Ga naar inhoud


Rebox 9000 nieuwe software V89


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: catw
Dat komt doordat ik twee schotels heb, op elke schotel momenteel twee goed ingestelde lnb's in gebruik, achter elke schotel een diseqc vandaar dus twee kabels naar binnen, één voor elke schotel. Daarom ook het inscannen apart en het niet kopieëren van de ene tuner naar de andere tuner.

Ja, en?
Ik gebruik geen 2 schotels maar één Duo Twin LNB en dus ook twee kabels naar binnen, één op Tuner 1 en één op Tuner 2.

Bij mij komen de 2 kabels direct vanuit de Twin LNB waarbij de ingebouwde Diseqc de schakeling verricht en bij jou komen de 2 kabels uit 2 separate Diseqc`s die ook de schakeling verrichten.

Wat is het verschil?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik eigenlijk ook niet.

ik heb één duidelijke grief en tegen beter weten in hoop je dat die opgelost zal zijn, omdat gebleken is dat het officiele lijstje verbeteringen dat ze gegen bij elke versie niet compleet is. dus hoop je dat er meer is dan alleen dat.

maar nee, eigenlijk geen reden een stabiele versie te vervangen.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
overigens dank voor het feit dat jij meldt dat het spoelen bij jou ook niet werkt, dat bespaart me te zoeken naar wat ik fout heb gedaan.

Herstel, bij mij functioneert uiteindelijk toch alles correct.
We hebben het naar mijn mening over 2 dingen, tijdens de weergave snel vooruit- of achteruit spoelen of de commercial skip gebruiken.
Ik dacht dat de laatst genoemde optie niet meer functioneerde maar ik heb toen 2 keer op Play gedrukt terwijl dit maar 1x keer moet zijn en daarna vooruit springen met de rechter navigatie toets.
Goooh, dacht ik nu ook eens een probleem te hebben, dus niet. Gelukkig had ik nog geen mail naar Rebox gestuurd.
Dus voorlopig ben jij waarschijnlijk weer de enige met een dergelijk probleem, jammer, het is niet anders.


tja, toch meer eens nader uitgezocht dus, en het is een probleem dat niet aan versie 89 ligt merk ik nu.

waarneming:
wanneer is een opname maak en deze weergeef, werkt ook bij 89 de snel naar recht of snel naar links toets goed, evenals de 2x 3x en 4x weergave.
niets aan de hand dus, lijkt het.

echter, wanneer ik twee opnames tegelijk maak, wat in het desbetreffende geval gebeurd was, dan werkt eea als boven beschreven gedurende de eerste 15 a 20 minuten bij de weergave van BEIDE tegelijk gemaakte opnames. Na een zeker punt werkt hoppen of snel doorspoelen niet meer, hij doet wel alsof maar begint daarna de gewone weergave steeds precies op datzelfde punt, 19:05 bij de ene film en 16:23 bij de andere. Nu is dat ook ongeveer het verschil in begintijd van de opname, de films begonnen ca 5 minuten na elkaar.

uit oude opnames blijkt dat is dit al een keer eerder heb gehad. Bij tegelijk opgenomen films schijnt er dus in de registratie op disk iets fout te gaan.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik ook al een aantal keren gemeld, die bug in de schuifbalk.

Dat is een gigabug, en ik snap niet dat ze die niet als eerste oplossen.

 

Ik kan enkel maar naar het begin van de film schuiven, en daarna gaat het schuiven steeds verkeerd.

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1792653/Rebox_9000_voortgangsbalk#Post1792653

Deze bug reduceert de Rebox 9000 tot nog minder dan een gewone videorecorder, met een video recoder kon ik nog vooruit en achteruit spoelen.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Deze bug reduceert de Rebox 9000 tot nog minder dan een gewone videorecorder, met een video recoder kon ik nog vooruit en achteruit spoelen.

Ik zou het apparaat maar snel wegdoen want videorecorders zijn echt niet meer van deze tijd.
Want je kon natuurlijk ook met jouw videorecorder naar HD kijken, twee programma`s tegelijkertijd opnemen of afspelen e.d.
Eigenlijk best jammer dat ik een dergelijke videorecorder nooit in mijn bezit heb gehad want dan had ik geen SAT HD Twin Tuner hoeven te kopen.

Man, blijf even met beide benen op de grond staan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: catw
Dat komt doordat ik twee schotels heb, op elke schotel momenteel twee goed ingestelde lnb's in gebruik, achter elke schotel een diseqc vandaar dus twee kabels naar binnen, één voor elke schotel. Daarom ook het inscannen apart en het niet kopieëren van de ene tuner naar de andere tuner.

Ja, en?
Ik gebruik geen 2 schotels maar één Duo Twin LNB en dus ook twee kabels naar binnen, één op Tuner 1 en één op Tuner 2.

Bij mij komen de 2 kabels direct vanuit de Twin LNB waarbij de ingebouwde Diseqc de schakeling verricht en bij jou komen de 2 kabels uit 2 separate Diseqc`s die ook de schakeling verrichten.

Wat is het verschil?



Volgens mij is het verschil dat ik de zenders van de astra 1 en 3 inscan op tuner één die kan tuner twee dus niet benaderen en dat ik de zenders van de hotbird en de astra 2 inscan met tuner twee dus die kan tuner één niet benaderen.
Indien ik alles van tuner twee naar tuner één zou kopieëren krijg je nog meer fouten. Zoals jij dat hebt kan dat dus wel en kan je ook opnemen en kijken naar een andere zender op een andere transponder, via de ene tuner neem je op en via de andere tuner kijk je.
Maar ik houd mij altijd aanbevolen voor een goede oplossing voor de instellingen als je iets weet wat ik anders moet doen dan hoor ik dat graag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk heb jij geen twin-tuner model maar twee single tuners in hetzelfde machien.

wat betekent dat je bij kijken en opnemen tegelijk te maken hebt met de beperkingen van elke single-tuner: de lnb kan maar één instelling tegelijk aan, dus je kunt alleen binnen dezelfde range naar twee kanalen kijken.

alleen kun je dat dus op extra veel satellieten.

 

als je de opstelling zo zou veranderen dat je met twee parallelle antennekabels zou werken, die dus gelijkwaardig zijn, crëer je voor jezelf meer ruimte om over en weer dingen tegelijk op te nemen en te kijken zonder de beperkingen van een single tuner. daartoe zul je de hardware aan moeten passen.

 

Maar wat je nu beschrijft is precies hetzelfde alsof je twee aparte dozen hebt, elk single tuner, naast elkaar.

en ik denk dat je in dit geval ten onrechte meent dat je met de rebox kunt omgaan als een twin-tuner, dat is-ie zo gewoon niet. Als je je gebruikerswensen aanpast en vergelijkt met een single-tuner dan doet-ie het geloof ik zo gek nog niet.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: David1980
Deze bug reduceert de Rebox 9000 tot nog minder dan een gewone videorecorder, met een video recoder kon ik nog vooruit en achteruit spoelen.

Ik zou het apparaat maar snel wegdoen want videorecorders zijn echt niet meer van deze tijd.
Want je kon natuurlijk ook met jouw videorecorder naar HD kijken, twee programma`s tegelijkertijd opnemen of afspelen e.d.
Eigenlijk best jammer dat ik een dergelijke videorecorder nooit in mijn bezit heb gehad want dan had ik geen SAT HD Twin Tuner hoeven te kopen.

Man, blijf even met beide benen op de grond staan.

Slaat natuurlijk nergens op dat antwoord, er zit een giga bug in.
En waarom verhelpen ze die bug niet, terwijl ze toe geven dat die bug er in zit.


UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
eigenlijk heb jij geen twin-tuner model maar twee single tuners in hetzelfde machien.
wat betekent dat je bij kijken en opnemen tegelijk te maken hebt met de beperkingen van elke single-tuner: de lnb kan maar één instelling tegelijk aan, dus je kunt alleen binnen dezelfde range naar twee kanalen kijken.
alleen kun je dat dus op extra veel satellieten.

als je de opstelling zo zou veranderen dat je met twee parallelle antennekabels zou werken, die dus gelijkwaardig zijn, crëer je voor jezelf meer ruimte om over en weer dingen tegelijk op te nemen en te kijken zonder de beperkingen van een single tuner. daartoe zul je de hardware aan moeten passen.

Maar wat je nu beschrijft is precies hetzelfde alsof je twee aparte dozen hebt, elk single tuner, naast elkaar.
en ik denk dat je in dit geval ten onrechte meent dat je met de rebox kunt omgaan als een twin-tuner, dat is-ie zo gewoon niet. Als je je gebruikerswensen aanpast en vergelijkt met een single-tuner dan doet-ie het geloof ik zo gek nog niet.

Dat is ook de reden van de aanschaf van deze tuner alleen als ik nu wil overschakelen van tuner één, zeg rtl4 naar tuner twee BBC HD, den krijg ik de ene keer een service fout en de andere keer geen signaal op tuner twee. Dus ik zit er niet mee dat ik niet kan op nemen op tuner één en wil kijken op een andere transponder op tuner één maar wel met het gegeven dat de schakeling tussen de beide tuners niet goed werkt. Met mijn andere receiver, of in de computer, kan ik n.l ook wel opnemen, om een breder aanbod te hebben heb ik dus deze rebox genomen vanwege de twintuner die ik inderdaad als twee tuners wil gebruiken.

Zou ik twee parallelle kabels naar binnen willen brengen, met wat ik nu heb, dan zal ik er al een multiswitch tussen moeten zetten of alle lnb's vervangen voor twin's een diseqc met twee uitgangen is er n.l. niet, indien ik aan vervanging toe ben zet ik er wel allemaal quad lnb's op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

inmiddels heb ik een reactie gehad van Rebox, waarin duidelijk wordt aangegeven dat ze er van hun kant uit alles aan zullen doen de door ons aan hen gemelde bugs te evalueren en op te nemen in hun softwareplanning (mits ze begrijpen wat er loos is natuurlijk, neem ik aan) dus graag hen melden wat er misgaat/gebeurt en dan graag zo precies mogelijk.

ze geven ook aan het jammer te vinden dat er boze cq geïrriteerde reacties zijn op het forum en hopen die in de toekomst te voorkomen.

ze willen graag dat de box een succes wordt en daar hebben ze natuurlijk gelijk in.

Ik heb zelf aangegeven hen graag te willen helpen door zo duidelijk mogelijk te melden wat er misgaat; het verzoek is om dat allemaal te doen en niet uitsluitend de problemen op dit forum te posten.

alles bij elkaar is er natuurlijk al erg veel verbeterd, laten we dat voortzetten. Ik begrijp dat het niet aan hen zal liggen.

waarvan acte.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw

Zou ik twee parallelle kabels naar binnen willen brengen, met wat ik nu heb, dan zal ik er al een multiswitch tussen moeten zetten of alle lnb's vervangen voor twin's een diseqc met twee uitgangen is er n.l. niet, indien ik aan vervanging toe ben zet ik er wel allemaal quad lnb's op.


Dit is nu toch echt geen probleem welk je aan Rebox kunt toeschrijven.
Met de door jou geschetste configuratie, mits ik het goed heb begrepen, kun je nu eenmaal niet datgene bereiken wat jij voor ogen hebt.
Dit zou overigens ook niet met mijn vorige ontvanger, een Topfield TF7700 HDPVR zijn gelukt.
Ik zou zeggen, kijk eens <HIER> en pas jouw configuratie conform dit plaatje aan dan zijn de problemen opgelost.
In jouw geval zijn het dan 2 schotels i.p.v. 1 maar dat maakt voor de afgebeelde configuratie verder niets uit.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na eerder gemelde problemen met de diseqnummering die de Rebox zelf veroorzaakte, lijkt het er op dat deze V89 versie stabiel is.

Ik blijf dezelfde diseqnummering houden en heb nog geen vastlopers en mislukte opnames gehad.

 

Ik mis wel een goede werking van percentages op de schuifbalk tijdens weergave van de harddisk.

Als ik op 2 druk geeft hij 20% aan, onduidelijk is of de Rebox inderdaad naar 20% van de opnameduur gaat.

Als ik op andere getallen druk gebeurt er niets, het zou leuk zijn als dit zou gaan werken.

 

Bij PIP zou het leuk zijn als de Rebox het laatst gekozen PIP station zou onthouden. Scheelt weer een paar handelingen.

 

Ik mis ook de functie om de timshift op te nemen, dit gebruikte ik veel op mijn Topfield Masterpiece.

 

Ook de mogelijkheid om een (deel)kopie te maken mis ik. Misschien is het een bedieningsfout van mij.

 

Inmiddels wordt het ook tijd om een goede handleiding te gaan maken.

 

Komt dit allemaal terecht bij de Rebox mannen?

 

 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...