Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe software versie Rebox RE8000/9000HDPVR


duitsland

Aanbevolen berichten

Nou hij zit er hier dan ook in de .26 ik kwam van de voor mijn systeem stabiele .01 versie.

Tot nu toe volgende gemerkt:

1. vastloper direct na het inspelen van de FW

2. 2x vastloper (toeval?) bij het zappen van SBS6 naar RTL7

3. geneuzel met timeshift, skippen, 2x op pauze moeten drukken etc zit er nog steeds in.

4. ondertiteling inderdaad zoals ook al gemeld

5. stotterende HD kanalen, maar wel stukken minder dan eerst

...al met al niet heel veel vooruitgang als ik het vergelijk met mijn vorige FW versie.

 

@MACKerMD --> ik gooi hem standaard in deep sleep en bij mij blijft wel alles (behalve EPG) bewaard. Dus zoals Jürgen zegt denk ik wel dat het iets met jou specifieke Rebox is. RAM denk ik niet want die wordt geflushed bij het uitzetten naar deep sleep. Dan nog eerder de flash chip waar die je instellingen op bewaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ceesv
Ik had ook een vastloper, onmiddelijk na het installeren van de nieuwe software.

Zou je naast het terugzetten van de fabrieksinstellingen, de ontvanger even spanningsloos moeten maken?


Origineel bericht van: Jürgen
Volgens mij is er maar één die hier een helder antwoord op kan geven en dat is Rebox.
Ik zal de vraag bij hen neerleggen en de uitkomst hier plaatsen.

Nadat ik de vraag gisterenavond bij Rebox per mail had gesteld kreeg ik vanmorgen het volgende antwoord.

Het vastlopen na de update van 1.08.26 heeft te maken met het feit dat er niet meteen een Fabrieksreset is uitgevoerd onmiddellijk nadat de FW is geladen.
Eerst fabrieksreset uitvoeren en daarna pas verder.
Dit wordt ook heel duidelijk door Rebox geadviseerd.
Ik heb mij daar zelf ook schuldig aan gemaakt, je wil eerst van alles controleren en dan komt de fabrieksreset later wel, FOUT!, eerst resetten.

Een format van de HDD is bij deze versie niet vereist maar dat is ook niet door Rebox geadviseerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet helaas een nieuw probleem melden.

 

Gisteren, tijdens de finale, schakelde de Rebox over naar BBC i.v.m. met een getimede opname van Topgear.

 

Er werd overgeschakeld naar BBC en vervolgens was het op geen enkele manier mogelijk om terug te gaan naar Ned 1.

Ik kreeg geen foutmelding.

 

De finale kon ik tot de rust bekijken via een BBC zender in SD, tijdens de rust moest ik terug naar de fabrieksinstellingen en een fastscan uitvoeren.

Daarna kon ik weer gewoon in HD verder kijken.

Topgear heb ik maar vergeten.

 

Gelukkig weet ik me wel te redden bij dit soort problemen, maar Mien uit Assen zal moeten gaan kijken bij de buren.

Het is nog steeds geen gebruiksvriendelijk apparaat...

 

 

 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MACKerMD
Nog altijd raak ik AL mijn instellingen en zenderlijst kwijt na het in deepsleep gooien van me ReBOX.

Iemand anders hier al wat van gemerkt?


Jurgen zei het al tegen je, terug naar je dealer met je rebox.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft een fabrieks-reset:

 

Het zou toch een kleine moeite zijn om dit automatisch te maken, zodat fouten uitgesloten zijn.

Voor de upgrade instellingen opslaan, en na upgrade alles weer herstellen.

(desnoods met de vraag "Bestaande instellingen bewaren? ja/nee" )

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: ceesv
Ik had ook een vastloper, onmiddelijk na het installeren van de nieuwe software.

Zou je naast het terugzetten van de fabrieksinstellingen, de ontvanger even spanningsloos moeten maken?


Origineel bericht van: Jürgen
Volgens mij is er maar één die hier een helder antwoord op kan geven en dat is Rebox.
Ik zal de vraag bij hen neerleggen en de uitkomst hier plaatsen.

Nadat ik de vraag gisterenavond bij Rebox per mail had gesteld kreeg ik vanmorgen het volgende antwoord.

Het vastlopen na de update van 1.08.26 heeft te maken met het feit dat er niet meteen een Fabrieksreset is uitgevoerd onmiddellijk nadat de FW is geladen.
Eerst fabrieksreset uitvoeren en daarna pas verder.
Dit wordt ook heel duidelijk door Rebox geadviseerd.
Ik heb mij daar zelf ook schuldig aan gemaakt, je wil eerst van alles controleren en dan komt de fabrieksreset later wel, FOUT!, eerst resetten.

Een format van de HDD is bij deze versie niet vereist maar dat is ook niet door Rebox geadviseerd.

bij Rebox zeggen ze maar wat denk ik , want ik heb dat gedaan meteen een Fabrieksreset uitgevoerd onmiddellijk nadat de FW is geïnstalleerd, en de ontvanger even spanningsloos gemaakt. en heb nog steeds last van een vast lopers als ik veel over schakel naar anderen zenders en problemen met Teletekst op bepaalde zenders. gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een positief punt van de nieuwe software.

 

De DVB ondertiteling bij History HD doet het bij mij nu vaker dan voorheen (lijkt het tenminste) maar nog lang niet altijd.

 

In ieder geval, als hij het doet komt hij op het goede moment en verdwijnt weer als er even niets gezegd wordt.

 

Voorheen kwam de ondertiteling 1 of 2 seconden te vroeg (of was het juist later?) en als er niets gezegd werd bleef de ondertiteling in beeld staan, net zo lang tot er weer iemand iets zei.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jürgen,

 

Tot zover ik mij herinner, heb ik wel zeker een fabrieksreset uitgevoerd, onmiddelijk na het upgraden van de software.

 

Daarna heb ik een nieuwe fastscan uitgevoerd.

 

Kort daarna, tijdens het kijken naar een programma liep de box vast.

 

Daarna was de enige remedie, de netschakelaar te bedienen, en het apparaat spanningsloos maken.

 

Daarna had ik nog een paar fouten, zoals ook door anderen beschreven, voordat ik weer een stabiele box had.

Het lijkt wel, alsof de box na een update en reset zelflerend is.

Sommige transponders geven dan bijvoorbeeld "geen signaal" aan, en na een tiental seconden komt er dan toch beeld.

 

Ik heb de box nu ongeveer 3 maanden, en had tot nu toe nog nooit een vastloper.

 

Op dit moment is de box weer stabiel.

Ik heb ook de indruk, dat de beeldkwaliteit verbeterd is.

 

Het is op dit moment, door het regelmatig uitvallen van allerlei uplinks en het weer moeilijk te beoordelen, of de box een probleem heeft, of dat er een externe oorzaak is.

Gisteravond gaf bijvoorbeeld History HD gecodeerd aan, wanneer je net de software hebt gewisseld veronderstel je vrij snel, dat die update er wat mee te maken heeft.

Het was echter een provider fout.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vergrendeling werkt soms wel en soms niet. Soms komt er eerst een klein stukje en daarna vergrendelt de zender alsnog en vraagt om de pincode. Jammer, voorheen werkte dit prima.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is nu, gaat het hierbij om een éénmalige vastloper als gevolg van de update of loopt de ontvanger toch nog regelmatig vast?

Als dat laatste het geval mocht zijn dan is de doelstelling voor deze versie dus toch nog niet bereikt.

De oplevering van v26 heeft uiteindelijk het doel om de eerder geconstateerde vastlopers te voorkomen.

 

Ikzelf heb na de eenmalige vastloper geen enkel probleem meer ondervonden.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is bij mij tot op heden bij die ene vastloper gebleven.

 

Maar ik had ook geen klachten over de oude software.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn rebox re9000 is opgestuurd naar rebox en heb hem terug gekregen met de nieuwe software aan boord. Een aantal dagen leek het goed te gaan, maar toch heb ik weer een vastloper gehad. Gewoon zappend van de ene sd zender naar de ander. Ik kreeg meteen weer de kriebels, maar ga het nog aanzien deze maand en als de vastlopers weer terug komen dan gaat de box wederom terug. Wil zo onderhand een beetje waar v oor mijn geld en wil dat de beloftes die ze in hun advertenties maken nakomen. Begin het een beetje te zien als kopersbedrog.

 

En wat ik begreep is dat de laatste versie vooral voor de stabiliteit van de box moest zorgen. Dus hoop dat het bij die ene vastloper blijft, en dat ze erg hun best gaan doen om de volgende versie ook tegemoed komen aan de andere problemen die hier veelvuldig besproken worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LadderSat

Ik heb vandaag mijn Rebox 9000 ontvangen en geinstalleerd. Na montage van de harddisk (WD Caviar Green, 1 TB, 64Mb cache, de CD fastscan gedaan, de tuner van de doorlus afgehaald naar gescheiden signalen. Binnen 5 minuten bevroor alles en moest ik de box resetten dmv de aan/uitknop aan de achterkant. Vervolgens heb ik volgens de instructies de FW update naar versie De update naar 1.08.26 uitgevoerd, direct de fabrieksinstellingen hersteld, de harddisk opnieuw geformatteerd en alle instellingen weer hersteld. Tot mijn teleurstelling constateer ik dat de box om de 5 a 10 minuten vastloopt en dat vervolgens uitzetten via de knop aan de achterkant de enige oplossing is. Dit kan toch niet waar zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...