Maar de receiver moet natuurlijk wel beeld geven op een in tuner twee ingescand kanaal of opnemen op dat kanaal terwijl ik naar en kanaal op tuner één zit te kijken. Ook moet het niet zo zijn dat de kanalen welke ik inscan met tuner twee, zonder dat ik die naar tuner één kopieer, wel degelijk gedeeltelijk onder tuner één zijn weggeschreven. Binnenkort maak ik het wel zo dat het een dualtuner met gelijke kanalen zal worden, Wat nu nog niet kan vanwege mijn andere tuners en de twinhan mantis 1034 in mijn computer. Bedankt voor het meedenken alvast.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drift
nieuwe software V89 geeft geen goed video signaal voor tweede tv.


Hoe bedoel je dat? Waar is de tweede TV op aangesloten? Werkte het met een eerdere firmware versie wel? Als je het even uitlegt kan iemand misschien een oplossing hebben voor je.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drift
nieuwe software V89 geeft geen goed video signaal voor tweede tv.

drift, welkom op het forum en veel leesplezier toegewenst.
Het zou alleen wel aardig zijn geweest als jij ook even had verteld of jij ook een RE-9000 in jouw bezit hebt (moet haast wel gezien de vraagstelling), zo ja, hoelang al en wat zijn de ervaringen.
En inderdaad zoals ton2207 al opmerkte, verstrek wat meer informatie als je een vraag stelt want met een dergelijke vraagstelling kan niemand iets mee.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist de nieuwe V89 ingeladen. Ik ben enkele maanden geleden gestart met de V44 dus enige ervaring kan mij niet ontzegd worden.

Nu heb ik echter een klein probleem. Bij de nederlandse zenders geeft hij aan dat het gecodeerde zenders zijn. Ik heb al een her-activering doorgevoerd echter nog zonder resultaat.

Wat doe ik verkeerd ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de verkeerde versie van de software ingeladen - er zijn twee versies in omloop waarvan één fout - deze is (helaas) nog steeds niet verwijderd. De goede versie vind je via deze link: Rebox firmware V89 (juiste versie)

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb tot nu toe verschillende problemen met mijn Rebox 8000.

 

1) Sinds versie v81 en helemaal bij v89 gaat opnemen via EPG bijna nooit goed. Opnames starten te laat en eindigen te vroeg. Tijd staat gewoon goed. Vaak neemt ie helemaal niet op of neemt ie een ander programma op.

 

2) Externe HDD (E-sata) wordt een enkele keer niet herkent, enige oplossing is reciever opnieuw te starten.

 

3) Als de box de eerste keer wordt opgestart op een dag, heeft ie moeite de canal digitaal kaart uit te lezen. Vaak eerst de melding 'gecodeerde zender', na een minuutje heb ik toch gewoon beeld. Heb het idee dat als het huis nog koud is, dat ie dat altijd doet en bij een warme omgevingstemperatuur minder vaak.

 

4) Sinds V89 geeft ie bij systeeminformatie aan dat het gaat om een 'FS 9200 HD PVR'

 

Met name het feit dat ie niet goed opneemt is erg frustrerend. Maar hopen dat het in een volgende firnware wordt opgelost. Maar weer eens de firmware opnieuw geladen. Daarna Reset naar fabriekinstellingen, zender opnieuw laten zoeken en tot slot stroom eraf.

Net nieuwe programma's via EPG geprogrameerd. Eens kijken of het nu goed gaat.

 

 

 

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wolkje
Heb tot nu toe verschillende problemen met mijn Rebox 8000.

'1) Sinds versie v81 en helemaal bij v89 gaat opnemen via EPG bijna nooit goed. Opnames starten te laat en eindigen te vroeg. Tijd staat gewoon goed. Vaak neemt ie helemaal niet op of neemt ie een ander programma op.'


De 2 programma's die ik deze avond via EPG heb geprogrammeerd gingen wonderwel goed! Lijkt er op dat het soms blijkbaar niet goed gaat met het updaten van nieuwe firmware. Kijken hoe het verder verloopt deze week. Hopelijk blijft het nu werken.....

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wolkje
2) Externe HDD (E-sata) wordt een enkele keer niet herkent, enige oplossing is reciever opnieuw te starten.


Ik merk sinds V89 dat wanneer ik de interne HDD wil bekijken het soms wel even duurt voor hij de HDD herkent en ziet wat er op staat. Kan soms maar zo 10 tot 20 seconden duren Hebben meer mensen hier last van??

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat je HDD uit is gegaan na 10 minuten.

Als je de HDD aanroept moet hij eerst uit slaapstand komen, en dat duurt even uiteraard.

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Dat komt omdat je HDD uit is gegaan na 10 minuten.
Als je de HDD aanroept moet hij eerst uit slaapstand komen, en dat duurt even uiteraard.


Natuurlijk, dat had ik moeten weten... Bedankt!

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil nog niet helemaal de vlag uit steken, maar mijn RE-9000 begint zich nu incidentloos te gedragen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: albo
Geweldig. Het werkt. Wel triest dat een nieuwe software van de Nederlandse site niet werkt en de Belgische wel. Slordig Rebox.
Nogmaals bedankt.


er staat een verkeerde versie op de nederlandse site.
het is bekend bij rebox maar ze doen de website niet zelf, dat is een externe en het duurt
daarom even voordat de foutieve versie door de goede vervangen is.
in de loop van vandaag zou het goed moeten komen, geven ze aan.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

M.b.t: 4) Sinds V89 geeft ie bij systeeminformatie aan dat het gaat om een 'FS 9200 HD PVR'

 

•HD Box FS-9200HD PVR

•Octagon SF 1018 HD-ALLIANCE

•Fortis FS-9000HD

•Rebox RE-9000HD/RE-8000HD PVR

•UltraPlus F-9000HD PVR

•Arcon Titan 2010 HD PVR

•OPTICUM XD S850 HD Twin

•OpenBox S7 HD PVR

•Atevio 7000 HD

 

Hardwarematig allemaal gelijk en de tools die er voor zijn zijn allemaal bruikbaar op de Rebox.

Bij mij werkt het dus dat zegt genoeg.

De loader is het grote verschil en daarmee ook de mogelijkheden anders kan je EMU software draaien of Mgcamd, CCcam en zelfs Enigma2.

Deze zit in het mtd0 blok, die ik nu gedumpt heb als backup.

Op diverse fora is dit te lezen.

De loader, die in de chip op het displayfront zit, is te flashen maar dat brengt wel een risico met zich mee...

Ik heb er al even mee getest om de boot te stoppen met de tools of bv hyperterminal, dit werkt en commando's kunnen dan handmatig worden gegeven. Om dan van usb of hd te booten, maar vanwege de loader laadt de stick of hd maar tot 98%.

Dan hangt de box en moet weer uit gezet worden.

Er is zelfs een maxiboot loader voor.

Daarmee zijn de mogelijkheden enorm.

Ik blijf testen en plaats eventueel nieuws hier.

Ik denk alleen aan mezelf want,

als iedereen aan zich zelf denkt

wordt er aan iedereen gedacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...