Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe software versie Rebox RE8000/9000HDPVR


duitsland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: LadderSat
Ik heb vandaag mijn Rebox 9000 ontvangen en geinstalleerd. Na montage van de harddisk (WD Caviar Green, 1 TB, 64Mb cache, de CD fastscan gedaan, de tuner van de doorlus afgehaald naar gescheiden signalen. Binnen 5 minuten bevroor alles en moest ik de box resetten dmv de aan/uitknop aan de achterkant. Vervolgens heb ik volgens de instructies de FW update naar versie De update naar 1.08.26 uitgevoerd, direct de fabrieksinstellingen hersteld, de harddisk opnieuw geformatteerd en alle instellingen weer hersteld. Tot mijn teleurstelling constateer ik dat de box om de 5 a 10 minuten vastloopt en dat vervolgens uitzetten via de knop aan de achterkant de enige oplossing is. Dit kan toch niet waar zijn?

Als die zo snel vastloopt, dan is er iets met de hardware van die box.

Ik heb de V26 er nu al een tijdje opstaan, ik heb nog geen vastloper gehad...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: LadderSat
Dit kan toch niet waar zijn?

Welkom op het forum, het is alleen vervelend dat de 1e kennismaking n.a.v. een negatieve ervaring wordt gegenereerd.

Hier is maar één antwoord en advies mogelijk.
Dit is niet normaal en daar is maar een weg mogelijk, gelijk terug naar de dealer.
Als je dit probleem daar kunt reproduceren en ik zou niet weten waarom wordt het probleem naar mijn mening z.s.m. opgelost.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LadderSat

De eerste posting had ik liever wat positiever gedaan inderdaad smile

 

Ik heb inmiddels contact opgenomen met de leverancier, deze adviseerde mij de harddisk eruit te halen omdat deze waarschijnlijk het probleem veroorzaakt. Ik heb dit gedaan en het lijkt er inderdaad op dat de box nu stabiel is. Maar nu heb ik een box waarmee ik niet kan opnemen.... Welke harddisk is dan wel geschikt? Bovendien vind ik het erg slecht van Rebox want ik had van tevoren via hun website deze harddisk voorgelegd en mij werd door Rebox meegedeeld dat deze voor 100% geschikt is. Dus niet blijkt nu. De desbetreffende harddisk: Western Digital, Caviar Green, 1.0TB, SATA/64MB Cache, WD10EARS. Ik zou graag de oplossing vinden om stabiel met deze box te kunnen opnemen etc. want ik vind het verder een erg mooi produkt. De Rebox RE-4000HD die ik hiernaast heb daar ben ik ook erg enthousiast over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens ik heb contact gehad met Rebox, en die zeiden dat ze goed de best gaan doen, om alles op te lossen. ik denk dat we ze nog een goede kans moeten geven toch . dit was het antwoord

Dag Gert,

We gaan ons stinkende best doen ondanks er toch echt veel positieve reacties zijn op versie 26.

Dagelijks krijgen wij mail en telefoon dat deze versie een stuk stabieler is dan de vorige, ondanks het bekende TT probleem.

Maar we gaan zeker weer kijken naar je klachten en komen op korte termijn met een goede oplossing.

 

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: LadderSat
Bovendien vind ik het erg slecht van Rebox want ik had van tevoren via hun website deze harddisk voorgelegd en mij werd door Rebox meegedeeld dat deze voor 100% geschikt is. Dus niet blijkt nu. De desbetreffende harddisk: Western Digital, Caviar Green, 1.0TB, SATA/64MB Cache, WD10EARS.

Wat is het probleem dan?
Als je kunt aantonen dat Rebox de goede werking van deze HDD heeft bevestigd en dat kun je waarschijnlijk dan wederom het advies, terug naar de dealer met de HDD en om een spoedige oplossing verzoeken.

Overigens verbaasd het mij dat Rebox een WD Caviar Green adviseert want dit type is in feite bedoeld om in PC`s of NAS ingezet te worden.

Voor gebruik in PVR`s zijn de WD AV-GP het meest geschikt maar daarover is in dit forum al herhaaldelijk geschreven.
Ik gebruik vanaf het begin een WD AV-GP en dat zonder problemen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LadderSat

De harddisk heb ik bij een andere leverancier gekocht dan waar ik de Rebox heb gekocht. Die zal ik lastig terug kunnen brengen waardoor mijn aanschaf duurder uit zal pakken dan voorzien. Ik zal zo'n WD AV-GP aanschaffen zoals jij adviseert en ik hoop dat het dan goed werkt. Dat Rebox de door mij in eerste instantie gekochte harde schijf daadwerkelijk heeft geadviseerd kun je zo terugzien op de website van Rebox, bij de FAQ, laatste gestelde vragen. Hartelijk bedankt voor je advies inzake de harddisk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch eerst even wachten met de aankoop van een andere HDD.

Inderdaad staat op de Rebox site bij FAQ dat de WD Caviar Green op de RE-9000 voor 100% aan de gestelde eisen voldoet.

Nu dat blijkt dat deze HDD wellicht het probleem veroorzaakt zou je kunnen vaststellen dat je verkeerd bent geadviseerd.

Om nu echter vast te kunnen stellen of het probleem al dan niet door de ingebouwde HDD wordt veroorzaakt zal er een onderzoek moeten plaatsvinden en daar is de dealer waar jij de Rebox hebt gekocht de aangewezen instantie.

Je hebt daar weliswaar niet de HDD gekocht maar de door Rebox geadviseerde HDD blijkt nu dus niet goed i.c.m. de RE-9000 te functioneren.

De dealer zou op zijn minst ervoor moeten zorgen dat vast komt te staan dat het probleem aan de HDD ligt.

Als dit inderdaad het geval is kun je altijd nog besluiten om een andere HDD te bestellen.

Het zou vervelend zijn als het niet aan de HHD ligt want dan heb je starks 2 HDD`s liggen en het apparaat voldoet nog niet.

 

Wellicht is het handig om aan de dealer te vragen om tijdelijk een WD AV-GP in te bouwen om te kunnen bepalen dat de ontvanger met deze HDD wel goed presteert.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een WD Caviar Green 1Tb, werkt prima.

(Nou ja, wel wat gebruikelijke ongemakken, maar geen regelmatige vastlopers.)

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Ik heb ook een WD Caviar Green 1Tb, werkt prima.

Dat bedoel ik nu te zeggen met mijn vorige bijdrage, eerst goed laten onderzoeken of de HDD wel de veroorzaker is.
Misschien is de voeding het probleem waardoor elke HDD problemen oplevert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag na druk zappen weer een vastloper.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: arsat
Ik heb ook een WD Caviar Green 1Tb, werkt prima.

Dat bedoel ik nu te zeggen met mijn vorige bijdrage, eerst goed laten onderzoeken of de HDD wel de veroorzaker is.
Misschien is de voeding het probleem waardoor elke HDD problemen oplevert.


Ik heb zonder HDD ook al eens een vastloper gehad. frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gebeuren soms ook van die vreemde dingen. Gisteren zette ik de RE9000 uit.

Display ging uit, witte leds uit en rode OOK. Alles dus uit, wat in principe niet kan...

Na on/off drukken op remote ging 'ie wel weer normaal aan...

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Er gebeuren soms ook van die vreemde dingen. Gisteren zette ik de RE9000 uit.
Display ging uit, witte leds uit en rode OOK. Alles dus uit, wat in principe niet kan...
Na on/off drukken op remote ging 'ie wel weer normaal aan...

Dan heb je waarschijnlijk "stand-by power" op uit staan.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast vandoorn

Ik heb een Samsung HD 1,5 tb via USB op m'n 4000 staan en heb geen problemen. Misschien is een Samsung toch beter voor een Rebox dan een WD schijf.

gr. Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dan heb je waarschijnlijk "stand-by power" op uit staan.

Klopt. Dan gaat de rode led normaal branden. (behalve vandaag dan...)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...