Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe software versie Rebox RE8000/9000HDPVR


duitsland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen

Het nadeel van de 'diepe' slaap is dat b.v. de data van de eerder ingelezen EPG verloren gaat en dat is niet het geval bij de normale slaapstand.


In -MIJN- geval, niet alleen de EPG data, ook zenderlijst, system-settings, etc.
Niet bij normale standby-mode, wel bij 'deep sleep'-mode.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Pedroo

Verder tot nu toe tevreden. De skip-problemen in opnames zijn zo te zien verholpen!


Helaas vanavond opname van 1,5 uur bekeken. Reclame skippen geen probleem tot 51 min, daarna springt de 30 sec skip direct 11 min verder naar 1:02 uur. Als je dan verder skipt dan blijft de Rebox naar dit punt terugspringen. Pas als je ca. 20 min. verder skipt dan gaat de opname vanaf dat punt verder. Heel vervelend.
PROBLEEM MET DEZE UPDATE DUS NIET VERHOLPEN!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had in de vorige firmware versies bij het skippen alleen problemen bij opnames langer dan een uur. Bij kortere opnames ging skippen probleemloos.Hoe het nu gaat met nieuwere opnames weet ik niet. Heb voordat ik ging formatteren wel een oude opname van 2 uur bekeken en daar was ook het oude skip-probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de indruk dat de software vrij stabiel is.

Het PIP gebeuren blijft een beetje gammel in combinatie met HD zenders.

Ik denk dat de hardware niet twee HD zenders aankan.

Vastlopen bij automatische timeshift is nog niet gebeurd, maar ik ga nog niet te vroeg juichen.

 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correcte op mijn eerdere skip-probleem-posting

 

Probleem eens verder onderzocht:

- Blijkt niet alleen bij het skippen voor te komen. Ook bij het versneld vooruit spoelen.

- Opname (geen HD) was 1:50:32 totaal.

- Als je niet skipt op versneld doorspoeld dan klopt de voortgang tijd (dmv witte pijl knop op AB) niet. De opname stopt dan wel op het eind van de opname (na 1:50:32), maar de verstreken tijd is dan zogenaamd 1:04:43

- Probleem van iedere keer terugspringen naar bepaald punt (lijkt wel een bookmark) bij skippen doet zich voor vanaf 0:51:32. Deze tijd klopt echter niet want opname loopt dan al ca. 1:30 uur.

- Als je na genoemd punt de opname skipt of versneld doorspoeld dan

springt de tijd van 51:32 naar 1:02:19 en bij 55:10 naar 1:31:45 (= de juiste tijd).

- Er is, als je dan vanaf die punten gewoon afspeelt, geen stuk overgeslagen. Alleen bij skippen springt de Rebox iedere keer terug naar het vorige punt op 1:02:19 of 1:31:45. Pas als je voorbij de 1:31:45 doorskipt dan ben je voorbij het "terugspring punt" en kan je zonder probleem skippen/versneld spoelen.

 

Ben benieuwd of anderen dezelfde ervaringen hebben?

Zal mijn bevindingen ten overvloede naar Rebox mailen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe skip je eigenlijk door een opname?

Als ik een programma heb van 2 uur en ik wil skippen naar b.v. 1 uur op de tijdlijn, hoe doe je dat?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Hoe skip je eigenlijk door een opname?
Als ik een programma heb van 2 uur en ik wil skippen naar b.v. 1 uur op de tijdlijn, hoe doe je dat?

Dat moet je een beetje op gevoel doen.
De tijd loopt [nog] niet mee in de tijdlijn.

Mvrg!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: Donkeyman
Hoe skip je eigenlijk door een opname?
Als ik een programma heb van 2 uur en ik wil skippen naar b.v. 1 uur op de tijdlijn, hoe doe je dat?

Dat moet je een beetje op gevoel doen.
De tijd loopt [nog] niet mee in de tijdlijn.

Mvrg!


Als ik dat met de pijltoetsen doe duurt dat een eeuwigheid!
Het gaat hier met maar één snelheid en dat gaat traag.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt af van welke tijd is ingesteld bij Commercials overslaan. Kiest men daar voor het maximum van 4 minuten dan gaat men met grote stappen door de tijdsbalk. Men kan dan alleen maar stoppen in stappen van 4 minuten en dat is wel een nadeel.

Groetjes vanuit een zeer heet Steijl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een opname bekeken, skipbug zit er inderdaad nog in. Opname bestand is 2 GB totaal.

 

Maar de FW lijkt hier stabiel te werken, ik heb zelfs het gevoel dat het zappen wat sneller is geworden...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens mijn laatste telefonische contact met Rebox begreep ik dat de versie 26 uitsluitend voor het verbeteren van de stabiliteit is opgeleverd en deze verder geen verbeteringen herbergt zoals o.a. het verhelpen van de skipbug.

 

Met het verbeteren van de stabiliteit is men gelet op de positieve reacties schijnbaar in geslaagd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Hoe skip je eigenlijk door een opname?
Als ik een programma heb van 2 uur en ik wil skippen naar b.v. 1 uur op de tijdlijn, hoe doe je dat?


Je kan, als de tijdbalk in beeld is (dmv witte grote pijl op AB), 50 ingeven.
Dan spring je naar 50% van de opname.
Werkt ivm de eerder genoemde skip/tijdsaanduiding problemen niet altijd goed, maar vaak wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank, op mijn oude Topfield werkte deze functie altijd perfect, maar misschien wordt dit nog verbeterd in een volgende versie.

Op welke toetsen moet je nu drukken voor de commercial shift? In de (verouderde) gebruiksaanwijzing wordt hier niet over gerept.

 

Ik ben in ieder geval blij dat ik nog geen vastlopers heb gehad, dat was echt een drama...

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...