Ga naar inhoud


[Internet] KPN verhoogt internet snelheden...


Gast wanderer

Aanbevolen berichten

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: EL PIÑO
Origineel bericht van: Puch
Niet klagen hé, je moet eens in België wonen en internet betalen.
Dat is hier bijna dubbel zo duur al bij jullie!!

Onze snelheid is dan wel hoger, maar er geld nog steeds een download limiet, met uitzondering voor de top abo's. Maar dan moet je al meer dan 60€ per maand neertellen.


Snelheid hoger? Sorry hoor, maar ik heb hier een alles-in-1 abonnement van Ziggo voor 66,50 per maand en heb daarmee een downloadsnelheid van 50Mbps die binnenkort wordt verhoogd naar 120Mbps, terwijl ik bij Telenet zie dat het hoogste internetabonnement slechts 25Mbps is en dat je daar bijna evenveel voor internet betaalt als ik doe voor internet, tv (inclusief basis kabelabonnement) en telefonie...

Ik wil je niet in een depressie praten maar de snelheden zijn hier dus ook hoger. wink

Wat betreft internet via ADSL: Dat is van teveel factoren afhankelijk om een goede, stabiele snelheid te leveren.
Te ver van de centrale, slechte kabels, overspraak, you name it. Dat is omdat die oude telefoonkabels nooit bedoelt zijn om signalen in dat frequentiespectrum te gebruiken. VDSL is opnieuw een mooi lapmiddel maar ook alleen bruikbaar als je binnen 1 kilometer (als de kwaliteit van je kabels optimaal is op te rekken tot 1,5 kilometer) van de centrale zit. Anders is je snelheid lager en heb je uitval.

Heeft niks met KPN te maken als je daar last van hebt maar is inherent aan ADSL. Het heeft mij doen beslissen om over te stappen op de kabel voor internet. Wat dat betreft is het een enorme misser (mark my words) van KPN dat ze niet verder gaan met FttC, oftewel glasvezel tot het wijkverdeelkastje maar gewoon VDSL gaan aanbieden totdat ze ergens in 2020 wat geld hebben om echt glasvezel aan te leggen.

Het is too little, too late. KPN verliest deze slag voordat hij überhaupt begonnen is.


KPN is hier anders de boel weer snel aan het inhalen!!

Wij wonen helaas in een Gemeente die 10 jaar geleden niet wilde mee betalen aan de infrastructuur van Chello toen die tijd nu UPC.

Dus voor ons geen Internet via de kabel of wat dan ook mogelijk!!

Als ik kijk bij de providers die wij hier kunnen krijgen is dat KPN of een Dochter onderneming van KPN.

Het Net was voor vele een provider die goed betaalbaar was.Ook dit is nu 100% KPN en het goedkope is over een half jaar ook gelijk getrokken naar de tarieven van KPN.

Nou Xs4all is de andere aanbieder..voor ons al helemaal niet te betalen als je een beetje snelheid wilt!!

En last but not least!!!Dan hebben we nog Online die voor ons nog redelijk betaalbaar is!!Maar over een half jaar ook dicht naar de kosten van een KPN abonnenment omhoog gaan.

Nee voor ons gaat hier de snelheid niet omhoog alleen de prijzen!!

Nou bedankt KPN..

Gr.Merkedesch


Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 163
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik ben net voor deze boom weggegaan uit NL, en vertrokken daar met 8mb geloof ik, wat ik hier ook een beetje heb. Maar maakt het echt nog uit?

 

20/30/50/120 mb? 2 gig in 30s of 2minuten... lekker belangrijk

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

KPN houd ons weer een lekkere vette wortel voor de neus. De grootste groep gebruikers zit al aan zijn maximum haalbare snelheid. De groep die de max. snelheid niet heeft (de gewone surfers) merken hier toch nauwelijks iets van.

 

Het oneerlijke is dus dat als je snelheid niet verhoogt kan worden je het zelfde mag blijven betalen (in mijn geval 30€ voor 256/1500kbps van KPN). frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Merkedesch
Dus voor ons geen Internet via de kabel of wat dan ook mogelijk!!

Als ik kijk bij de providers die wij hier kunnen krijgen is dat KPN of een Dochter onderneming van KPN.


Dat heeft er dan waarschijnlijk meer mee te maken dat je in een kleine plaats woont. Zelf woon ik ook niet in de grote stad maar wij kunnen hier wel iedere provider krijgen die ons hartje begeert. Ook jij kunt meer providers krijgen dan KPN en XS4ALL. Dat begint al bij Telfort, wat ook van KPN is.

Online is niet van KPN overigens en zo zijn er nog meer niet-KPN providers die wel over een KPN-verbinding internet leveren. Waar je vandaan haalt dat Online haar prijzen gaat verhogen is mij een raadsel. Zelf werk ik voor de grootste prijsvergelijker voor internet en digitale tv (ik noem geen namen) en wij krijgen prijsverhogingen in een zeer vroeg stadium door. Vaak nog eerder dan de klanten. En van Online heb ik nog niets gehoord.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maximale snelheid haal je toch bijna nooit... als je hem haalt is het waarschijnlijk alleen binnen het eigen netwerk van je provider.

 

Ik grijp iedere snelheidsverhoging aan om mijn abo te downgraden! op die manier verdien ik er ook nog wat aan...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerdam
Maar wanneer je te maken hebt met oude leidingen helpt niets om je internet sneller te krijgen.
Gerda


Klopt, bij iedere met veel jubel aangekondigde "gratis" snelheidsverhoging moet ik als de sodemieterij downgraden om weer een stabiele verbinding te krijgen. Koperlijntje is te lang en van te beroerde kwaliteit.

Twee jaar geleden al deelgenomen aan een (succesvolle!) KPN glasvezel proef hier in de wijk, maar commercieel uitrollen willen ze niet cry .

Gr
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is het pure winst, in belde al gratis door Nederland dus dat verhoogde starttarief gaat niet op.

 

Gecombineerd met:

- 30 dagen retentie in de nieuwsgroepen

- lage kosten voor IPTV

- gratis digitenne

- stabiliteit

 

is het voor mij een pakket waar ik zeer tevreden over ben.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO


Snelheid hoger? Sorry hoor, maar ik heb hier een alles-in-1 abonnement van Ziggo voor 66,50 per maand en heb daarmee een downloadsnelheid van 50Mbps die binnenkort wordt verhoogd naar 120Mbps, terwijl ik bij Telenet zie dat het hoogste internetabonnement slechts 25Mbps is en dat je daar bijna evenveel voor internet betaalt als ik doe voor internet, tv (inclusief basis kabelabonnement) en telefonie...



Net wat ik zeg, jullie zitten een stuk goedkoper. Jij betaald met alles erin slechts 66,5 euro. Bij telenet kost je zo'n pakket 75 euro per maand. Dat is dik 9 euro duurder.

Als ik het over snelheid heb dan heb ik het over expressnet. Dat is het abo die 95% van de telenet klanten heeft.
Die zit nu op 15gb en gaat één van de komende dagen naar 30 gb

Vanaf juni kan je een abo nemen op fiber en dan gaan de snelheden naar 100gb. Echter tegen een prijs van 99 euro per maand.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een brief gehad dat mijn snelheid wordt verdubbeld bij XS4ALL. Wordt gefaseerd doorgevoerd vanaf begin april.

 

Zelfde bij HetNet (is dus KPN, dus logisch) (Bij mijn moeder)

 

Van Online heb ik nog geen bericht gehad. (is mijn 2e ADSL lijn ivm belasting met alle pc's hier in huis)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Van Online heb ik nog geen bericht gehad. (is mijn 2e ADSL lijn ivm belasting met alle pc's hier in huis)


Online heeft niets met KPN te maken en gaat dus voorlopig haar snelheid niet verhogen. Online zit bovendien standaard al op 20 Mbps (als je niet in achtergesteld gebied woont ;)).

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
KPN houd ons weer een lekkere vette wortel voor de neus. De grootste groep gebruikers zit al aan zijn maximum haalbare snelheid. De groep die de max. snelheid niet heeft (de gewone surfers) merken hier toch nauwelijks iets van.

Het oneerlijke is dus dat als je snelheid niet verhoogt kan worden je het zelfde mag blijven betalen (in mijn geval 30€ voor 256/1500kbps van KPN). frown


Ik heb hier een 8mb abo en krap 6mb is in de praktijk te halen (geeft het modem ook weer als verbindings snelheid)
Dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, waarschijnlijk niets...

Overigens zit ik hemelsbreed nog geen 300 meter van de centrale.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...