Ga naar inhoud


Het traag reageren van sat4all


paardengek

Aanbevolen berichten

Wat mij opvalt is dat erg veel datapackets verstuurd worden nadat de webpagina geladen is. Kortom klik éénmalig een willekeurige topic aan en merk op dat circa 1 minuut lang nadat de pagina volledig geladen is, alsnog data verstuurd wordt. Mijns inziens een Google gerelateerd IP adres.

Dit gedrag zie ik ook terug komen bij sites als telegraaf.nl en nu.nl.

Een pagina waar dit gedrag absoluut niet terug komt is xs4all.nl. Met andere woorden er is niets mis met mijn computer (trojan ofzo).

 

Deze 'niet wenselijke' trend zie ik dus de laatste paar weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 156
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb hier totaal geen last van vanuit Turkije.

 

Misschien een bepaalde switch wie ik niet gebruik omdat ik van de andere kant kom dan jullie?

 

Als hij blijft hangen doe eens een tracert. Kunnen we dat iig gaan uitsluiten, want mijn inziens zou iedereen er last van moeten hebben als het aan S4A ligt?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast schotelkop
Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: Ronaldd
Wat ik graag wil weten is. Als dit probleem optreedt is de browser dan traag? Of werkt de browser gewoon. M.a.w kan je, als sat4all traag is, nog wel normaal scrollen, van tab wisselen enz.

Als de browser nl. traag reageerd kan het javascript zijn (die van sat4all komt). Op de server zelf kan ik op dit tijdstip geen aanwijzingen vinden.

Hadden meer mensen dit probleem vandaag van 07:02 tot 07:07?

Ronald


Heb er met W7, IE8 (laatste Sun Java) ook problemen. Is vrij willekeurig. Wat me steeds meer opvalt zijn de later opkomende Google Ads.

Zou imo de boosdoener kunnen zijn, daar deze via een javascript loopt.



Google Ads.kan je gewoon uitzetten met Firefox adon ABP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimble
Origineel bericht van: Sjattuh
Ik heb hier totaal geen last van vanuit Turkije.

Misschien een bepaalde switch wie ik niet gebruik omdat ik van de andere kant kom dan jullie?

Als hij blijft hangen doe eens een tracert. Kunnen we dat iig gaan uitsluiten, want mijn inziens zou iedereen er last van moeten hebben als het aan S4A ligt?



Origineel bericht van: schotelkop

Google Ads.kan je gewoon uitzetten met Firefox adon ABP


Als ik traceroute bekijk is het voor mij Thuis > XS4ALL > WIDEXS, dus Sat4all. Geen "vreemde" eend in de "bytes".
Heb geen FF, maar IE en dus geen plug-inn, alhoewel die er ook zou kunnen zijn voor IE.
Neemt niet weg dat binnen de broncode op de pagina's van Sat4all er een (semi-interne)script wordt aangeroepen die contact maakt met Google-Ads.
Regel luidt ; pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js Als Google dus wat laat met de data komt zal de pagina ook later opgebouwd worden. Zie wel vaker dat banner advertentie veel later opkomt.

Zal eens FF installeren en kijken of het dan gebeurd met de genoemde plug-inn.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In ieder geval is de reklame in de banner lokatie gebonden.

Wanneer ik tijdens reizen sat4all kijk, is de reklame streekgebonden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimble
Origineel bericht van: vGnp
Ik weet niet of dit "helpt"? confused

vGnp



Dat is het vlak rechts met de users online. Waarom je die fout krijgt lijkt op een glitch. Krijg ik wel eens vaker op diverse sites, waarin meerdere php functie worden uitgevoerd.

Op zich is dit forum klasse geinstalleerd, daar ik geen enkele foutmelding krijg in de programmering binnen IE6-7-8.

Alleen op >> deze link << is het wel schrikken. shocked

...... maar tik maar eens een site in, die checker valt overal over crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek


Gebruikte browser: Firefox 3.6.3 Friese versie.

Met vriendelijke groet, paardengek


die Friese versie is natuurlijk de oorzaak
dat snap toch iedereen

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimble

Vandaag meerdere keren weer wachten, langste geklokte wachtijd was 31 seconden.

 

Pas nadat de Google Ads waren geladen kwam de pagina op. De plug-inn tegen Ads (AdsBlocker) werkt wel, maar niet als ze zijn geintregeerd in een javascript.

 

Weet overigens niet hoe het met de Google Ads exact zit. Denk dat je een klein bedragje krijgt voor de View en wat meer met een Click Trough.

 

Heb me wel verdiept in de robot van Google die vrij veel sources kan vreten. Door een kleine aanpassing hierin, komt Google hooguit bv 1x per uur langs. (geheel instelbaar).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...