Ga naar inhoud


Rebox 9000 nieuwe software V89


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Caesarion
Ik heb de kabels op de tuner omgedraaid, en het lijkt erop dat er een kabelprobleempje is. Na twee minuutjes uit, krijg nu geen signaal op T2.
Na het schakelen uit/aan wel weer signaal.
Zal z.s.m. de kabel eens vervangen.


Ik zou eerst even kijken of de diseq uitgangen nog kloppen bij de schotelinstellingen.
Bij mij verandert de RE-9000 zelfstandig en zonder aankondiging de diseq nummering waardoor ik geen signaal krijg op tuner 1 en 2.
Een nieuwe bug... Zo langzamerhand ben ik het een beetje zat.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als ik de ervaringen lees met de nieuwe software denk ik dat ik hem er nog maar niet op zet. Vind het ook een heel vreemde zaak dat eerst de verkeerde software op de site wordt gezet. We gingen er toch vanuit dat de importeur meeleest op het forum. Dan moet men toch ook gezien hebben dat er veel klachten zijn. Dan verwacht je tenminste dat zulke fouten niet voorkomen, immers dit levert weer veel kritiek op. Gebruikers klagen erover dat ze nu een andere benaming van hun ontvanger krijgen. Was een kleine moeite geweest om dit even bij de omschrijving van de update aan te geven. Communicatie is niet het sterkste punt van Rebox. Erg slordig! Hoop dat er snel een nieuwe software update komt die wat stabieler is dan deze versie lijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Als de EPG weergave nu op de optie 'Tijd' staat en ik nu op een te selecteren programma 2x op de OK toets dan zie ik het rode stip niet meer verschijnen waardoor het lijkt alsof het programma niet voor opname is geselecteerd.


Ik gebruik nooit de optie 2x OK maar selecteer het gewenste programma in de EPG en druk dan de "rec" knop in. Net getest en werkt nog steeds in V89.

Rebox RE-9000HD, Triax 88cm multifeed

4 x Dual LNB Smart Titanium, 2 x Triax DiSEqC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Eerder heb ik in deze thread al een paar keer de opmerking gelezen dat de Systeeminformatie aangeeft dat het nu om een model 'FS 9000 HD PVR' gaat terwijl ik meen een RE-9000 te hebben gekocht.
Heeft iedereen deze melding in de Systeeminformatie staan of zijn er ook met een andere melding van het model?


Ik heb de melding ook. De FS-9000HD PVR is onder het merk HD-Box op de markt in het buitenland. Ook een van de identieke "fortis" clonen net als de Rebox RE-9000HD. Het verschil tussen de clonen zit in de stylesheet die voor de software gebruikt wordt. Menu's zien er anders uit maar bevatten exact dezelfde opties.

Het blijft een gok, maak ik ga ervan uit dat Fortis de software levert en deze gecustomized (eigen stylesheet en typenummer) wordt door de diverse OEM merken. Onze Rebox is geen echte HD-Box geworden, daar is meer voor nodig. (zie de fortis user website) De stylesheet is nog Rebox (Het rebox-logo bij het opstarten zit er nog in)

De Nederlandse Rebox importeur zal wel vergeten zijn de merknamen in de software aan te passen.

Wat wel tof is van Rebox Nederland is dat ze deze keer heel snel zijn met het uitbrengen van hun upgrade voor de Rebox. Meestal lopen ze weken achter tov de andere Fortis boxen.

Rebox RE-9000HD, Triax 88cm multifeed

4 x Dual LNB Smart Titanium, 2 x Triax DiSEqC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: LionKing_NL

Wat wel tof is van Rebox Nederland is dat ze deze keer heel snel zijn met het uitbrengen van hun upgrade voor de Rebox. Meestal lopen ze weken achter tov de andere Fortis boxen.


Ik ben nu wel erg benieuwd wie de bron van de firmware is. Dacht tot nu toe dat Rebox NL de firmware schreef voor alle boxen. frown

Een voordeel dat er zoveel boxen met dezelfde hardware zijn is dat ze voorlopig nog wel even doorontwikkelen met de firmware. Wel jammer dat de firmware ook al ziet deze er hetzelfde uit niet uitwisselbaar is. Mogelijk dat dit een keer omzeilt kan worden zoals met andere ontvangers wel kon door de bootloader te vervangen. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Eerder heb ik in deze thread al een paar keer de opmerking gelezen dat de Systeeminformatie aangeeft dat het nu om een model 'FS 9000 HD PVR' gaat terwijl ik meen een RE-9000 te hebben gekocht.
Heeft iedereen deze melding in de Systeeminformatie staan of zijn er ook met een andere melding van het model?

Nu toch ook een probleem welke ik met v86 nog niet eerder heb ondervonden.
Als ik in de EPG mode zit dan kan ik de EPG omschakelen van de weergave per zender of per tijd.
In v86 kon ik ongeacht op welke weergave de EPG stond d.m.v. 2x op de OK toets te drukken een programma markeren om op te nemen. Dat dit was uitgevoerd kon ik zien doordat aan het einde van de betreffende programmaregel een rode stip stond. Ook zag ik onderin in de Menu-balk de optie Zender / Timer staan.


In v89 functioneert het bovenstaande nu alleen nog maar als de EPG in de weergave op 'Zender' staat.
Als de EPG weergave nu op de optie 'Tijd' staat en ik nu op een te selecteren programma 2x op de OK toets dan zie ik het rode stip niet meer verschijnen waardoor het lijkt alsof het programma niet voor opname is geselecteerd.
Ook is de de Menu-optie 'Zender / Timer' verdwenen en evrvangen door de optie 'Kanaal'.
Het programma is overigens wel in de Timer geplaatst want daar zie ik het geselecteerde programma wel staan.
Wil iemand dit ook nog even controleren.

Ik heb hetzelfde probleem!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: LionKing_NL
Ik gebruik nooit de optie 2x OK maar selecteer het gewenste programma in de EPG en druk dan de "rec" knop in. Net getest en werkt nog steeds in V89.

Ok, de optie met de REC-knop heb ikzelf nog nooit gebruikt. 2x op OK drukken gebruikte ik ook al op mijn TF7000 en dit is blijven hangen.
Heb je overigens geen problemen met de Timer als je opnames via de EPG vastlegt?
Ik lees regelmatig dat opnames geselcteerd via de EPG mislukken.
Bij mij is nog nooit een opname die ik via de EPG heb vastgelegd mislukt. Vaak selecteer ik 2 programma`s tegelijk.
Ik zal het met de REC-knop ook eens proberen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: LionKing_NL
Ik gebruik nooit de optie 2x OK maar selecteer het gewenste programma in de EPG en druk dan de "rec" knop in. Net getest en werkt nog steeds in V89.

Ok, de optie met de REC-knop heb ikzelf nog nooit gebruikt. 2x op OK drukken gebruikte ik ook al op mijn TF7000 en dit is blijven hangen.
Heb je overigens geen problemen met de Timer als je opnames via de EPG vastlegt?
Ik lees regelmatig dat opnames geselcteerd via de EPG mislukken.
Bij mij is nog nooit een opname die ik via de EPG heb vastgelegd mislukt. Vaak selecteer ik 2 programma`s tegelijk.
Ik zal het met de REC-knop ook eens proberen.


Ik ga het zo even proberen en kijk of er ook echt wordt opgenomen (en dan niet met 2x OK maar met "rec" in de EPG)

Rebox RE-9000HD, Triax 88cm multifeed

4 x Dual LNB Smart Titanium, 2 x Triax DiSEqC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: LionKing_NL
Net gecontroleerd: vanuit de EPG een programma ingeprogrammeerd (met "rec" knop) en dit is correct opgenomen.


Werkt de EPG bij jou wel? Hier kreeg ik het niet te pakken en heb ik de receiver even uit gezet en weer aan maar ook daarna kreeg ik geen EPG.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier al weer de eerste V89 vastloper gehad. De Rebox stond al meer dan een uur op Eurosport SD. Beeld ging even stotteren daarna het blauwe kader met geen melding erin. Box muurvast.

Wel reageerde het rode IR lampje op het display. Alleen de aan/uit schakelaar achterop bood uitkomst. frown

Lekker als dit gebeurd met een timergestuurde opname.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
ik heb weinig ervaring met satboxen maar veel met pc's en daar zou ik zeggen: lijkt me veel eerder een hardware- dan een softwareprobleem.
wordt de box niet te warm?


Nee, het is een software probleem, zo gaat dat ding ook (bijna) alles wat met tuner twee is ingescand zelf op tuner één zetten en ja als je dan naar een bepaalde zender van tuner twee wilt kijken dan krijg je een service fout in beeld of "geen signaal" op tuner één. En meer van die onbegrijpelijke dingen, set ik de diseqc van tuner drie op 3 of c dan slaat dat ding het op als 4 of d nou daar zit nog niets op bij de betreffende diseqc. Tuner fouten, opslag fouten, diseqc fouten, ja flash geheugen problemen door warmte zou dan kunnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop alsof bij mij sinds V89 er lip sync problemen zijn op NCG HD en History HD. Niet altijd maar regelmatig....

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...