Ga naar inhoud


De intakte wereld van Apple i Produkten


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


  • Reacties 197
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Draadje gaat over Apple, maar mijn dochter heeft nu een E-boekenpakket voor op school.

 

Aanschaf laptop onder Win7 met 2GB werkgeheugen en 120GB Harddisk, Wifi en USB-Stick.(noot erbij dat het geen mini of one mag zijn) Hierbij MS-Office 2007 Student.

 

E-Boekenpakket van 1064,= Euro. Heel de handel staat op internet. Vorig schooljaar nog de "ouderwetse" papieren schoolboeken een kleine 500,= Euro.

 

Dan spreek ik van iets wat door je %#$^# geduwd wordt. Waarom geen one onder linux of van mij part W7 uitgekleed met een open-office ??? Of nog liever een I-Book die wel tegen een stootje kan. Boeken op de Ipad ???

 

Heel die uitgever hoeft die boeken niet te drukken omdat het PDF documenten zijn. En aangezien het met een unieke ID werkt ivm het huiswerk heeft kopieeren geen zin.

 

Ach ja, kost me voor dit jaar dik 1000 Euro extra en teruggave IB-Groep..... nee helaas het is een werk/leer opleiding crazy

 

Ach ja, ze wordt kapster en het verdiend zich nog wel terug wink

 

Op de vraag of het op een Apple mag krijg je als antwoord: Is dat Windows 7 ?, nee... oh dan niet nee het moet een pc zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kriebie
De keuze is toch simpel, het hangt gewoon van je persoonlijke voorkeur af...

tumblr_l6ng7kk2av1qanb21o1_500.png



misschien moet de vraag bij dit persoon zijn:

Ben je slim?


(een domme pc gebruiker)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pascalletje
Wat zijn er toch een hoop jaloerse windows gebruikers in de wereld smile Kunnen ze het niet hebben dat Apple wat mooie stabiele producten maakt, gaan ze Apple gebruikers maar beledigen :D


ach zo zou ik het niet willen zien... ik ben helemaal geen fan van Apple... niet omdat ze geen goede producten zouden maken, maar omdat ze gewoon véél en véél te duur zijn voor wat je krijgt. Hoe meer ik dit draadje lees, hoe meer ik overtuigd ben dat het toch iets te maken heeft met "hebben, hebben, hebben" en "er bij proberen te horen". Ik wil daarmee de mensen die dit merk echt, objectief uitgezocht hebben op basis van vergelijking niet beledigen... maar ik vermoed toch dat het voornamelijk een soort imago is wat je wil kopen.
Is dat verkeerd? ... nee, maar je moet het wel kunnen toegeven. Als ik een wasmachine of een vaatwasser hebben wil, koop ik uit overtuiging ook een apparaat wat "made in Sweden" is, zoals de Asko... en die is ook duurder dan een wirlpool...
Apple doet het volgens mij alleen nog een beetje erger als ik lees dat hun gadgets toch wel vreselijk duur zijn voor wat je krijgt. Maar zoals altijd, de mensheid houdt dit soort dingen in stand... als iedereen realistisch zou worden en dat soort dingen niet meer zou kopen zou het snel over zijn met de hype... maar ach..... mensen gaan nog steeds naar cafés en restaurants, dus aan een snelle gedragswijziging geloof ik niet. best jammer eigenlijk....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik riep een aantal jaren geleden ook "die rommel van Apple hoef ik niet!"

Totdat ik in Amerika ben geweest en een iPhone heb gekocht. Dat ding beviel me zo goed dat ik ook eens een MacBook ben gaan proberen, en dat beviel ook goed.

Ik wil niet zeggen dat ik nu anti-windows ben, maar ik vind het gewoon prettiger werken.

Ik heb het idee dat de meeste mensen die roepen dat Apple veel te dure spullen verkoopt die je alleen maar koopt om erbij te horen nog nooit zelf met iets van Apple hebben gewerkt. Dat was in het begin voor mij ook wel wennen, maar ik merk nu wel dat ik niet meer de behoefte heb om elke keer een andere telefoon, laptop of desktop te kopen. En niet omdat het zo duur is, maar omdat mijn MacBook gewoon doet wat ik ervan verwacht.

 

Uiteindelijk blijft het natuurlijk zo dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft, en als je liever Windows gebruikt kan ik dat heel goed begrijpen.

Ik hoef dan iemand die Windows gebruikt ook geen homo te noemen.

Dreambox 8000 / Dreambox 800 / Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is toch het effect van reclame

are you gay?

are you clever?

are you intuitiv?

are you a dummie?

are you still strugling?

are you still buying stocks?

are you still wondering why it works?

are you still trying to connect to your DM8000?

 

iets werkt niet prettiger maar de gebruikers interface past beter bij jouw, wegens xxx

 

allemaal leuke aardige producten

had jij een mobiel nodig toen je naar school ging in je dorp/stad?

was het noodzakelijk dat je de partner belde in de supermarkt om te vragen welke bouillonblokjes?

of heb je zelfs een calorieën calculator op je iPhone als app?

 

het zijn allemaal meningen en de vraagsteller Drs Ijzerbout heeft een tendentieuze titel ervoor gemaakt.

ciao

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple is niet duurder maar goedkoper. Ik heb hier bijvoorbeeld een Imac uit 2007, dat is 2010 - 2007 = 3 jaar. Toen ik nog een PC had kocht ik om de 2 jaar een andere, omdat anders de meuk niet meer fatsoenlijk draaide. Ik verwacht dat ik deze imac 5 jaar ga gebruiken. De imac koste 1199. 2,5 x 500 (gemiddelde PC prijs) = 1250 euro. Heb ik toch mooi 51 euro bespaard, en helemaal geen gezeik.

 

En dat geouwehoer van erbij willen horen slaat al helemaal nergens op, want er zijn immers minder Apple gebruikers, dus als je Apple koopt hoor je er juist niet bij.

 

Ik heb alles geprobeerd, Win, Linux, HPUX 10.20 smile en OSX, en ik vind OSX veruit het beste werken.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Apple is niet duurder maar goedkoper. Ik heb hier bijvoorbeeld een Imac uit 2007, dat is 2010 - 2007 = 3 jaar. Toen ik nog een PC had kocht ik om de 2 jaar een andere, omdat anders de meuk niet meer fatsoenlijk draaide. Ik verwacht dat ik deze imac 5 jaar ga gebruiken. De imac koste 1199. 2,5 x 500 (gemiddelde PC prijs) = 1250 euro. Heb ik toch mooi 51 euro bespaard, en helemaal geen gezeik.

En dat geouwehoer van erbij willen horen slaat al helemaal nergens op, want er zijn immers minder Apple gebruikers, dus als je Apple koopt hoor je er juist niet bij.

Ik heb alles geprobeerd, Win, Linux, HPUX 10.20 smile en OSX, en ik vind OSX veruit het beste werken.


Over Osx kunnen we twisten. Het is net wat je gewend bent. (ik gebruik ook diverse systemen)

Een Imac verouderd qua hardware net zo snel hoor. Je vergeet dat onder Windows bij de gemiddelde gebruiker meer (verschillende) software wordt geïnstalleerd wat er vervuilend kan werken en dus vertraging tot gevolg heeft. Jij kunt mij echt niet met droge ogen vertellen dat een installatie van OSX na 5 jaar nog prettig draait. Ik werk met veel fanatieke apple gebruikers samen die je ook hoort vloeken omdat de nieuwste OSX update net niet lekker loopt en ze dus weer terug moeten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds 8 jaar ook enkel nog Macs en ik moet zeggen, die werken prettig. Oké, de aankoopprijs is aan de hoge kant, maar je krijgt een apparaat dat wel out of the box werkt en er goed uitziet. Niemand wordt verplicht om een Mac te kopen, ewel ik wil ook geen lelijke computer op mijn bureau staan hebben. En dat er maar 2 snoeren aan zitten vind ik al helemaal niet erg! (Naar het stopcontact en naar de modem)

En €29 voor een update naar het volgende OS is geen geld.

 

En aan een iPad of een iPhone heb ik geen behoefte.

 

@Soktic: dat Snow Leopard sneller is dan Leopard komt onder andere omdat Apple het bijna helemaal herschreven heeft en zo ook ettelijke GB ruimte lichter dan Leopard kon maken op de harde schijf.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...