Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe software versie Rebox RE8000/9000HDPVR


duitsland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: vandoorn
Ik heb een Samsung HD 1,5 tb via USB op m'n 4000 staan en heb geen problemen. Misschien is een Samsung toch beter voor een Rebox dan een WD schijf.
gr. Geert

Jij hebt een Rebox 4000 hier is de disk niet ingebouwd.
Bij de Rebox 9000 is wel gebleken dat deze het best werkt met een WD schijf.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast LadderSat

Ik ben er inmiddels achter wat de problemen bij mij heeft veroorzaakt. Ik had nog gebeld met Rebox over mijn ontvanger die voortdurend crashte en ik kwam er toen achter dat de harddisk niet FAT32 maar "Journaled" geformatteerd moet zijn. Wellicht is dit gesneden koek voor de doorgewinterde satellietgebruiker maar ik wist het niet en kon het ook niet in de gebruiksaanwijzing terugvinden. Nadat ik dit had aangepast zijn de crashes verdwenen en draait de ontvanger als een zonnetje smile. De door mij gebruikte harddisk is de Western Digital, Caviar Green, 1TB, 64 MB Cache. Deze harddisk wordt door Rebox ook als de beste voor de RE-9000HD beschouwd. Dus geen AV harddisk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dank je voor de feedback!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg al een hele tijd de postings rondom de Rebox 9000. De problemen met de firmware, de hd etc. etc. Gebruik zelf momenteel de laatste fw 1.08.26, veel problemen met de pixels gehad, vanaf versie 1.08.01, soms was het niet om aan te zien, met versie 97 geen problemen. Toch maar weer besloten om de laatste versie te proberen, nu echter de ontvanger ook spanningsloos gemaakt en...geen problemen meer! Verder wordt hier gewerkt met een harddisk van samsung: EcoGreen F2 500 GB 3,5 inch 5400 rpm, werkt perfect, geen vastlopers gehad tot nu toe. Ontvanger wordt hier gebruikt door het hele gezin, gewoon tv kijken en af en toe wat opnemen. In dat opzicht is iedereen tevreden hier. De ontvanger heeft loaderversie 1.19. Ik volg het wel weer. Vriendelijke groet, Lars

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Satwuppie, welkom op dit forum.

 

Bedankt voor je bericht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds 4 dagen de laatste firmware erop. Rebox heeft het bij mij altijd al redelijk gedaan. Nog geen vastlopers gehad. Wel is het skip probleem inderdaad nog niet geheel opgelost. Heb hem ingesteld op 4 min. Bij één opname wilde die niet verder en ging deze weer naar hetzelfde en laatste punt. Verder doet teletekst het niet bij NED 2 HD.

Een ander zeer hinderlijke storing heeft zich gelukkig nog niet opgetreden. Heb sinds de aanschaf al het probleem dat soms de externe harde schrijf niet wordt herkent (lastig bij automatische opnames!). Hopelijk blijft het zo stabiel.

 

Al met al lijkt deze firmware de beste tot nu toe. Ik heb overigens loaderversie 1.21.

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die vastloper na het updaten van de laatste software versie krijgt geloof ik iedereen.

 

Het was bij mij de allereerste keer dat mijn 8000 ging hangen.

En tot nu toe ook de laatste keer.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pixel-probleem was vanavond weer terug helaas... Versie 97 werkt goed hier, alleen dan mis ik de audio delay functie, die vnl. nodig is bij film1 HD in combinatie met onkyo receiver. Op alle hd zenders is het aanwezig in meer of minder mate. Hoop toch dat bij een volgende update hier wel naar wordt gekeken, misschien dat de eerste exemplaren met loaderversie 1.19 meer problemen hebben.

Zijn er meer bezitters met deze loaderversie die dit probleem hebben? Ben verder heel tevreden hoe het apparaat op dit moment werkt.(Al 10 maand in gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwuppie
....Hoop toch dat bij een volgende update hier wel naar wordt gekeken, misschien dat de eerste exemplaren met loaderversie 1.19 meer problemen hebben.
Zijn er meer bezitters met deze loaderversie die dit probleem hebben? ..

Volgens mij ben jij de 2e of misschien de 3e die last heeft van dit Pixel probleem.
Ik denk dan ook dat dit in eerste instantie niet door welke firmware dan ook zal worden opgelost.
Naar mijn mening moet dit gezocht worden in de configuratie en de compatibiliteit tussen de aangesloten componenten.
Waarbij ik hier niet wil beweren dat het niet aan de RE-9000 zou kunnen liggen.
Misschien moet je eerst even in dit forum de hieraan gerelateerde berichten van de forumleden opzoeken welke hetzelfde probleem hebben ondervonden en met hen bekijken of er misschien een gezamenlijke factoor te vinden is die dit probleem zou kunnen veroorzaken.
Ik denk hierbij aan merk / type TV, LNB, etc.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit pixel probleem ook, met verschillende firmware.

 

Merk nu dus wel op dat diegene die dit probleem hebben allen loader 1.19 hebben .. hier idem.

 

Zal dan hier het probleem in zitten !?

Rebox RE-9000 1.54 / 1.9.9 - Triax 88cm - WNC duo LNB Astra 1/3

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet zeggen dat ik met mijn box tot op heden sinds de nieuwste software maar 1 keer vast gelopen is en dat was gewoon tijdens zappen sd kanalen. Maar goed kan een keer gebeuren. Het hele bootloader verhaal begin ook steeds interessanter te vinden.Misschien hebben we voor diverse problemen wel steeds de verkeerde software de schuld gegeven. Ik ben dan ook weleens benieuwd met welke of wat voor machines rebox de machines test. Want er kan natuurlijk een wereld van verschil in zitten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jojo31
Heb dit pixel probleem ook, met verschillende firmware.

Merk nu dus wel op dat diegene die dit probleem hebben allen loader 1.19 hebben .. hier idem.

Zal dan hier het probleem in zitten !?


Bij mij was dit zeker het geval. er loopt nu een ander topic over de loader versies.
Als je een oude loader hebt met pixel probleem in de garantie (ga snel naar de dealer terug)

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal gebruiken wij de Rebox om TV te kijken en opgenomen programma's te bekijken.

Het gebeurt toch af en toe, bij een combinatie van zappen en de programmagids bekijken, dat het toestel volledig blokkeert. Geen enkele toets werkt dan nog, enkel schakelaar uit zetten en terug aanzetten brengt het toestel weer tot leven.

Gisteren selecteerden wij foto's op een USB-stick om ze dan te bekijken. Een tiental selecteren en bekijken, verliep vlekkeloos. Het snel één voor één selecteren van meer dan 50 foto's was niet mogelijk. Het toestel blokkeerde.

Het ziet er echt naar uit, afgaande op het probleem van meerdere mensen, dat het blokkeren gebeurt bij het snel geven van verschillende commando's. Is de software beperkt in het aanvaarden en uitvoeren van het aantal commando's en/of kan de software niet snel genoeg de gegeven commando's uitvoeren. Met andere woorden: drukken wij te snel op de toetsen van de afstandsbediening? Misschien moeten de ontwikkelaars eens de geheugenbuffer en -snelheid nakijken en aanpassen.

Loader 1.23 - software 1.8.26

Rebox RE9000HD PVR + Visiosat Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...